1. leht 1-st

Suruõhu auto

PostitusPostitatud: Esmaspäev 12 Mai 2008, 09:36
Postitas E.
Tere, On olemas esimesed suruõhul töötavad(nö saastevabad) autod: http://zeropollutionmotors.us/ http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4 Kas Eestis oleks võimalik seda autot osta/tellida? Kas see on turvaline auto? Kas Eestis on keegi, kes sellise auto teemaga tegeleb ja eesti keelset infot oskab anda? Olen väga suur huviline. Palun andke teada ka caliente[ätt]hot.ee

Re: Suruõhu auto

PostitusPostitatud: Neljapäev 29 Mai 2008, 11:47
Postitas Külaline
Rahune, kulla sõber! Kodulehelt loeb ju välja, et kui Sa oled USA tellija ja kui Sa tellid kohe auto, saad ta kätte heal juhul 2010. Diilerid/vahendajad välistab firma poliitika, nii et suhtlema pead otse nendega. Euroopas on samasugune õhumüüja MDI. Ka nemad on juba aastaid (5 vähemalt) lubanud, et kohe-kohe saate, aga tegelikkuses on ka nemad suutnud produtseerida vaid videolõigu ja paar prototüüpi.

Re: Suruõhu auto

PostitusPostitatud: Laupäev 26 Sept 2009, 18:04
Postitas maits
mind huvit2b kh see teem2 .olen uurinud netis selle MDI koht2. teem2l on jumet.pl22n teh2 k2 ise esimesi k2tsetusi selles v2ldkonn2s. kui on s22vutusi siis eks krib2n sii2.

Re: Suruõhu auto

PostitusPostitatud: Neljapäev 20 Okt 2011, 13:52
Postitas Teet
Kellel huvi, see võib ise ehitada. Netist olen lugenud projektidest, kus tavaline mootor ehitati ümber suruõhu peal töötavaks - kasutegur kõige parem pole, aga hea linnaauto ikka.

Võrreldes suruõhu tehnoloogiat elektriga:

1: Energia mahutavus kaalu suhtes on teraspaakidel võrreldav elektriauto pliiakudega.
2: Laadisaeg - suhteliselt aeglane, kuna eraldub palju soojust.
3: Võimsus - võimalik väga kiirelt võimsust vabastada...mis on ka miinus kui peaks avarii juhtuma, siis kui tohutu hulk energiat kiirelt vabaneb = kaboom.
4: Sõidu- ja soetuskulu - parem kui elektriautol, kuna ei ole akude amortisatsiooni/ostukulu.
5: Efektiivsus - palju halvem, kuna energiat vabastades / salvestades muundub palju energiat soojuseks.

Seega on minu arvamus, et suruõhuautodel on potensiaali olla n.ö. linnaautod. Elektriauto tehnoloogia on juba sealt välja arenenud.
Seega kui kedagi huvitab selles vallas arendus, siis suruõhu kasutuse efektiivsuse tõstmine (kvasiturbiinmootorid pidid vist head olema) ning materjalitehnoloogia suurema energiasisaldusega paakide jaoks...ning äkki võtab tehnoloogia jalad alla.

Re: Suruõhu auto

PostitusPostitatud: Neljapäev 20 Okt 2011, 16:51
Postitas vootele
Ma olen suruõhu/auru kasutamise peale veidi mõelnud. Minu ettekujutluses oleks suruõhu mootorid rataste sees ning koosneks 5-st silindrist, mis paikneks nagu revolvris. Jõud kantaks rattavõllile üle wobble plate mehhanismiga, võll toimiks ka toiterõhu jagajana (pöördsiiber sisuliselt). Sarnaselt elektrimootorile saab sellise konfiguratsiooni panna regenaratiivselt pidurdama, sel juhul muutuks mootor pumbaks. Üheks eeliseks tavalise, ülekandega suruõhumootori ees oleks madalamad pöörded ehk siis võimalik suurem efektiivsus. Samuti puudub ülekanne, mis omakorda efektiivsust maha võtaks.

Re: Suruõhu auto

PostitusPostitatud: Esmaspäev 28 Nov 2011, 18:06
Postitas maidor
Peab olema ka tõsine kompressor, mis jaksab 200-300 bar sisse pumbata. Seega pole see täitmine nii odav nagu mulje jääb.