Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas alarein » Neljapäev 20 Mai 2010, 12:20

Huvitav ja otsapidi vist ka õige mõttearendus Low-tech Magazine-ist

Lühikokkuvõte, et elektirautode läbisõit kordades suurema erimahutavusega akudega on ikkagi täpselt sama mis 100 aasta vanustel prototüüpidel, millest autor järeldab, et tüüpiliseks elektriauto kasutuseks nagu lühidistantsiline linnasõit on praegused elektriautod overkill - liiga võimsad, liiga rasked, liiga keerulised.

http://www.lowtechmagazine.com/2010/05/ ... range.html

Siit järeldub, et vaadata tuleks igasuguste traikide, 3-4 rattaliste ja motoriseeritud jalgrataste ja muude seni jalgratas-roller-motorratas-auto piirimail aretatud formfaktorite suunas ning tundub, et plastist kerepaneelidest ja nö klaasidest ei ole pääsu (kergemad aga kallimad toota kui plekist).

Lisan eelduseks veel selle, et kindlasti peab autol olema tõsiseltvõetav konditsioneeri, siseruumi soojendus ning akusoojendus. Kandevõime valikuliselt 2 kuni 4(5) inimest.
alarein
 
Postitusi: 9
Liitunud: Reede 19 Mär 2010, 10:49

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas Tagaveoline » Reede 21 Mai 2010, 10:02

Eks autotootjad tahavad oma autosi müüa ja seetõttu peavad nad tegema selliseid (elektri)autosid millistega inimesed harjunud on. Muidugi on tänapäeval lisaks muudele vajalikele ja mittevajalikele lisadele oluline auto turvalisus mis autonduse algusaegadel pold üldse teemaks. Ja kui kere peab olema turvaline siis ta ei saa olla ülikerge ja samalajal odav ehk masstootmisesse sobilik.
Aga siinsamas Teedu postituses ongi teemaalgataja jutule vastav sõiduk: viewtopic.php?f=2&t=134 Ta on kindlasti kerge ,väiksema õhu- ja veeretakistusega kui autod seega läbisõitu 1 laadimisega peaks olema omajagu.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas alarein » Reede 21 Mai 2010, 13:26

Tundub, et elektriautoside toota/müüa üritavate tootjate probleemiks ongi see, et nad üritavad võtta bensiinimootoriga auto koos selle tüüpilise kasutusmudeliga (kindlasti 4 kohta, s.h. ka pikad maanteesõidud, suured kiirused, kõrgemad turvanõuded, suurte autodega läbisegi) ja panevad elektrimootori ja akud peale. Tulemuseks see, et akutehnoloogia ei suuda veel niipea talutavat hinna/erimahutavuse/tsükliarvu taset saavutada. Ehk siis otsuse koht, et kas punnitada edasi või "muuta paradigmat" nagu popisti öeldakse - muuta väga paljusid asju korraga, osa sunduslikult, osa läbi meelitamise.

Äärmuslikus versioonis siis nii

- seadusandja teeb hakatuseks 5-7 aastase plug-in-ide maksusoodustuse/subsiidiumi, pakun et näiteks fiksmäära alusel nt 20-30 tuh EEK;

- linnades, algatuseks teatud linnaosades, teatud trassidel/sõiduradael lubataksegi ainult pisiautodel sõita või siis vastupidi - ainult teatud radadel trassidel suurtel autodel;

- oluline pisiasi, et selliste mikroautode puhul määrab sõidumugavuse tee kvaliteet ja talvel hooldus, mis tähendab, et siin nonde teede kvaliteedi pärast peab ka rohkem muretsema;

- turva jms nõuded määratletakse kuhugi neighbourhood vehicle ja pärisauto vahepeale;

- valdav sõidukitüüp saab olema ilmselt 2-3 kohaline esipaariga traik ja 'rikkamatel' neljakohaline, neljarattaline;

- kogu mängu juurde peab kuuluma küte, konditsioneer, akusoojendus;

- infrastruktuuri osas peaks lisanduma SMS-iga makstavad parkimiskoha laadimisterminalid

- ja/või aretada riigisubsiidiumite toel välja standardne akuvahetusinfra (see vist Iisraeli lahendus, kus pikkade kangide kujulisi akusid kusagil bensuluugi kandis oleva augu kaudu kiirelt vahetatakse)

- elektriautode disain peaks olema selline, et ei paista üleliia odav, maitsetu ega väikeautolik, et oleks cool a la Mini, iQ või Smart. Detailid mängivad rolli nagu Smiley vs Smart võrdlus näitab. See tundub 5 järguline teema aga reaalsuses suur otsusekoht. Eestlasest maailmatasemel autodisainer on meil olemas. Tema lemmik on muuseas viimase põlvkonna Honda Civic. Äkki selle viidatud traiki puhul kere disain ja valmistamine ka Eestis teha? Ega ta muidugi kole ei ole. Sealt edasi on juba küsimus, et miks mitte kõik kohapeal teha või lähiriikide juppidest kokku panna. Küsimus taandub ju kahele asjale a) acceptance ja b) tootmismaht.

- kui juba fantaseerimiseks läks siis nii turva kui traigiradade läbilaske seisukohast võiks algusest peale olla standardne püsikiiruse hoidik + distantsiradar ehk siis konkreetne lisaväärtus ja nö sunduslik mugavusfaktor ja/või siis juba kohe panna uute teede puhul kaabel asfaldi alla, et kasutada induktiivpositsioneerimisega automaatsõitmist :D :D :D Kõik muud automaatjuhtimise tehnoloogiad on tänaseni paraku pullikaka.

- üks praktiline asi ka, et ühiskondliku transpordi ja jalgrataste osas tuleks paralleelselt samuti mõned radikaalsed liigutused ette võtta selleks, et traditsiooniliste sõiduautode kasutust kõvasti alla tõmmata ja traikidele ruumi teha.

Think of it as the iPhone of electric cars - taking something we already know and putting it together with known skills only so that it doesn't suck.

Nojah, pole viitsinud kogu foorumit läbi lugeda, kindlasti sellest kõigest juba juttu tehtud.

Ja kui kere peab olema turvaline siis ta ei saa olla ülikerge ja samalajal odav ehk masstootmisesse sobilik


Ma päris maha ei mataks võimalust, et võib olla kerge, turvaline ja masstootmisse sobilik. Üks mis nõuded määratleb on liikumiskiirused ja suurte autode kaasliiklemine (vt eespool). Kui tänapäeval peamiselt kasutatav metallist stantsitud põhikonstruktsioon-keredetail elementidest konstruktsioon asendada toru-profiilkonstruktsioon + paneelid variandiga, siis peaks see tehtav olema.

Roboteid saab mõlemal juhul kasutada. Masstootmiseks peab tootmismaht piisavalt suur tulema. Ehk siis mitte ülikerge vaid kergem kui bensukad (800kg -> 400kg), masstootmisse sobiv kindlasti, odav -> sõltuvalt eelnevatest kompromissidest.

Õhutakistus on tollel traikil kindlasti väiksem kui nt praegusel Smiley-l. Veeretakistus ilmselt mitte, sest rattad on väiksemad. Pigem jutt siis vast hõõrdest ja inertsist/massist tulenevast energiakulust.
alarein
 
Postitusi: 9
Liitunud: Reede 19 Mär 2010, 10:49

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas puurmaa » Kolmapäev 26 Mai 2010, 10:22

Ütelgem siiki täpsemalt - et probleem pole mitte ainult akus. Kui homme äkki leiutataks põhimõtteliselt uus , alla 10.000 krooni maksev , alla saja kilo kaaluv ja sõiduautole tuhandekilomeetrist läbisõitu ühe laadimisega tagav , 10aastat kestev jne. , aku siis oleks bensuautode tootmise lõpp paugupealt käes. :D . Esile kerkiks vaid uusi ja ootamatult raskeid üleminekuprobleeme kuna kellegile pole vaja enam tossavat ja kallist bensuautot , riigid kukuks kohe elektriaksiisi kehtestama ja "autoelektrit" siniseks "erikütuseks" "värvima" , elektrijaamade võimsusi tuleks korrigeerida, naftatöötlustehased millegiks muuks kohandada või sulgeda jne. Kuna aga loodetavasti "järsku" midagi põhjapandavat ei avastata siis järkjärgulise arengu käigus tuleb muidugi ka auto üle vaadata. Üle tuleb vaadata ja KASVATADA ka tarbija harjumused. Praegugi vahitakse nagu "ilmaimet" minu väikest smart autot ja näidatakse näpuga järele. Huvitav kogemus muideks , kes ei tea. Tavarahvas peab napakaks inimest , kes ostab 100k eest kahekohalise ( kasutatud ! ) kilukarbi kui selle sama raha eest saab ka kasutatud audi/bmv kolaka. Kolaka aga see eest "tavalise maitsega " inimesele harjunud sõiduriista. Ja peale sellist sõidukogemust on vägagi selge kuidas rahvas suhtub elektriautosse, seda enam kolmerattalisse . Ning muidugi hind. Kui isegi "tavaline smart" loetakse suurema osa tarbijate poolt raha tuuldeloopimiseks ( uue , keskmise varustusastmega smardi hind hakkab oma väiksusele vaatamata 15k eurost ja küündib 28k euroni lux brabuse eest ) siis elektrismart paneb oma hinnaga ikka täieliku "põntsu" tarbija rahakotile. Vaatamata sellele et hind "määritakse laiali" 700 eurose kuumaksu taha ei peida see natukenegi mõistusega tarbija eest tema üle poole millist lõpphinda.Tavtarbijale pole sellist TRANSPORDIVAHENDIT vaja .
Meie riigi suurusest ja vaesusest tulenevalt mingit tuntavat kompensatsiooni oodata on samuti asjatu. Ajapikku loomulikult hind langeb kuid tänasele tarbijale on see täielik ulme ja kauge tulevik. Vaid bensiinihinna kuskile 100 krooni liitri juurde hüppamine võibolla muudaks asja natukenegi. Vaid rahakoti kaudu on võimalik muuta tarbija maitset ja maailmavaadet ning panna väga pikas perspektiivis ka rikkam inimene hummerist kolmerattalisse elektriautosse põhjendades seda : kõik sõidavad ja see on popp ning loomulikult ka ohutu ( ja ainuvõimalik ) kuna rekkad ja rikkurite hummerirondid on linnast välja aetud.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas alarein » Kolmapäev 26 Mai 2010, 11:12

Oletame, et imeaku leiutatakse ja oletame, et bensuautode tootmise "lõpp oleks käes". Mulle tulevad ette lisaks Sinu poolt loetletule veel mõned aspektid

a) suhe autode distributsiooni/teenindusahelaga ja pidamise maksumus: mulle tundub, et tihti alahinnatakse elektirautode tasuvusarvestustes selle hoolduskulusid. Bensukal on mootor on ju ainuke el autoga võrreldes keerulisem klots ja sellega on hooldustel põhimõtteliselt seotud õli, õlivahetuse töö, õlifiltrid ja pikema välbaga mootoririhm komplektis kellel millega. Pidurid, kondid, elektrisüsteem, küte ja muu automaatika on ju identne. Võib juhtuda, et ka mingid andurid vms läheb tuksi aga see pole nö plaaniline teema. Põhilised jamad on seotud ikka veermiku, elektri ja muu mehaanikaga, mis saavad olema ka elektriautol. Samas võib ka kindel olla, et nii el mootorid kui ka selle juhtseade hakkavad mingi tõenäosusega tuksi minema ja kindlasti el mootoritel ka mingi soovituslik eluiga. Seega teenindajad kuivale ei jää ja pakun, et el auto pidamiskulu on võib-olla ehk 60% bensuka omast. See kõik tunde järgi, kui kellelgi on täpsemaid uurimusi, oleks tänulik;

b) kui nõudlus elektri järele suurneb, siis selge, et tootmisvõimsust tuleb suurendada ja kui nõudlus-pakkumine pole paigas, siis hind läheb üles ka ilma igasuguste maksudega. Elektriaktsiisi oleks vaja / on mõistlik siis kui keegi üle öö tuumaenergiast odavama energia välja mõtleks, s.t. pole fossiilidest tingitud keskkonnakahju (tasu, kompensatsiooni) ja tootmine on omahinnalt odav. Ainuke mis pähe tuleb on seni lõputute miljardite tuulutamise tähe all toimuv termotuumasünteesi arendamine. Seega maksu pole ilmselt vaja. Hind läheb ka ilma üles. Ehk siis hoopis peaks mõtlema võimalusele, et kütuseaktsiis oleks mitte mõned kroonid liitri kohta vaid kütusemaks oleks selline, et lõpphind oleks juba 30-40 krooni liiter. Ainult siis on alternatiividel tasuvuse lõhn küljes. Ja see kõik on teostatav siis kui see on näiteks üle-Euroopaline vms otsus. Kui seda ainult Eestis teha siis hakkavad narvakad seedetraktis iga päev liitrite kaudu bensu Eestisse tooma. Lisaks veel makromajanduslikud mõjud nagu inflatsioon jms.

c) suurem jama kui elektritootmise võimsus on hoopiski täiesti uus elektritarbimise sessoonsus ehk nii tootmise/tarbimise kui ülekandevõrkude maksimaalvõimsus. Enamusel majadel on 20A ühendus, korteritest me ei räägigi. Ülekandeliinid on arvestatud sellele, et statistiliselt nii ei ole, et kõik panevad 20A taha. Elektriauto kiirlaadija jaoks on 20A aga vähe ja isegi kui kõik kasutaks selle 20A ära, siis ülekandevõrk ei peaks vastu. Ja see tarbimine on julmalt sessoonne ehk siis rahvas tuleb õhtul koju ja lükkab saba seina. Ok taimerid jms aga pilt on ikka nii, et tegelikult tarbib üks maja jooksvalt 2-3A ja siis äkki 20A - see kõik eeltab intelligentset gridi ehk siis keskusest öeldakse, millal Sina oma aku täis saad laadida. Selles mõttes on kompaktsed roteeritavad akud minu arust parem mõte. "Bensukas" käik tähendab seda, et laadimisrobot teeb luugi lahti, tõmbab tühja aku välja ja lükkab täis aku sisse ja asi vask. Laadimisjaama tuleb jäme toru kohale ja kõik toimub kontrollitud tingimustes, k.a. vigaste akude väljaselgitamine, koormus on kontrollitult jaotatud jne.

HOIAKUTEST

Jah, superminide põlgus on täiesti olemas aga see on muudetav seguga rahast(maksumusest), hoiakute ajas muutuvusest, propagandast ja mõnes riigis/linnas ka parkimisprobleemidest. Itaalias näiteks on täiesti tavaline, et linnas sõidetakse mingi pisiautoga, sõltumata sissetulekust. Rootsis-Taanis, et põhivahend on jalgratas ja see on kõige tavalisem naistekas või muidu ront. Ühistransport on veel eraldi teema.

Ma paneks osa 'süüst' siiski ka autotootjate õlgadele. Superminisid on arendatud nö sihtgruppi silmas pidades ehk siis noored (kellel on pohhui), koduperenaised (kellel savi, sest niikuinii arvatakse, et 'naine roolis'), ülihinnatundlikke kliente (neil niikuinii ükskama, kas polster on plekk või dermatiin). Seega istutaksegi stereotüüpide kütkes ja vorbitakse välisdisaini, interjööri ja kooste kvaliteedi ja ruumikasutuse poolest mingeid ninnu-nännu multifilmiautosid. Keegi on välja mõelnud, et supermini peabki tunduma odav, lihtne, naistekas, mõttetu, mitte cool, elitaarne, kvaliteetne, vastupidav. Mulle näiteks ilgelt meeldib Toyota Aygo aga naine ei luba osta. ;) Ja suurt autot on perre vaja aga see võib ka vabalt elektrikas-hübriid olla. Kui ainult oleks selline olemas. Priuse hinnapreemiumist ma selle tehnoloogia juures igal juhul aru ei saa.

Ainsad erandid on Smart, BMW Mini, mingil määral ka Toyota iQ (mis veel?), neljaukselistest on i-MieV väga kena. Seda, mis tegelikult võimalik on näitab Tata, ok 27 000 EEK on bare bones 2 taktilise hind aga natuke kultuursem relv peaks ikka nt 60k-ga toodetav olema. Praegu on Eestis seis kus kõige rämeodavam supermini hind hakkab pihta 110k-st (Dacia ja Lada välja jättes Fiat Panda, sis km, roolivõim on aga kont jms puudu). Et siis mis krt nad peavad nii kallid ja kapitaalsed olema?

ELEKTER-xxx HÜBRIID

Selle kõigega seoses meenub üks lahendus, mis algul silmad suureks tegi, mida vist Chevy Volt kasutab. Auto on põhimõtteliselt nagu plug-in elektrikas aga lisaks on naeruväärse võimsusega bensiini, gaasi vms mootor, mille otsas on elektrigeneraator ehk siis range extender. Imelik, et selliseid seeriaautosid veel Priusega samas hulgas ei tehta. Mingi patendivärk äkki? Point selles, et elektrika 40-60mi piirile tõmmatakse vesi peale, väikese mootori kütusekulu on väike ja püsival koormusel töötades on mootor palju efektiivsem nii kütusekulu kui saaste osas. Point on ka selles, et kui soovi võiks bensuseadme soovi korral vahendada näiteks vesinik-kütteelemendil, suruõhul vms ulmel töötava mooduli vastu, kui see tehnoloogia küpseks saab. Akude erimahutavuse trendi vaadates niipea mingit imet ei juhtu.
alarein
 
Postitusi: 9
Liitunud: Reede 19 Mär 2010, 10:49

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas puurmaa » Kolmapäev 20 Okt 2010, 10:20

"Probleeme" näib tulevat iga päevaga juurde. :( . Nii kui üle tüki aja vaatasin mis euroopas elektriautonduses toimub nägin minu ammuse mõttevälgatuse elustumist varem kui arvata ootasingi . S.o. autoelektri maksustamise eraldamist tavaelektrist, et saaks bensiinile sarnase aksiisikirve ka sinna virutada. Juba järgmiseks aastaks peab olema välja töötatud ühine autoakude laadimise standartkaabel-elektripistik.Sellest pasundatakse igal pool. Vähem ja vaiksemalt on juttu aga sellest et vastuvõtmisel on seadus sellesamuse laadimiskaabli kohta mis jõustub 2017.aastal täielikult ja see kaabel koostöös auto elektroonikaga peab välistama igasuguse autode kodus tavavõrgust laadimise võimaluse. Elektriautod peavad uue standardi kohaselt olema võimelised end kodus laadima AINULT SPETSIAALSE eraldi soetatava sertifitseeritud laadimisjaama ( pistiku) kaudu mille elektrooniline sisu on väljatöötamisel ja kuhu annab loomulikult sisse progeda ka tarvitatud elektrihulga lugeja.Pole raske aru saada, et paneb selle sulle koju vaid sertifitseeritud elektrifirma kuhu ka maksma hakkad nagu eraldi voolumõõtja näidu eest. Praegu põhjendatakse ( ise ka usuvad seda vä :D ) , et tavapistik kodus laadimiseks peab olema välistatud kuna " võib rikkuda tundlikku sertifitseeritud elektroonikat" ja muu tavaline ajuloputus . Maksustamisest muidugi praegu tavarahvamassidele ei räägita sõnagi , vara veel , sellest peab ise aru saama. Vot nii , kes jõuab see veel sõidab odavamalt :evil:
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 21 Okt 2010, 03:06

Pole viga, tavalist ühefaasilist voolu (ükskõik kas elektrivõrgust, generaatorist või päikese/tuuleenergia süsteemi inverterist) võtvate laadijate tootmine sellest kuhugi ei kao, ja kui keegi keelabki, on majanduse hallis sektoris piisavalt kompetentsi, et kellelgi kodulaadija saamata ei jää.

Sõiduk võib ju fancy olla, aga elekter on olemuselt sihuke asi, et seda siniseks ega punaseks värvida ja akus oleva päritolu kontrollida ei saa. :D Kui on tehas sõidukile mingi rõõmsa arvesti teinud, mida maksuametnik võib kunagi tahta uurida, siis a) juhe DC klemmide külge, oma laadija külge, edu ning b) maksuametnikule rahvusvaheliselt tunnustatud käega esitatav märk.

Kodus elektrivõrgust laadimises näen mina probleemi ainult siis, kui sõiduk on röögatu võimsusega, sellest tulenevalt on aku röögatu mahtuvusega ja laadija röögatu võimsusega ning laadima hakkamisel tõmmatakse peakaitse valgelt hõõguma. :D

Kui seda väga suurtes hulkades koos korraga tegema hakataks (mida ei juhtu lähima 10 aasta jooksul, piir võiks olla, noh ütleme, 30'000 elektriautot Eestis korraga laadima), siis loomulikult hoiaks alguses ka Jaotusvõr / Elering / Põhivõrk / Eesti Energia või vähemalt mõni neist kahe käega peast kinni, aga paari kogemusega õpiksid ära, et alajaam peab suutma teenindada (ja tegelikult ka) X protsenti tarbijate peakaitsmete võimsuste summast, ning hakkaks edevamate alajaamade jaoks tarbijatelt ampritasu kaudu raha noolima, mida ka saaks. Elektrijaamade tüübid õpiks samuti kiiresti ära, et kell X õhtul tulevad need autodega tüübid koju, selleks ajaks planeerime võimsust juurde.

Endal pole mul erilist muret, kuna sõiduk ei tule röögatu võimsusega, ning kui talle järgmisel suvel päikesepaneelid peale tekivad, hakkaks toimima reegel: 8 tundi päikese käes seismist (8 x 500 W = 4 KWh) võrdub 1 h täiega sõitmist (4 KWh / 4 KW = 1 h). Talvel siis 900W laadija, et kas oma maja poolt päikeselt ja tuulelt kogutud elektrist, võõraste majade puhul tõenäoliselt elektrivõrgust või viimases hädas 50 cm3 mootoriga 1KW pardageneraatorist juurde võtta.

Ametnik, kes seda ümber korraldama tuleks, saaks jällegi imetleda rahvusvaheliselt tunnustatud käemärke ;P ...aga ma ei usu, et eriti proovima hakatakse. Liiga lootusetu üritus.

Ning kui tasulistes elektri tanklates mingi uutmoodi pistik tekib, siis kindlasti hakatakse tootma adaptereid. Seda, et sealt midagi muud peale 50 Hz sagedusega 230 V ühefaasilise või 400 V kolmefaasilise tuleb, ei usu iial. Elektrivõrku ei tee ka 30 aastaga ümber.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas puurmaa » Neljapäev 21 Okt 2010, 15:55

Lootusetut ei ole siin mitte midagi , käemärke aga võib tarbija enda taskus näidata ... ning maksta ikkagi. Muidugi , maksustamine ei ole probleem , kõik meil maksab midagi. Kuid täiesti sinisilmne on loota et kümnekonna aasta pärast veel keegi elektriautoga ilma aksiisi ( loe - autoelekter saab olema kordades kallim koduelektrist )maksmata sõita suudab . Tehnika tase ja sinu ka oma tehtud auto seaduse käpa alla panemine on juba praegu selline et pole üldse probleemi tarbijat maksustada. Nii tehnilist kui juriidilist. Pole raske ette kujutada millised miljardid eurod praegu bensu aksiisist laekuvad ja kas tõesti kujutad et eltriautodest ei hakka laekuma ? Teed ju tahavad remontimist ja ülemused head palka. Tehnilise lahenduse võib lihtlabaselt ette kujutada sellisena: Auto aku ( tööstusliku SERTIFITSEERITUD auto ) kujutab endast raudkasti koos vastava elektroonikaga mis laseb ligi vaid sellesamase sertifitseeritud ja krüptokiipidega varustatud laadimiskaabli ja asi tahe.Seesama kaabliots paneb ka kuhugi kirja kes ja kuipalju on voolu võtnud. Kas siis läbi internetiühenduse või labasemalt auto tehnoülevaatusel kontrollitakse ja kirjutatakse maksekviitung sulle välja .Otse sa oma akudele ligi ei saa pääsema. Lähed konservinoaga akuploki kallale mille plomme iga pollar teepeal võib kontrollida ? Sama omatehtud sõidukiga - muidu ei saa registreeridagi kuni pole peal sertifitseeritud varustust. Nii lihtne saab olema see "autoelektri värvimine" .Ja aksiisi hakkad sa maksma ka autoelektri eest , mille su maja päikesepaneel toodab. Nii et - sõidame veel 7 aastat , ostame hirmkalleid autosi lootes odavale elektrile kuni võimalik on. Kõige selle juures aga on lihtsalt vastik see, et püütakse müüa algul kalleid elektriautosi ja jahutakse mingist kokkuhoiust elektrit kasutades ,et inimesed üldse ostaksid neid . Sealjuures vaikitakse teatud ajani maha maksustamisperspektiivid et tarbija saaks mõistusega valida ( ja ostmata jätta !!! ), ise juba algusest peale poolsalaja valmistades ette maksustamise tehnilist külge seejuures jahudes mingist jamast et miks ikka on vaja sellist spetskaablit laadimiseks.
Elektrijaamade võimsusest pidavat praegu piisama kuni 25% autopargi elektriliseks muutmiseks. Nii et energia puudujääk on kaugem probleem, mis muidugi ei tähenda et teda ei saa olema.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 21 Okt 2010, 17:47

Oh, ei usu. Tehniliselt on alati võimalik aku ära laadida, olgu tal kena karp ümber või puudu. Igal karbil tuleb kuidagi kaas ära, ja sees on ikka samamoodi aku, mis ei hooli ega mäleta, kust tulnud elektriga teda laeti.

Jah, võimalik et garantii all oleva vabrikutoote puhul mingi plomm tuleb maha võtta, aga plommi katkiolek ei tõesta tarbimise mahtu. Küsimuste korral on normaalsete seadustega ühiskonnas vastus "jah, plomm on katki, kuna eelistan ise laadida, garantiid pole mulle vaja".

Kui aga ebanormaalsed seadused peaks tekkima, siis on tegemist sotsiaalse probleemiga, ja sotsiaalsed probleemid saab lahendada ikka eelkõige sotsiaalsete vahenditega. Siis pole ju küsimus reeglina enam selles, kuidas aku laetud saada, sest selle saab laetud niikuinii... vaid et mis täpselt aitab: kas pahase kirja kirjutamine, paberi 4 aasta järel kastikesse panemine, tänaval plakati ja lipuga vehkimine, või tuleb jutu ärakuulamise saavutamiseks majandus kinni kiiluda ja asju katki teha (nagu sel suvel Kreekas ja hetkel Prantsusmaal tehakse).

Aktsiisi kohta: mäletamist mööda olid vist siinse riigi suurimad tuluallikad sotsiaal-, tulu- ja käibemaks. Transpordi valdkonnas on mõeldavad igasugu registrikande põhised automaksud (Tallinna poolt vahepeal üritatud paadimaksu stiilis).

Kui poliitikud peaks langevaid sissetulekuid kütuseaktsiisist väga taga igatsema hakkama, siis tõenäoliselt on neil lihtsam trügida mõnda eelmainitud maksu suurendama või looma, kui hakata looma uut sorti ametnike armeed raskelt jälgitava sõidukite elektrimajanduse kulupõhiseks maksustamiseks.

Lähemast tulevikust rääkides on minule isiklikult liiast isegi uus liiklusseadus selle varsti jõustuval kujul. Nimelt on minu arvamus, et peab eksisteerima vähemalt üks mõistliku kandevõimega sõidukite klass, olgu pealegi kui aeglane ja mitte väga suure kandevõimega, mille kasutamine ei eelda paberimajandust. Kuna ma suhtumiselt natuke anarhist olen, saab selle ehitatava kulguriga teedel kindlasti nalja ka, näiteks et ülemineku perioodil uuele liiklusseadusele varjutab numbrimärgi kohta piraadilipp, ning kas all number on või puudub, selgub alles lähemal uurimisel. Või et numbri nähtavusest tulenevate võimalike trahvide sissenõudmine põrkub pangakonto ja oma nimel oleva vara puudumisega, või et pargitud sõidukil on number kaasa viidud, ning sõiduk on kinnitatud teisaldamise ärahoidmiseks väga jämeda rauatükiga hoone või tänavaposti külge. :D Eks siis menetlejad saavad proovida menetlemist, ja ise saan proovida neile tülikas olemist. :D Ning kui hüpoteetiliselt miski ulme tülikaks peaks kujunema, siis keegi ei keela kohalikest oludest ära tüdinemist, ning kuhugi mujale sõitmist, kus mopeediklassi sõidukitega vabamalt ümber käia saab. Kui aga asi liiga tülikaks ei kujune, siis autosuuruse mopeedi registreerimine ja väike kiusuajamine numbrimärgi teemal on mulle piisav, et ma koheselt rohkem pinnuks silmas olla ei viitsi.
Viimati muutis veloElektrik, Neljapäev 21 Okt 2010, 18:24, muudetud 1 kord kokku.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Elektriautode probleem pole akud vaid auto ise?

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 21 Okt 2010, 18:21

P.S. Mis puudutab elektrijaamade võimsust, siis umbropsu arvutades võiks võtta sedasi:

max. 200'000 tarbijat korraga laadimas
max. 5 KW tarbija kohta
===
max. 1 GW, kui tõesti mingi üldrahvalik elektriautode korraga laadimise kampaania puhkema peaks

Võrdluseks: Eesti Soojuselektrijaam = 1.65 GW, Balti Soojuselektrijaam on umbes 700 MW kandis vist. Peale selle pudipadi, ilmselt sammhaaval kasvav tuuleparkide võimsus, ning võimalus mõnisada megavatti välismaalt juurde osta...

...ehk jah, kui kõik autod elektriga töötaks, ja kõik nad korraga laadima pandaks, oleks jama, aga suveperioodil teenindaks praegused elektrijaamad selle isegi ära. Talveperioodil kui on püsivalt küttevõimsused kaelas, tõmbaks elektrivõrgu kooma tõesti. Õnneks aga ei pane kõik korraga kunagi juhet seina, ning ajaks mil suur protsent autosid elektriliseks on kujunenud, on kindlasti ka elektrijaamade võimsust juurde siginenud.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Järgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist