Traktor / karakat...

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 21 Mär 2013, 01:05

Siin näikse sarnane tegevus käinud olevat sildi all "Väike roomik projekt".

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 230&page=1
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 21 Mär 2013, 01:16

Heh.

See ei ole küll põllutöödeks mõeldud mänguasi, aga pagana nunnu:

http://www.youtube.com/watch?v=lm37iDBLIgM

Realistlikum on mul oodata sellist tulemust nagu Ameerika tondil kes ise Bobcati tegi:

http://www.youtube.com/watch?v=6jsXBK9gMQY
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas niitsoo » Neljapäev 21 Mär 2013, 01:30

ma ei tea kui hea on kasutegur aga nt kaks nn tranduleti kasti vastakuti ja peaks saama ka juhtida. Kunagi ise mõtlesin ja vaatasin et peaks olema võimalik. Aga samas kust selliseid asju tänapäeval saab ei tea. enda omadki reisisid elukorralduse muutuse tõttu vanarauda.
niitsoo
 
Postitusi: 24
Liitunud: Reede 06 Aug 2010, 18:14

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 21 Mär 2013, 12:10

No ja tegelikult, üks variant oleks veel... kui tahaks teha 2 elektrimootoriga, siis võiks aretada elektroonilise valvuri, mis tunneb ära olukorra, kus mootorite kiirused erinevad rohkem, kui juhtseadme asend neilt nõuab. Kui "valvur" sellise olukorra avastaks, oleks ta ülesanne katkestada mootorikontrollerite toide.

Valvuri lülitaks sisse maanteesõidule minnes, põllutöödel tegeleks ta põhiliselt valehäirete andmisega.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas vootele » Neljapäev 21 Mär 2013, 21:40

Näiteks Kelly kontrolleritel on kolm throttle mode - speed, torque ja mixed. Esimese puhul üritab kontroller hoida mootorit throttle sensorile vastavaid pöördeid.
Ise ma hüdroga seda ei teeks, vaid kasutaks kahte elektrimootorit tiguülekandega. Sobivaid reduktoreid müüakse näiteks Tööriistamarketis.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas vootele » Neljapäev 21 Mär 2013, 21:56

Mina teeks midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=Xis5rM5HS5Y
Üli-universaalne ja praktiline masin, kõik 8 ratast veavad. Vedrustust ei ole, aga nookuritega veermik on maastikule ilmselt sobivaim. Ega asjata marsi kulguritel sama skeemi ei kasutata.
Tehniliselt on vaja nelja suhteliselt odavat el-mootorit koos reduktoritega. Need oleks jäigalt ühendatud nookurite keskpunkti, kust siis noojuri seest läheks kettülekanne kummagi rattani.
Pööramise saaks teha elektri hüdropumba abil. Pumba pealt saaks ka abimehhanismid käima (sahk, multilift jms.)
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas veloElektrik » Pühapäev 09 Juun 2013, 03:07

Asi ei ole veel kaugeltki valmis, aga seadmekasti ja istmega raam on suuteline sõitma. Juhtimine käib joystick'uga.

Kettajamiga tuli hetkel välja, ning võib-olla on see viga... ketid libisevad ja keskülekande reduktor teeb sihukest nägu, et kui üritan linttraktori kannapööret, siis läheb miski puruks. Seetõttu enne sügist ei ürita. Masinal on tööd teha (esiotsa läheb kaubaalus ja läheb ehitusplokkide vedamiseks). Enne töö, siis lõbu.

Võib-olla muutub kõik ja lõplik versioon tuleb ikkagi hüdroajamiga. Mehhaanilistel ülekannetel ei ole lihtsalt seda paindlikkust ülekandesuhte osas, mida hüdrostaatiline ülekanne pakub... samas, hetkel ümber tegema ei torma.

Päris-päris lõpuks ehitab amfiibseks. Hetkel piisab põllul roinamise võimest.

P.S. Loomulikult on mootorid säilitusasendis kaetud, et vihm sisse ei sajaks.
Viimati muutis veloElektrik, Kolmapäev 17 Veebr 2016, 01:45, muudetud 1 kord kokku.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 11 Juun 2013, 08:06

Küll sul käib asi kiiresti - ma mõtlen see ideest teostuseni mõned kuud ja ongi masin jälle valmis. Aga nii pika teljevahega pöörata ilma rattaid pööramata küll ei kujuta ette hästi. Näiteks bobcatil on ju teljed hästi üksteise lähedale viidud. Ja kui tuleb veel koorem peale koos juhiga siis läheb küll kõvaks raami väänamiseks.
Kas sul on nüüd 2 mars brushless mootorit koos kontrolleritega seal peal või? :o
Need peaks tegema päris mitu tuhat pööret. Kas ülekannetest saaks täpsemaid pilte?
Ruudi
 
Postitusi: 110
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas veloElektrik » Teisipäev 11 Juun 2013, 09:54

Raam on tegelikult üsna lai, 1.8 meetrit on koos ratastega ning ainult 2.4 meetrit pikkust, rataste teljed kulgevad aga umbes 2 meetrise vahega... nii et pmst ruudu kujule lähedaselt paiknevad rattad. Siiski, tõepoolest, arvan et ei maksa enne ümber ehitust ja hüdroülekannet mingeid kannakaid tegema hakata.

Mootorid on Mars 3001. Tublid mootorid näivad olevat muidu. Tollimõõdus võll ja kinnituspoldid on iba, aga Baltic Bolt aitab. Pöördeid on palju. Väänet ei ole kah vähe, aga nad ei ole mõeldud suure väändega töötama. Üldiselt pole nad mõeldud isegi radiaalsuunas tugevalt koormamiseks (mida ma teen, nii et tegelt ma teen mootoritele siin veidi haiget). Reduktor muidugi vähendab mootorite vaeva, ülekandesuhe on mootori vedav/reduktori veetav ratas 12/40 ja reduktori vedav/rummu veetav ratas 14/55. Ülekandesuhet on vähe, selle ülekandega võiks traktor vabalt 70 km/h liikuda, mille jaoks on ta juhtimistäpsus täiesti kõlbmatu.

Kontrollerid on 72600X (ilma regen toiminguta, soovi korral oleks saanud ka selle, aga koonerdasin kuna tajusin riski, et asi võib untsu minna). Juurde on ostetud stick shift firmware (meili teel tarnitud ja pärast sisse laetud, et saaks sellegi pisikese summa tollist priiks). Joystick on ELFA päritolu halli anduritega -- "Joystick HXF-11S11 2-axis hall effect" (64-133-22).

Ülekanne on pekikäkk, ära mingil juhul sihukest järele tee, aga katsun teda järgmine kord lähemalt pildistada. Üldiselt on reduktorid tehtud sellisest pudist:

Tööriistamarket -- Laagripukid LUCF204K 20 mm nelikant
Stenolink -- Ketiratas 14H, 428, ? 20 mm -- lihvitud 420 ketile sobivaks
Tööriistamarket -- Ketiratas KPL08B1-40, 40 hammast -- NB! NB! Kahtlus kas on 420 hambumusega keti täpne ratas!
Stenolink -- Käigukasti veovõll CG200 163 mm 163 fmm

Kasutatud on 50 mm Al nelikanttoru, millest on augufreesiga selle käigukasti võlli jaoks auk läbi lastud (38 mm vist oli?). Laagripukid on M12 poltidega mõlemalt poolt ümber nelikandi kokku tõmmatud. Ühelt poolt on 14 hambane ketiratas pandud võlli otsa relakaga lastud soonde, teiselt poolt 40 hambane ratas keevitatud (puhta nikliga, muuga ei maksa proovidagi nii suure süsiniku sisaldusega terast). Üldiselt on see nöga lahendus, sest see 40 hambane ratas on kas liiga lai selle keti jaoks (kuigi lihvisin), või mingi imeväikse hambumuse erinevusega (pluss miinus veerand millimeetrit per hammas?). Igatahes ei taha kett seal normaalselt käia, vaid hakkab libisema koormuse all.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Traktor / karakat...

PostitusPostitas veloElektrik » Teisipäev 11 Juun 2013, 10:19

P.S. Üldiselt võiks aktsepteerida rataste vedamist ketiga, KUI reduktorite asemel oleks ropumat sorti väändega hüdromootorid...

...aga samas, otse ratta vedamiseks mõeldud hüdromootorid on nunnud, ja mõnedes neist on integreeritud hüdrauliline pidur kah sees, mis on topelt nunnu. Kuigi ma ei tea, kas see oli sõidu- või osadel ainult seisupidur.

Paraku on need jupid mõistlikult saadaval Ameerikas ja mitte Eestis, ja nende siia saamise hind vajab uurimist (nad kaaluvad palju). Enne kui sügis tuleb, ma torkima ei hakka seda suunda.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Eelmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron