Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

PostitusPostitas Zanza » Kolmapäev 09 Veebr 2011, 17:45

Zanza
 
Postitusi: 5
Liitunud: Kolmapäev 09 Veebr 2011, 17:03

Re: Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

PostitusPostitas Tagaveoline » Esmaspäev 14 Veebr 2011, 12:49

Innustust, pigem ütleks unistust! Tulemus on igati vinge aga meil siin pole elektriautohuvilisel sellist raha kuskilt võtta, et nii võimas masin valmis ehitada. Ta kirjutab ka erinevates elektriautode foorumites sellest projektist, sealt jääb mulje, et raha pold talle probleem. Seepärast ongi tal seal liitiumakud ja vist isegi kaks alalisvoolumootorit (vähemalt plaanis oli). Mäletan, et bemmi käigukast ei pidanud vastu.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

PostitusPostitas Teet » Reede 18 Veebr 2011, 16:50

Eks see kõik on kaunis subjektiivne. Ma muidugi ei hakka spekuleerima palju tal selle BMW komponentide hinnanumber võis olla, aga selles ma olen üsna kindel, et tal on väga hea masin, millega on rõõm sõita ning mis 10-15 aasta perspektiivis end ära tasub kui ta sellega ikka ringi sõidab, mitte garaazis ei hoia.

Elektriauto ehitamine ei ole kallis, bensiiniautoga sõitmine on kallis.
Samas eks see on nokk kinni, saba lahti probleem. Sõidad iga päev bensiiniautoga tööle, kuu lõpuks raha pole...isegi kui mõtled säästliku elektriauto peale, siis raha kõik bensiinile kulutatud, kust seda elektriauto ostmise/ehitamise raha ikka võtta.

Muide kui keegi loodab, et asi läheb paremaks, siis ma panen manusesse 2006 kuni 2010 nafta kvartaalse pildi (sorri windows paintis tehtud, aga numbrid on ausad - www.eia.doe.gov andmed ehk siis ametlikud USA andmed:

Nafta.JPG
Nafta.JPG (45.7 KB) Vaadatud 16580 korda


Roheline ala siis on nafta ületootmine - ehk siis märgib perioodi kus 2006 kuni 2010 toodeti rohkem naftat kui tarbiti.
Punane ala on siis nafta alatootmine - ehk siis märgib perioodi kus naftat tarbiti rohkem kui toodeti.

Ilmselt tekib mõnel targemal lugejal küsimus - kuidas saab peaaegu kogu ala punane olla, mismoodi naftat saab rohkem tarbida kui toodetakse.
See on väga lihtne - naftat ladustatakse tohututes kogustes, mida siis pumbati 90nendatel ja 2000 alguses, aga nüüd on hakatud sealt võtma kuskil 2005st aastast kui esimest korda tekkis defitsiit peale 80nendate naftakriisi....ja kuna meil pole piisavalt naftat siis võetakse sealt kogu aeg, et rahuldada kasvava maailma majanduse nõudmise.

Mis saab siis kui laod tühjaks saavad - siis nagu ameeriklased ütlevad: "The shit will hit the fan"
Tegelikult päris tühjaks ei saagi - maailma majandus jõuab enne uuesti kokku kukkuda. Millal see juhtub?
See on kõhutunde küsimus, aga vaadates eelmise majanduse kokkukukkumise aegset hinda, siis ma ütleks, et tõenäoliselt naftahinna $150/barrel juures.
Ajaliselt ma arvan kõige varem 2012 ning kõige hiljem 2015.

Seega kui teil on juba elektriauto soetatud/ehitatud - palju õnne, te ei ole nii sõltuvad nafta hinnast.
Kellel pole elektriautot...paha lugu, sest sellise stsenaariumi korral bensiini hind on ennustamatult kõrge ja ilmselt pühite jalgrattalt tolmu maha ja hakkate sellega poes ja tööl käima, sest siis on defitsiitne kaup nii bensiin, diisel kui ka igasugused elektrisõidukid.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

PostitusPostitas Teet » Reede 18 Veebr 2011, 16:51

Vabandust, väike aps - pildil must joon on siis hinnakõver.
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

PostitusPostitas veloElektrik » Teisipäev 01 Mär 2011, 21:18

Nukker jah, et enamus tüüpe peab mingil määral pabistama, mis meetodil Liibüa tüübid oma baatjuška maha võtavad, või kas Saudi kuningakojal jätkub piisavalt miljardeid, et õiguste asemel meelehead jagada, või kas nad saadavad Bahreini kunnile kümme tanki juurde või mitte, et kohalikud "oma" kuninga seljast vahetult allapoole jäävat kehaosa põlema ei paneks.

Elektriga ei pea vähemalt selle pärast põdema, et järsku keskid otsustavad veerand kotti vabadust prooviks lahti pakkida ja nafta tarneahel sassi läheb, või Suessi kanal veidi pausi peab.

Samas, põdema peab võib-olla liitiumi (ja vanamoodsamal juhul plii) hindade pärast. Need ei ole kah kivist.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Horvaatlase ehitatud elektriline BMW

PostitusPostitas Teet » Kolmapäev 02 Mär 2011, 00:54

Liitiumi ja plii on metallid ja nende hind on loomulikult kõikuv, kuid elektriautodes ei kao see liitium kuhugile - peale akude eluea lõppu leiab liitium taaskasutust kui veel ei saa liitiumakude äraviimise eest raha, siis küll varsti see ka tuleb. Kasutatud pliiakude eest saab igatahes ca 10% ostuhinnast tagasi ja kogu plii taaskasutatakse.
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline