L2e 3-rattaline kuukulgur

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Teisipäev 07 Juun 2011, 01:37

Täna sai uute akudega proovi sõidetud.

Kodust tööle sõitmise energiakulu on langenud 0.9 KWh pealt 0.6 KWh peale. Aluraamiga loodaks 0.4 saada.

Proovisin ka 30 km pikkuse otsa läbimist. Läbis rõõmsalt distantsil Mustamäe - Tondi - Suur-Sõjamäe - Kopli, lõpetades suutis veel hoida kiirus 42 km/h.

Muret teeb see, et mootori kesta temperatuur oli sõidu lõpuks 65 C. Sisemuses võib sel puhul olla vabalt 85 C. Ehk selliseid sõitusid ei tohiks nalja pärast ette võtta enne kergema raami saamist.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 09 Juun 2011, 07:30

Täpselt 40 km tuli ära. Lõpus suutis hoida kiirust 39.5 km/h. Kui oleks leppinud kiirusega 35 km/h ja süvatühjendusega (liitiumi puhul lubatud), oleks tulnud 50 km.

Mustamäe - Suur-Sõjamäe - Kopli - Haabersti ring - Mustamäe

Varsti saan teada, mitu KWh laadimiseks kulus, siis tean "kütusekulu" KWh / km.

See tähendab tõenäoliselt, et aluraamiga tuleb 60 ära.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas niitsoo » Neljapäev 09 Juun 2011, 21:55

Kas mingeid arvutusi ka oled teinud.? Kui siis kus kohast andmeidsaid. Just mootori ja aku arvutsused huvitaks.
niitsoo
 
Postitusi: 24
Liitunud: Reede 06 Aug 2010, 18:14

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Pühapäev 12 Juun 2011, 18:07

Mõõtmistel põhinevaid arvutusi olen teinud, muud mitte eriti palju.

Vaatan palju kilomeetreid tuleb, pärast laadides saan energiakasutuse mõõtjaga (see mis pistikupesa vahele läheb) teada, kui mitu KWh akusse läks (või täpsemalt, kui mitu võrgust tõmmati, akusse läheb see korrutatuna laadija kasuteguriga ning akulaadimise protsessi kasuteguriga).

Siis jagan kilovatt-tunnid kilomeetritega ja saan energiatarbe kilomeetri läbimiseks. Sellega annab siis juba vaadata, kas sõiduk on teiste elektrikate kõrval pigem raiskav või ökonoomne.

Üldiselt võin üht kohe kindlasti öelda: aerodünaamika on mul täiesti mõttetu. Kui tuul vastu pöördub, on seda sõites lausa tunda, ja kiirus langeb mitu km/h.

Hetkel on nii, et pärituulega ei ole 46 km/h minna mingi probleem, vastutuulega pigem 41... ilma tuuleta pigem 43 või sedasi. Ma hetkel mõõtmistega üle ei pinguta, kõik muutub kui aluraami saab, aga selle ajani ei tohi mootorit sisse põletada. Niipea kui saab, on tal kergem elu ja sissepõlemise oht väheneb kõvasti.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas aa1 » Laupäev 16 Juul 2011, 22:48

veloElektrik kirjutas:Niipea kui saab, on tal kergem elu ja sissepõlemise oht väheneb kõvasti.

Uus raam valmis? Kas disain muutus seniste kogemuste põhjal?
Äkki peaks esihargile moodustama mingid tuulesuunajad mootori paremaks jahutamiseks?
aa1
 
Postitusi: 15
Liitunud: Esmaspäev 13 Sept 2010, 15:40

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Esmaspäev 18 Juul 2011, 18:05

Peaaegu valmis, aga küsimusi veel jätkub.

Alumiiniumi kui metalli ootamatu eripära: lahtilõigatud alumiiniumi nähes tuleb mõni tüüp kuvaldaga garaaži aknalt trelle ära lõhkuma, ronib sisse, hakkab alumiiniumi välja kandma, jääb liikumisanduri ette, ja siis tuleb teda üllatama kihutada ja kahest balloonist ülisügavalt läbi pipardada (tüüp vist pidi vähemalt 2 päeva nägu pesema) enne kui ta kangiga visata üritab, loomulikult mööda viskab, ja poolpimesi ära jookseb. Misjärel tuleb kohaliku kiirreageerimise ja vastastikuse abi võrgustiku (sõprade ja tuttavate) abiga trellid tagasi ette betoneerida, ja kõvemini kui varem. Vähemalt sain ma omale uue kuvalda, kangi ja näpitsad. :P Kuvaldast on vist reaalset kasu ka. :P

Disaini tuli muudatusi küll. Esiteks tuleb täiskaubik. Teiseks tulevad ilma raamideta uksed ja tagaluuk (6 mm polükarbonaadist vist, või õhemast, alumiiniumist tugevdusliistudega). Diagonaaltugesid on palju, palju rohkem kui terasraamil, sest parklas tuli juttu ühe inseneri moodi tüübiga, kes oli alumiiniumiga kursis, ja andis paar kasulikku vihjet konstruktsioonide vajaliku jäikuse kohta, et metalli väsimist ära hoida. Kahvlid jäävad algul terasest. Tagakahvlite puhul pole alumiinium välistatud siiski.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Reede 22 Juul 2011, 11:20

Vertikaalsete tasapindade diagonaaltugesid on veel panna, horisontaalsete omad on kõik pandud (ja nagu näete, neid on rohkem kui üks). Välisnurgad on keevitatud nii nagu teema alguses soovitati (45 kraadiselt lõigatuna). Enamuses kohtades keeviseid maha ei lihvi (alumiiniumi eripärade tõttu).

Sealjuures on 90 kraadi sisenurkade keevitamine ette nähtud, aga 45 kraadi omad keevitan "võimaluse korral", sest neid parandusteks maha lihvida ei saa. Lihtsalt ei mahu vahele kettaga.

Asjaolu, et diagonaaltugede 45 kraadi sisenurgad on mitmed keeviseta, kompenseerib diagonaaltugede suur arv, ning asjaolu, et neil on siiski kolmel tahul neljast keevised olemas.

Samuti tuleb aretada uus roolimehhanismi ja pedaale kandev tala, ning uued tagakahvlite kinnitused. Kui ei areta tervenisti uusi tagakahvleid.

Pilt
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Eelmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron