Elcati I põlvkonna ratastel kere

Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 12 Dets 2011, 00:55

Müüa 1. põlvkonna komplektne ratastel kere. Pidurid (ka käsipidur) ja rool on korras.
Auto on Eestis elektriautona arvel. Mootorit, kontrollerit, vaakumpumpa ja salongisoojendust ei ole.
Autos on elektrilise soojendusega akukast, mis mahutab näitels Trojani pliiakud või siis 200Ah LiFePO akud.
Kere on roostest vaba, korrosioonitõrje tehtud.

Hind 700€

Hea projekt iseehitajale. Kuna auto on juba elektriautona arvel jääb ära 400€ kulutus arvelevõtmiseks (riigilõiv ja eksperditasu)

Soovi korral on pakkuda ka ZEV Smiley kogu elektriosa (mootor, AC kontroller, DC-DC ja kõik muu vajalik)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas veloElektrik » Kolmapäev 14 Dets 2011, 04:40

Tunneks huvi küll, saatsin privaatsõnumi paari küsimusega, peamine on vist et kuidas oma silmaga näha saaks. Saaks teada, kui palju urgitsemist on vaja, et ellu äratada teine (raha osas kujutan ette, asjade hinnad lähevad järjekorras akud -> kontroller -> mootor).
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas veloElektrik » Laupäev 17 Dets 2011, 19:48

Käisin vaatamas ja igati nunnu on. Veereb kergelt, vedrustus on OK, pidurdab, rool käib normaalse jõuga (võimendiga käiks ilmselt veel mugavamalt, aga ta ju ilma jõuallikata hetkel). Tegime sama masina uuema versiooniga väikese proovisõidu, ning ta on igati sujuva minekuga.

Pedaalide asetus on natuke tihedavõitu, aga usun et sellega harjuks kergesti.

Roostet pole kuskil möllamas näha ja kui oleks akude + mootori + kontrolleri jaoks rohkem raha saada, oleks kaubaks läinud. Mootori ja käigukasti vahele siduri sobitamine ja mootori adapteri kokku kõpitsemine oleks muidugi korralik ettevõtmine olnud, aga mitte kallis ja mitte võimatult raske.

Kui aga arvutasin, et palju mootor, kontroller ja akud maksaks, sain et 12 KW harjadeta AC mootor 144V pingele oleks 1500 euro kanti, 400 A 144V kontroller temale oleks 1000 euro kanti ning akud eeldatavasti umbes 1+ tunnise ja ~100 kilomeetrise sõidurõõmu jaoks (90 Ah * 144 V = 12'960 Wh) maksaks enam-vähem 4320 euri. See viimane murrab minu jaoks kaamelil selgroo ära.

Seda viimast numbrit ei suudaks vähemaks optimeerida ka madalamale pingele minnes ja parasjagu ühes Tšehhi poes sooduka peal olevaid akusid ära kasutades, mispuhul kujuneks mahutavuse number küll suurem (200 Ah * 72 V = 14'400 Wh), akude hinnaks aga jätkuvalt 4320 euri.

Seetõttu, kuna eesmärk ei ole kindlasti sõidukit seisma osta, ja tema energiavajaduste täitmine oleks mulle liiga kõva pähkel, ma hetkel loobuks, järsku keegi teine hammustab läbi. Raam on igatahes üsna edev, ning juba arvel olemine on oluline eelis (ei tule peavalu ametnikega). Ses osas julgen soovitada. Kui vaid akud maailmas odavamad oleks.

Kui peaks suvel rahalaev pähe kukkunud olema (pole võimatu, kuna majanduslik olukord on minemas kergemaks mõnede laenude lõppemise tõttu) siis küsin uuesti, et kas buss veel alles või juba ostja leidnud.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 18 Dets 2011, 01:09

Minu arvates see akukast on veidi nadi lahendus. Igavene suur kolakas keset salongi, kõige magusamas ja kasutatavamas kohas.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas Meelis » Pühapäev 18 Dets 2011, 13:55

vootele kirjutas:Minu arvates see akukast on veidi nadi lahendus. Igavene suur kolakas keset salongi, kõige magusamas ja kasutatavamas kohas.


Akukast on lihtsalt eemaldatav, see pole kere külge kinni ehitatud. Järgi jääb sile põhi, soomlased keret ei lõhkunud. Elcati kere võimaldab liitiumakud
paigutada ka põhja alla, siis jääb kogu salong vabaks, raskuskese läheb ka allapoole. Subaru Libero istmeid peaks olema suhteliselt lihtne olema saada,
kui kellelgi peaks olema tahtmist kohtade arvu suurendada (ja ühtlasi ümberehitust registreerida)
Iseenesest on akude paigutamine auto keskele väga hea mõte, parim kaalujaotus ning parim juhitavus. Soojustatud akukast pole meie kliimas ka halb.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas mccolla » Reede 06 Jaan 2012, 18:35

Kuidas antud autol on lahendatud käigukasti ja mootori ühendamine. VeloElektriku kirjast sain aru nagu tuleks siduri, käigukasti ja adapterplaadiga vaeva näha, kuid varasemast ta ju elektriauto ja peaks lahendused peal olema. Kas vajalik lihtsalt uus mootor külge paigaldada või veel miskit muud juurde aretada?

Gert
mccolla
 
Postitusi: 4
Liitunud: Teisipäev 03 Nov 2009, 00:30

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas Meelis » Reede 06 Jaan 2012, 20:57

mccolla kirjutas:Kuidas antud autol on lahendatud käigukasti ja mootori ühendamine. VeloElektriku kirjast sain aru nagu tuleks siduri, käigukasti ja adapterplaadiga vaeva näha, kuid varasemast ta ju elektriauto ja peaks lahendused peal olema. Kas vajalik lihtsalt uus mootor külge paigaldada või veel miskit muud juurde aretada?

Gert


Selle autol on mootori ühendusplaat puudu. Samas poleks ühendusplaadiga midagi eriti teha ka, kui just täpselt sama mootorit ei juhtu olema.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas aa1 » Reede 06 Jaan 2012, 23:30

Kas masin on Eestis tehnoülevaatuse läbinud?
Millised on passijärgsed registri- ja mootoriandmed ning kas isetegevuslik elektriosa ringiehitus võib tekitada hilisemaid ülevaatuse probleeme?
Minuteada peab akukast olema tuulutatav (salongist eraldatud)?
Smiley tehnika on sellele vist lahjavõitu?
Kuidas on lahendatud roolivõimendi?
aa1
 
Postitusi: 15
Liitunud: Esmaspäev 13 Sept 2010, 15:40

Re: Elcati I põlvkonna ratastel kere

PostitusPostitas Meelis » Laupäev 07 Jaan 2012, 18:22

aa1 kirjutas:Kas masin on Eestis tehnoülevaatuse läbinud?
Millised on passijärgsed registri- ja mootoriandmed ning kas isetegevuslik elektriosa ringiehitus võib tekitada hilisemaid ülevaatuse probleeme?
Minuteada peab akukast olema tuulutatav (salongist eraldatud)?
Smiley tehnika on sellele vist lahjavõitu?
Kuidas on lahendatud roolivõimendi?


See Elcat Eestis praktiliselt sõitnud ei ole, ülevaatuse kohta ei tea.
Mootor peaks passis olema 14kW.
Igasuguse ümberehitusega võib probleeme tekkida, kuigi ma pole Eestis erilist Elcati kompetentsi täheldanud.
Vajadusel on võimalik saada ka originaalmootor.
Elcati akukast on tuulutatav. Liitiumakude puhul pole see vajalik.
Smiley tehnika suudaks seda liigutada küll, ilmselt mitte üle 70km/h
Elcatil roolivõimendus puudub.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa


Mine Ost, müük, vahetus

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline