Jalgratta aku elemendid

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 04 Dets 2013, 23:02

Kas lifepo4 akusi võib laadida ka tavalisest laadijast? Laadijal on ju tavaliselt kaks juhet. Kogu töö teeb aku sees ära ju bms, mis palanseerib ja katkestab laadimist või see pole päris tõsi`?
maidor
 
Postitusi: 125
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 05 Dets 2013, 10:53

BMS tihtipeale ainult katkestab ülekoormuse või ületühjenemise korral; heal juhul katkestab ka ületäitumisel, ei balansseeri tihtipeale üldse (reeglina on tasakaalustava laadija puhul võimsustakisteid näha plaadil, mis kuumaks lähevad tasakaalustamise toimudes).

Samuti tuleb LiFePO4 laadimine aku täitumisel selgelt lõpetada, mitte jätta "mingi float voltage'i peale töllerdama" nagu pliiakuga võib.

Nii et 4 elemendilist LiFePO4 pakki saab laadida 12V pliiaku laadijaga (samuti 8/24 ja 16/48) aga ole ettevaatlik ja valva teda.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Pühapäev 08 Dets 2013, 09:48

Kui mingi suvalise laadijaga laadida, siis tuleks ilmselt pinget jälgida. Näiteks 48v aku puhul lõpetada laadimine, kui pinge tõuseb 53V ?
maidor
 
Postitusi: 125
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 08 Dets 2013, 10:45

Minu teada võib 60V-ni lasta, see teeb 3.75-3.8V elemendi kohta.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas Molotov51 » Pühapäev 29 Dets 2013, 00:26

Võin pakkuda 48V 50Ah Li-ion pakki ~400 euriga kui huvi on.
Molotov51
 
Postitusi: 3
Liitunud: Neljapäev 21 Nov 2013, 13:17

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 29 Juun 2016, 18:37

Lipo akud on teatavasti väga kerged ja võimaldavad kiiret tühjenemist. Pealegi on nad ka väga soodsate hindadega kättesaadavad ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html ) Li-ion ja Lifepo4 vastu. Paljud tõstatavad teema üles kohe nende ohtlikusest ja lühikeses elueast. Kas keegi kasutab neid elektrirattal ja millised kogemused on?
maidor
 
Postitusi: 125
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 30 Juun 2016, 22:52

Mina leidsin sellelt lingilt "Multistar High Capacity Lightweight 8S 12000mAh 2C Multi-Rotor Lipo Pack" 82€ + transport. Sellel konkreetsel akul on halb just see 2C see tähendab 24A. 10sek on lubatud ka 3C mis teeb 36A.
Ma ei tea palju jalgrattad voolu tarbivad akust. Rolleril läheb ikka kohaltminnes 50A.
Aga hämmastav energiatihedus: 29,6V x 12Ah = 355Wh mass 1,4 kg 355/1,4= 253Wh/kg kohta 8-) .
Lifepo4 on tavaliselt 100Wh/kg :?
Tavalise jalgratta puhul ei tahaks ju tema massi väga suurendada - pärast ei ole enam eriti hea sõita.
Tuleb välja, et see oleks hea valik! Ja ratta puhul vist polegi hullu kui lähebki põlema ei ole vaja toas laadida öösel.

Olen lugend, et inimesed on ka autosid ehitanud nendest hobbyking LiPo akudest ja kiruvad nende kvaliteedi puudumist. Kui autu või tsiklit ehitatakse siis võetakse akud lahti vaadatakse seal termokahaneva all odavalt ja kiirelt tehtud ühendused kriitilise pilguga üle ja alles siis ühendatakse suurde akupakki.
LiPo akudega on ikkagi suurimad kogemused RC mudelistidel, tuleks nendega suhelda näiteks suvel mõnel võistlusel kui säärase hobiga tuttavat pole.
Ruudi
 
Postitusi: 110
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Laupäev 02 Juul 2016, 23:33

Youtubes nägin,et neid 2C akusi pannakse isegi suurtele droonidele ja ei läinud põlema. Minu rattal on max 33A paar sekundit. Akusi tuleks nagunii 16S 24Ah, niiet 2C pole probleem. Vastupidavust ei garanteeri üksi aku. Minu I-Miev 50Ah element hakkas ka täiesti lambist tossu ajama. Polnud laadijas ja ratas oli toas. Õnneks olin ise kodus ja midagi maha ei põlenud, aga korter oli tossu täis hetkega.
Droonide foorumeid jälgin pidavalt ja keegi pole kurtnud kehva aku üle. Ikka on probleeme elektroonikas, mis trikke teeb.
maidor
 
Postitusi: 125
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 20 Juul 2016, 16:20

veloElektrik kirjutas:BMS tihtipeale ainult katkestab ülekoormuse või ületühjenemise korral; heal juhul katkestab ka ületäitumisel, ei balansseeri tihtipeale üldse (reeglina on tasakaalustava laadija puhul võimsustakisteid näha plaadil, mis kuumaks lähevad tasakaalustamise toimudes).

Samuti tuleb LiFePO4 laadimine aku täitumisel selgelt lõpetada, mitte jätta "mingi float voltage'i peale töllerdama" nagu pliiakuga võib.

Nii et 4 elemendilist LiFePO4 pakki saab laadida 12V pliiaku laadijaga (samuti 8/24 ja 16/48) aga ole ettevaatlik ja valva teda.


Jah, on mõningaid, kes panevad koormuse läbi BMS-i. Reeglina tähendab see ainult lisa-probleemiallikat.
Ma olen alati pannud kontrolleri otse akupaki järgi (loomulikult läbi "massilüliti") ja pole ühtegi probleemi BMS cutoutiga.
Mul on muide disainina olemas modulaarse BMS-i skeem, kus iga purgi peale läheb slave board ATTINY baasil ning boardid omakorda on data siinil, üle galvaaniliselt isoleeritud I2C busi. Master board on sisuliselt Arduino Mega koos LCD ekraaniga, plaan oli teha "pardaarvuti", mis näitaks iga purgi pinget, akupaki temperatuuri, läbisõitu, kiirust jms.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas Ruudi » Kolmapäev 27 Juul 2016, 16:21

vootele kirjutas:Mul on muide disainina olemas modulaarse BMS-i skeem, kus iga purgi peale läheb slave board ATTINY baasil ning boardid omakorda on data siinil, üle galvaaniliselt isoleeritud I2C busi. Master board on sisuliselt Arduino Mega koos LCD ekraaniga, plaan oli teha "pardaarvuti", mis näitaks iga purgi pinget, akupaki temperatuuri, läbisõitu, kiirust jms.


Kas see töötab ka koormusega? Kas ta suudab ka häiretega pingeid näidata. Pean silmas olukorda kus akudest käivad läbi mitmekümne,- või koguni saja amprised PWM vooluimpulsid. Mu autol oleks vaja sellist asja! Kas see toetab ikka 24S akupakki? Kas attiny on madala toitepingega versioon?
Ruudi
 
Postitusi: 110
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Eelmine

Mine Akud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline