EVT-168

EVT-168

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 06 Mär 2011, 13:57

See teema sai alguse siit:
viewtopic.php?f=16&t=175

Eellugu
Mõned aastad tagasi alustasin oma elektri-pitbike ehitusega, eesmärgiks on maakohas Prangli saarel tasuta transport. Olles aparaati ühe suve testinud, selgus, et väikese rehvimõõduga tapab liivasel pinnal akupaki ära aasta jooksul. Aparaat ise oli vägagi tõhus, kiirendades paremini kui paljud kohalikud bensiinimootoriga mootorrattad. Sõiduki tippsaavutuseks sai 2. koht mopeedide vabaklassi võidusõidul.
Eelmise aasta sügisel viisin ratta linna tagasi, et ehitada uus ja parem veermik. See projekt on veel ees - stay tuned.

Rollust siis
xmasta juurest sõitsin koolend akupaki abil tööjuurde Mustamäel, üleeile õhtul sai natuke asja lammutada, 800w mootor + minu 2.3kw Kelly kontroller läksid tuttavale ühele teisele projektile (nagu ma aru sain, siis Vjatka baasil).
Eile tõin ülejäänd komplekti enda töötuppa ja tegin põhjaliku osandamise. Selgus, et elektrisüsteem tuleb suures osas uuesti teha. Peale läheb siis minu 1500w rummukas koos eelnevalt peal olnud 72V 3.3kw Kelly kontrolleriga.

Siit tulekski küsimus - kas tasuks teha süsteem 60V või 72V peale? Praegu on olemas tutikas 48V akupakk, sinna peaks siis vastavalt 1 või 2 akut juurde ostma...
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Laupäev 12 Mär 2011, 16:49

Täna on olnud töine päev. Kangutasin oma rummu pealt Muravei rehvi maha (huh!) ja installisin õiges mõõdus rollerirehvi. Seejärel ratas alla, pidurid ühendada, kaabel õigesse kohta vedada jne.
Seejärel paigaldasin akud, kenasti pehmendustega igal pool, et kolisema ei hakkaks või üksteist hõõruma. Ka akukaablid on juba küljes koos pealülitiga, kuid kontrolleri miinusklemmile minev kaabel on vaja uuesti teha, liiga lühike jäi. Kuna uusi kingasid kusagilt võtta ei olnud ja kaabel sai ka otsa, siis selle taha töö lõppeski.
Puhastasin ära ka tehase juhtmestiku, eemaldades seal palju ebavajalikke juhtmeid. Nüüd on varasema puntra asemel ilus puhas juhtmeköidis. Kontrolleri ühendused on samuti paigas välja arvatud siis toide akudelt.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 21 Mär 2011, 20:53

Tekkis üks huvitav idee, kuidas lahendada akude balansis hoidmise probleem. Nimelt on vaja leida pistik koos pesaga, millel on vähemalt 8 kontakti ja mis suudab piisavalt suuri voolusid ohjata. Pesasse tulevad kõikide akude klemmid (sellest siis 8 kontakti). Edasi jääb teha vaid kaks erinevat pistikut - üks, kus akud on ühendatud pistikusiseselt jadamisi, see pistik on küljes normaalse kasutuse ajal. Lisaks on akude hoolduspistik paralleeli ühendamiseks ja kuhu oleks ühendatud ka neli kahepoolset ampermeetrit ning 12V laadija. Ampermeetrite idee oleks siis akude omavaheliste erinevuste tuvastamiseks st. kui eksisteerib pingete erinevus, siis näitab vastavalt positiivset või negatiivset voolutugevust. Lisaks võiks olla veel üldine voltmeeter (digitaalne).
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Neljapäev 24 Mär 2011, 21:05

Nii, innustatuna xmastast sai ostetud oma sõidukile EagleTree MicroPower V4 datalogger koos eraldiasetseva ekraaniga.
Datalogger ise läheb siis otse kontrolleri/akude juurde ilusate jämedate juhtmetega ja ekraan läheb lenksu peale. Asja saab panna päris paljusid asju logima, kasutades lisamooduleid, mida saab juurde osta.
out of the box logib:
- pinget kuni 80V
- voolutugevust kuni 100A
Peale sõitu viskad USB kaabli taha ja vaatad arvutist detailset analüüsi.
Arvuti näitab parameetreid ka laivis, kui kaabel küljes on.
lisamoodulitega logib õhukiirust, GPS positsiooni, kolm erinevat temperatuuri, mootori pöördeid jms.
http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/details.htm
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 03 Apr 2011, 18:17

Nii, rollu on kokku laotud. Keberniiti sai palju ja rohkemgi veel, peamiselt elektrilist.
Võiks arvata ju, et kui gaasirutska kaablis on 3 juhet - punane, must ja roheline, siis tähistavad need +5V, massi ja signaali, nii nagu tavaliselt. Ilmselt ei tunne hiinlased värve, sest juhtmed olid ühendatud suvaliselt.
Praegu pole veel data-loggerit kätte saanud, sellega läheb veel nädal-paar. Kui see kohal, siis teen veel toiteahela ringi, lisades ka 8 klemmiga pistiku, kuhu on kõik akuklemmid välja toodud. Normaaloludes on akud läbi pistiku jadamisi ühendatud. Kui peaks tahtma akudele hooldust teha (balansseerimine jne.), siis ühendan pistikusse erineva, paralleelis lülituse koos kahepoolsete ampermeetritega.
Pilt
Pilt
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 05 Apr 2011, 19:13

Täna sai tehtud kestvustest, seda siis 48V akupakiga. Miskipärast ei müü renovaar enam 22Ah Fullrivereid.
Tulemus siis järgmine:
Marsruut: Keila-Tallinn (Mustamäe) ja õhtul tagasi.
Vahemaa uksest ukseni: 22 km
Keskmine kiirus: 28.9 km/h
Sõiduaeg ühe otsa peale: 47 min

Peab ütlema, et hommikul oli ikka väga külm. Kohe nii külm, et sõrmed andsid valu.
Kadaka tee ja Mäepealse ristmikul oli must jää, seal õnnestus külg maha ka panna. Õnneks jäi kõik terveks.
Tegin sõidust ka GPS-salvestuse
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... b&t=h&z=11
Tuleviku plaanideks on rollule suurendada akupinget 72 voldini; selleks peab kusagilt leidma eelnimetatud Fullriveri akud...
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Laupäev 09 Apr 2011, 13:55

Sain kätte EagleTree E-loggeri. Tellisin T-pistikutega variandi, aga miskipärast sain hoopis juhtmetega (mis oli kallim variant). Tore on, juhtmetele lähevad 75A Andersonid otsa.
Display sellele jubinale pole veel kohale jõudnud, nagu ka 3 pakki Andersone.
Pilt
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Laupäev 09 Apr 2011, 14:11

Küsimus - kust saaks Fullriveri HGL22-12 akut osta? Renovaar laiutas ainult käsi...
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 10 Apr 2011, 16:42

3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: EVT-168

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 20 Apr 2011, 17:50

Nüüd siis ka PowerPanel käes, eks näib kui pika kaabli annab sinna vahele panna...
Pilt
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Järgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron