L2e 3-rattaline kuukulgur

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Laupäev 22 Jaan 2011, 01:09

Paigaldasin klaasipesu vedeliku anuma õigesse kohta: põranda tasemel nägi pump kurja vaeva, et vedelikku klaasi peale uhada. Panin plasku armatuurlaua kõrgusele, ja töötab ludinal.

P.S.

Täna oli kolmas politseipeatus. Politsei aktiivsus öösel Sõle tänaval on ikka päris kõrge. Seekord polnud peatumiseks head kohta, sõitsin lihtsalt ees olevast ülekäigurajast üle, ning peatusin otse tee peal.

Jutustasin et milles värk seisneb, nemad uurisid mu omapärase klaasipuhastaja kohta, mis puhkeolekus natuke väriseb. Selgitasin siis et see tuleneb pinge kõikumisest tema toitesüsteemis, ja demosin kuidas klaasipuhastaja töötab. Nemad uurisid, et kas ohutuled töötavad, näitasin et jep. Tutvustasin ARK teemat, ning et suvel ümber ehitamisele läheb, alumiiniumist raami saamiseks.

Varsti teab mind poole linna politsei juba...
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Reede 04 Veebr 2011, 00:45

Üleeile öösel sõitsin Tõnismäe laugemast küljest üles (kapodroomi ja raamatukogu vahelt). Vedas rõõmsalt, aga oli häälest tunda, et pinge langeb. Pärast jõudsin vaevu koju. Alumiiniumraam tuleb kindlasti ette võtta suvel.

Läti saatkonna nõlva ei julgenud proovima hakata, seal pole eriti mõnus ümber keerata, kui välja ei vea.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Esmaspäev 07 Veebr 2011, 12:13

Uskumatu lugu, aga mul õnnestus peatada võib-olla et esimene elektriauto vargus Eestis. :D

Kell on 00:00. Jalutan korrusmaja hoovi, et kulgur laadima panna. Kulgurit pole. Tõden: kaugele nad pole jõudnud - akud olid tühjad, ja iga loogik sellega ei sõida. Lippan linna poole, kuna poolsaare tipu suunas ei läheks keegi, kellel üle kahe närviraku alles on.

Peagi hakkab paistma tuttav komplekt liiga kiirelt vilkuvaid ohutulesid. Täheldan, et ma suudan joosta rutem, kui lohhid kulguriga sõita oskavad. :D Keeravad siis allamäge mere poole. Üks lohh lükkab, teine on roolis. Jõuan nende järel ristmikule, vahemaa on 50 meetrit, võtan taskust millegi, mis pauku teeb aga kuuli ei lennuta, mis täiesti juhuslikult piprapurgi lisaks taskus oli (tulin kohast, kus minust kahtlasemat seltskonda liigub) ...ja teen hoiatuslasu õhku.

Loogik kes kulgurit lükkas, jookseb kohe. Kõva k-ga keenius kes roolis oli, hüppab välja ja jookseb. Kaalutlen hetkeks taga ajamist, aga täheldades et jooksis koos süütevõtmega (mille lukku ununemine ilmselt neid alguses ahvatleski) ei hakka. Lükkan kulguri teeservale, et vaadata, mis kahjustused on.

Ukse tabaluku kallal on vaeva nähtud, väänatud ära 2 mm plekist L-kujulised nurkrauad, mis lukku paigas hoidsid. Sellega ei ole toime tuldud. Mitte toime tulles on sisse löödud juhipoolne aknaklaas. Polükarbonaadist klaas lendas tervena salongi sisse ja sobib uuesti uksele ette silikoonida. Ning jah, süütevõti jooksis minema.

Halvema hoidsid ära asjaolu, et mu sõidukil:
- olid akud tühjad
- oli klaas sügavalt härmas ning ei soojene ise vähimalgi määral
- reisijapoolne uks ei käi eriti lahti
- oli peal elektriline käsipidur, mille ON kirjaga asend pidurina töötab, aga mis muidu pealüliti moodi paistab :P
- piduripedaal neutraliseerib gaasi kui teda viimase nõksuni kinganinaga üles ei tõmba ;P
- rool vajab harjumist, ei ole tunnetuselt nagu sõiduauto lattrool, vaid peab meremehe kombel väntama :P

Täiendavalt aitas muidugi minu komme akud kesköösel laadima panna, et pikendusjuhet ära ei varastataks. :D

Ega midagi, lülitasin süüteluku šveitsi taskunoaga sisse ja sõitsin järelejäänud vooluga tigusammul koju tagasi. Panin akud laadima ja hommikul sõitsin ilma aknata tööle. Natuke jahe oli! :D

Üks sõber küsis, et "millise leveli debiilik peab olema, et sellise välimusega sõidukit Tallinna tänavatel sõitmise meetodil varastada proovida"? Ma ei tea. Üsna kõrge leveli debiloid peab vist olema. Võimalik, et tegu oli narkozombidega. Oleks siis veel, et kuskil soojas kohas vaikselt istuks ja hallukaid vaataks, aga ei, teiste inimeste kuukulguri kallale!

Igatahes, panen vist siiski edaspidi tagarattast U-luku läbi. Tekitab vähem ahvatlusi. Ja süütevõtme kabiini unustamine oli teadagi viga.

Miilitsat asjasse segama ei hakka, neist pole niikuinii kasu ja IMHO oleks ühiskonnas midagi valesti, kui neist sellisel puhul eriti kasu võiks olla, sest see eeldaks neilt mingeid imevõimeid või megaõigusi.

Kui aega saab, teeb sõidukile alarmsüsteemi ja kaugjuhitava väljalülituse / asukoha raporteerimise raadiomodemi või GSM-i abil.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 08 Veebr 2011, 19:19

Üks lihtne vigur oleks panna pikendusjuhtmesse sireen, mis rakendub, kui vooluahel katkeb ilma salalülitit lülitamata...
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 10 Veebr 2011, 22:36

Ma olen kogu aeg arvanud, et suuremaid elektrisõidukeid Eestis ei varastata. Nüüd peab vist oma seisukohad ümber vaatama.
Kuigi jah, Elcatile paigaldasin alarmi, koos blokeeringuga.
Iseehitatud elektrisõidukile peaks olema suhteliselt lihtne mingid ärandamisvastased katkestused külge pookida, võõras inimene neid vaevalt
üles leiab... Juba massilüliti ülesleidmine võib päris keeruline olla.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Reede 11 Veebr 2011, 01:35

Täiendav massilüliti võib "keerulisema" sõiduki puhul üsna abiks olla, minu omaga on paraku nii, et peakaablid ("massi" selle klassikalises mõttes polegi, ehk kere pole vooluringi osa) on tehtud võimalikult lühikesed, ning neid pidi järge ajades leiab kõik lülitid ruttu üles.

Muid uudiseid:

- Ilmsiks on saanud vajadus esiporilaua järele, homme saab vist (roheliseks värvitud makroloni jääkidest, mis keretöödest üle jäid).

- Tuuleklaas on saanud kojamehe ja pori koosmõjus niipalju hõõruda, et vaja poleerima hakata. Plastklaasi müüjad soovitasid, et 3M pidavat mingit polükarbonaadi poleerimise pastat müüma. Uurin asja.

- Joonised valmivad, aga väga visalt. Ei ole eriline 3D joonistaja.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Kolmapäev 16 Veebr 2011, 16:51

Firmast Polgent-G OÜ (Pärnu maanteel, Tondi ärikeskuses) saab 20 euroga liitrise pudeli mingit 3M poleerpastat, millega polükarbonaati (näiteks hokistaadioni klaase) on poleeritud ja mis töötab.

Sain prooviks väikese kilekotiga veidi tasuta, pesin klaasi sooja veega puhtaks, immutasin poleerkäsna kah sooja veega (ikkagi -12 kraadi, aga päike paistis ja sõiduki salongis oli kasvuhoone efekt +20 kraadi), panin pasta klaasi peale ja käsna trellpuuri külge, mida kasutades kõige madalama käiguga poleerisin (trelliga on üldiselt ebamugav, ei soovita)... ja juhi vaateväli on kohe oluliselt läbipaistvam. Ostan vist terve liitri pastat ära.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Laupäev 26 Veebr 2011, 00:22

Akudega võitlen siin. Ärge tõesti teie sama viga tehke, ja ärge võimaluse korral pliiakusid kasutage.

Mõõdan regulaarselt elektrikulu mõõturiga, et kui palju energiat akupakki laadimisel läheb (või noh, kui palju võrgust tõmmatakse). [1] Akupaki nominaalne maht on 3.6 KWh. Kui palju sinna alguses läks, ma ei tea, aga eelviimase sõidu järel märkasin, et laadimisel läks vaid 1.1 KWh, ning sõiduk kippus kodu-töö vahelise otsa lõpus nõrkema, tuled kustusid ja mootor vedas 20 km/h.

Kriitiline värk, ühe sõnaga.

Uurisin, kust saaks abi. Sain teada, et on desulfaatimise aparaadid. Küsisin ZEV rahvalt, fancy aparaat maksab palju. Uurisin Ameerika paadipoodidest, vähem fancy aparaat maksab kõvasti vähem, aga kohale saatmine maksab sama palju kui aparaat... ühesõnaga, kallis.

Siis tegin viimases hädas nii, et täis laetud akudega sõidukil jätsin kõik tuled lihtsalt põlema... kuni seisval sõidukil aku nii tühi oli, et tuled ära vajuma hakkasid. Siis laadisin täis ja ohhoo, akudesse läks 2.4 KWh. Koju sõites tegin kiirusrekordi (43 km/h) ning kohale jõudes polnud nõrkemisest märkigi.

Järeldus: plii põhistel želeeakudel on mäluefekt. Tugev selline. Ilmselt oli tüüpilise sõiduotsa sügavusel elektroodi pinnas paks kristallse sulfaadi kiht. Jõuline süvatühjendus lahustas selle, aga süvatühjendusega on nii, et see tapab akut, ja pärast seda tuleb KOHE laadima panna...

...ajutiselt elan ilma desulfaatijata, ning loodan hakkama saada kuni LiFePO4 akudeni välja.

[1] Elektrikulu mõõtur on mul Ronexist saadud ja muide selline, mis oskab öelda tarbiva seadme võimsusfaktori (mis näitab, kui halvasti on tarbija voolugraafik sünkroonis liini pingegraafikuga). Hõõglamp on ideaalne tarbija, temal on võimsusfaktor 1.0. Trafoga keevitusaparaat on põhjus, miks energeetikud keevitajaid viltu vaatavad, tema võimsusfaktor on murust madalam. Minu akulaadija võimsusfaktor on täiega töötades 0.71 (tühjalt 0.5 juures), mis seletab ära, miks 1 KW generaator ei suuda mu 900W laadijat vedada, vaid "overload" ütleb ja otsad annab. Laadija tahab enim voolu mitte hetkel, mil genekas seda kõige paremini anda suudaks (pinge maksimumis) vaid mingul muul ajal.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Teisipäev 01 Mär 2011, 21:06

Pikemateks sõitudeks oli mõte pardageneraatorit kasutada. Paraku siis 1 KW genekas lülis oma inverteri tagant ära, kui tühjade akudega kohtus, sest laadija võimsus 900W võimsusfaktoriga 0.7 (ehk tegelikult rohkem nagu 1300 W) oli talle liiga suur.

Küsisin hiinlastelt, kas laadija voolupiiri saab langetada. Vastus ei. Ilmselt vastaja ei teadnud mida rääkis, kuigi mainisin talle kõike seda, et ma garantiid ei soovi ja omal vastutusel tahan voolupiiri langetada, ja elektroonikast midagi tean kah, nii et ettevaatusest ta mulle vaevalt ei ütles.

Vaatasin laadijasse sisse. Vastu vaatavad 5 potekat. Mudisin potekaid ükshaaval ja mõõtsin. Keskmine muutis voolupiirajat. Keerasin laadija võimsuse 700W kanti alla. Korrutatuna võimsusfaktori pöördväärtusega (1 / 0.7 = 1.42) on see umbes 1000 KVA, mida genekas vedama peaks. Kas veab, eks seda näe.

Tundub, et need Kelly müüdavad 48V 15A laadijad on ses suhtes üsna paindlikud. Neetud muidugi, et dokumentatsiooni pole. Mida need ülejäänud 4 potekat teevad? Eks huvi korral võib välja mõelda, aga hetkel ei hakka riskima.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 02 Mär 2011, 01:34

Nett on desulfaatori skeeme täis, ole ainult mees ja tee valmis.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron