Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas Hardi95 » Esmaspäev 27 Veebr 2012, 16:47

Tere
Olen Keila Kooli 10. klassi õpilane Hardi Link ja teen uurimustööd "Elektriautod-Eesti tulevik?". Referaat on valmis ja nüüd oleks vaja teha uurimust. Kuna ma tahaks, et uurimus oleks nagu kirss tordi peal, siis otsustasin, et võiks intervjueerida elektriauto omanikke ja inimesi, kes teavad nendest masinatest rohkem. Küsimused on seotud elektriauto kasutamisega (eriti talve poole pealt).
Loodan, et saan abi. Kõik, kes tunnevad, et nad on piisavalt pädevad sel teemal, isegi kui neil pole elektriautot siis nad võiksid ühendust võtta. Kes soovib osaleda minu anonüümses intervjuus palun saata mulle meil: hardi.link@edu.keilakool.ee
Hardi95
 
Postitusi: 3
Liitunud: Esmaspäev 27 Veebr 2012, 00:35

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 27 Veebr 2012, 21:11

Hardi95 kirjutas:Tere
Olen Keila Kooli 10. klassi õpilane Hardi Link ja teen uurimustööd "Elektriautod-Eesti tulevik?". Referaat on valmis ja nüüd oleks vaja teha uurimust. Kuna ma tahaks, et uurimus oleks nagu kirss tordi peal, siis otsustasin, et võiks intervjueerida elektriauto omanikke ja inimesi, kes teavad nendest masinatest rohkem. Küsimused on seotud elektriauto kasutamisega (eriti talve poole pealt).
Loodan, et saan abi. Kõik, kes tunnevad, et nad on piisavalt pädevad sel teemal, isegi kui neil pole elektriautot siis nad võiksid ühendust võtta. Kes soovib osaleda minu anonüümses intervjuus palun saata mulle meil: hardi.link@edu.keilakool.ee


Ma olen hetkel vist Eestis kõige suurema elektriautode kasutuskogemusega, ka talvise (6 aastat ja üle 60 000km). Ja võin sellekohastele küsimustele vastata ka. Aga kuna foorumi idee on pigem kogemuste vahetamine, siis parema meelega vastaks siin foorumis.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas puurmaa » Teisipäev 28 Veebr 2012, 01:07

Mul pole küll suur kogemus, olen sõitnud elektriautoga oktoobrikuust.Kohtunud ja rääkinud ka Mitsubishi tehase inseneridega. Auto on mul I-MIEV . Sama mis sotstöötajatel, kuid mitte kirjuks värvitud vaid tavaline auto, silma ei paista . Kõigepealt oleks uurimistöö alusks vaja mitte üldistada kõike elektrikaid . Ei saa võrrelda i-mievi ja Tesla uut S klassi autot, samuti leafi . Ei saa ju ühte patta panna mersu sajatuhandesi maastureid ja citroeni c-1 näiteks. Elektriautodega aga just nii kiputakse tegema ja siis hoolega kiruma , et salongis pole nahksisu ja lumehanges neljarattavedu, ja põhjanabal ei sõida ja sahhara kõrbes kärssab aku läbi. Siin link tesla lehele , teied autod on teada-tuntud - http://www.teslamotors.com/models/options . Siit näed, et ka võimaliku väikse läbisõidu, või neljarattaveo puudumise üle ei tasu kiruda.Kõik on ka elektriautodel saadaval. Suurem osa linnaautodest on optimeeritud vajaduse ja hinna kokkusobitamise teel.Ühe "paagitäiega" on sellelsamal teslal täiesti bensuautode klassist läbisõit - 300 miili .Meie kisakõridest vingujad saaks ühe laadimisega nii Tartu kui ka tagasi Tallinna.. Kui on läbisõidust vähe , siis maksa rohkem ja osta enda vajadustele vastav auto, ära püüa c-1 hinnaga luxmaasturi kvaliteeti leida. Kahjuks just elektrikate endi ja eriti nende akude nagu iga uue asja kõrge hind soodustab sellist, sisuliselt tobedat "ühte patta" panemist . Objektiivselt võttes ei tohi võrrelda bensu ja elektriautosi hinna järgi ühte hinnaklassi toppides. Hinnaga võrdlemine võib kõne alla tulla vaid puhta majandusliku kasu arvestamisel.Ka siis jäetakse elektrikate puhul kahjuks arvestamata mitmeidki asju, näiteks nende õhusaaste puudumine linnainimeste tervisele. (loe : matusekulud mida põhjustab transpordi saaste suurlinnades :evil: ) Ainult kohene ja nähtav (oma) rahakoti kulu ei ole kõige objektiivsem, seda enam tuleviku olusid arvestav . Ka bensuauto ei olnud aastakümneid hobusele mingigi konkurent. Auto vajas (paremaid) teid liiklemiseks, kütusetootmise ja jaotuse võrgustikku . Kõik see oli kolosaalselt kallim kui elektrikatele vajaminev laadijate võrgustik või isegi akude tootmise tehaste maksumus. Aga aeg suretas hobuse ikkagi välja ja sama juhtub ka sisepõlemismootoritega. Seda enam, nafta pole igavene ja tänase päeva laamendamise käigus saab kähku otsa. Bensiinihindasi me näeme, tõusevad iga nädalaga.
. Talvesõidust rääkides on sama jutt , mitsudel ei ole akude soendust, leiti et enamal juhtudel pole vaja . Tesladel ja Leafil on akude temperatuur kontrolli all ja nemad sõidavad iga ilmaga. Mitsudel on vaid akude jahutus ( kasutab salongi konditsioneeri ) mis isegi meie kliimas ja akude säilivuse seisukohalt on tähtsamgi kui soojendus. Kuskohalt on võetud ülitobe arusaam , et me oleme külm põhjamaa ? Sellest, et meil lumekoristusele raha pole ja me väiksemassegi lumme terve riigiga ära upume ? Ka Padaoru "tohutu" lumetorm oli sellesama Norraga , kus üle 1000 mitsu elektriautot on teedel , võrreldes mitte torm vaid tühine lumetormike.Kes Norras on talvel sõitnud teab, kes pole minge vaadake missasi on organiseeritud lumetõrje ja talvine tõeline lumetorm, autode karavanide sõit meie mõistes absoluutselt sõitmatutes tingimustes ,ees sõidab pirakas lumesahk ja järel terve kolonn autosi . Külm higi tuleb ainult mõttest sellist lumetormi siin näha. Vaadake ka meteoandmeid meie kuude keskmise temperatuuri kohta, enne kui sellisele "meie oleme külm põhjamaa " rumalusele kaasa hakkate laulma. Nädal või kaks paari kolme aasta peale alla -30C ei tee meist põhjamaad . Liitiumakud erinevalt levinud arvamusest kardavad liigset sooja palju rohkem kui külma. Laadides aga auto kohe õhtul , peale päevaseid sõitmisi on akupatarei sul alati küllaldaselt soe. 200kg akupaki mahajahtumine alla -10 C temperatuurini peale laadimist võtab aega kaugelt rohkem kui auto tavaliselt seisab. Minu praktika näitab , et Ilma akude soojenduseta sõidab auto praktiliselt mingite probleemideta kuni -15 , -20 C külmaga .(akude tehasejuhendis on nende garanteeritud töötemperatuur kuni -10C , kindlasti on see antud ka mingi varuga ) Palju on meil siin üldse külmemaid päevi kus temperatuur pidevalt alla -20 C? Mina ei sõitnud see suht külm talv kokku vaid poolteist päeva.Õhtul ei pannud laadima , kuna päevane läbisõit oli väike aga hommikul -31C külma väljas viskas tõesti veateate ette mis kadus lõunaks. Muideks kadus enne kui ma oma kuu aega hanges seisnud peaaegu uue diislikäula meie "arktilisel" kütusel käima sain. Minu Tallinna suuruse linna linnasõidu vajadusi mitsu elektriauto rahuldab täiesti. Nii kõlmakindluse kui läbisõidu poolest. Muideks,sügisks tulevad kiirlaadijad võtavad ka läbisõidupiirangu praktiliselt täiesti maha. Salongisoojendust olen kasutanud kogu talve ja autos alati ilma kinnaste ja mütsita sõitnud. Soojaks läheb salong väga ruttu, erinevalt üldlevinud arvamusele palju kiiremini kui nii mõnigi bensuauto,diislitest rääkimata. Muideks, soojaks läheb salong "juhe seinas" olles palju aeglasemalt kuna võrgust tulev võimsus on meil piiratud 10 Ampriga - see on vaid 2,3 kw autonoomse 5 kw asemel ja sealt on tulnud ekslik arvamus auto viletsast salongisoojendusest.Ei tasu kõike absoluutse tõena võtta mida sotstöötajatest tehniliselt võhikud naisterahvad on ajakirjanikele pajatanud :) . Isegi minu smardi webasto ei soojendanud salongi ülesse kiiremini kui elektrilise i-mievi 5 KW elektrisoojendi. Jah, läbisõidu arvelt muidugi aga arvestades et soojendi on automaatse temperatuurikontrolliga siis ei küta ta kogu aeg oma maksimumil . Läbisõit väheneb kuskile 70 km kanti kui salongisoojendus pidevalt sees. Kellel vaja läbisõitu säilitada siis saab panna webasto ka i-mievile. Minul seda vaja ei ole ja raha selle peale raisata ei kavatse. Seda enam, et järgmiseks talveks on üleval ka kiirlaadijad ja salongisoojenduseks energiat jägub siis juba küllaga.
PS. Kõik ülevalpool on muidugi minu subjektiivne seisukoht. Maasturilembuse, (autode)suuruse hullustuse all ei kannata, riistapikendusi ei vaja , bummeri- mersuhaige ei ole . Sellest ka lihtne järeldus - isegi Leaf on juba kergelt ülepunnitud auto tarnspordivahendina, Teslast rääkimata. Mingit ülalpoolkirjeldatut "nakkushaigust" omades on tark osta taguotsa alla i-Mievi asemel Tesla-S ja ma tahaks näha , kes julgeks piuksatadagi elektriauto mingitgi pidi alla jäämisele sama hinnaklassiga mersule või lexusele. Lausa vastupidi ;) .
Viimati muutis puurmaa, Esmaspäev 09 Apr 2012, 17:53, muudetud 13 korda kokku.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas Hardi95 » Teisipäev 28 Veebr 2012, 16:37

Väga huvitav info. Sooviks juurde inimesi keda intervjueerida. Sooviks ka meile saada, siis sinna saaks saata oma küsimused. Pean õpetajaga mingid küsimused ette panema, et saada oma tahetud info kätte.
Hardi95
 
Postitusi: 3
Liitunud: Esmaspäev 27 Veebr 2012, 00:35

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas veloElektrik » Teisipäev 13 Mär 2012, 17:47

Jutustan foorumis meeleldi, küsi näiteks privaatsõnumiga.

Samas pean ennetavalt mainima, et mu praegune sõiduk ei ole päriselt auto, vaid automõõtu mopeed, ja on iseehitatud, ehk ta ei iseloomusta mingit laialt levinud sõidukite gruppi, vaid üksnes ennast.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas Hardi95 » Kolmapäev 21 Mär 2012, 16:52

Panin siis kokku mõned küsimused. Oleks vaja vastata hiljemalt laupäevaks, sest pühapäeval on viimane esitamise tähtpäev. Vastata võib siia foorumisse, privaatsõnumiga ja meilile Hardi.Link@edu.keilakool.ee
Ette tänades
Hardi
Olen Keila Kooli 10. klassi õpilane Hardi Link ja teen uurimustööd „Elektriautod-Eesti tulevik?“. Oma uurimuseks tahan küsitleda elektriauto omanikke. Küsitlus on anonüümne ning palun mõnele avatud küsimusele vastata põhjalikult.

1. Elektriauto mark
2. Väljalaske aasta
3. Auto hind
4. Võimsus
5. Kiirendus 0-100 km/h
6. Läbisõit
7. Akud
8. Kütuse kulu
9. Kui kaua olete antud autot kasutanud?
10. Kui tihti kasutate?
11. Kui suure vahemaa läbite ühesõidukorraga (päevane kilometraaž)?
12. Kui tihti akusid laete?
13. Kui kaua võtab elektriauto laadimine aega (keskmiselt, põhilaadimine, kiirlaadimine)?
14.Kui pika vahemaa saab läbida ühe laadimisega?
15. Kui suur on erinevus antud vahemaal suvel ja talvel sõites?
16. Kuidas Te hindate elektriauto mugavust üldiselt? (Võrreldes sisepõlemismootoriga autoga, mis on parem ja mis on halvem)
17. Kuidas hindate elektriauto sõidumugavust talvel (läbitav vahemaa, vedavus ja pidavus)?
18. Kas Teil on olnud auto käivitumisega probleeme külma tõttu?
19. Kuidas hindate elektriauto turvalisust? (Võrreldes sisepõlemismootoriga)
20. Kas Te olete mingeid tarvikuid ostnud (näiteks: bioetanoolil töötav eelsoojendus, katusel asuv jahutust reguleeriv päikesepaneel) või teinud midagi (näiteks isoleerinud uksi ja akut), et muuta elektriauto kasutamist mugavamaks?
21. Kas Te taotlesite toetust kui ostsite elektriauto?
22. Andke üldhinnang 1-10, kui rahul olete elektriauto kasutamisega?
23. Kas vahetaksite elektriauto sarnase sisepõlemismootoriga auto vastu?


Tänan vastamast!
Hardi95
 
Postitusi: 3
Liitunud: Esmaspäev 27 Veebr 2012, 00:35

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas puurmaa » Kolmapäev 21 Mär 2012, 19:41

Tere, püüan vastata .

1. Elektriauto mark - i-MiEV
2. Väljalaske aasta - 2011
3. Auto hind -alates 36000 EUR - ( 15000 EUR ELMO toetusega kuni 2012a lõpuni )
4. Võimsus -35kw ( 49kw maksimaalselt ) -
5. Kiirendus 0-100 km/h -15 s -
6. Läbisõit 1600 kil
7. Akud -Jaapani akutootja GS Yuasa spetsiaalselt autodele toodetud Liitiumakud LEV-50 . 88 tükki kogumahtuvusega 16 KWh- 8. Kütuse kulu -135 wh/km -
9. Kui kaua olete antud autot kasutanud? alates detsembrist 2011
10. Kui tihti kasutate? iga päev , kuid on olnud päevi mil auto seisab
11. Kui suure vahemaa läbite ühesõidukorraga (päevane kilometraaž)? Kuidas kunagi 10 - 90 km
12. Kui tihti akusid laete? kui vaja on , tavaliselt iga öö
13. Kui kaua võtab elektriauto laadimine aega (keskmiselt, põhilaadimine, kiirlaadimine)? -kaasasoleva laadijaga kuni 8 tundi , kiirlaadijaga kuni 30 minutit 80% täituvuseni -
14.Kui pika vahemaa saab läbida ühe laadimisega? Autotootja ametlik NEDC testsõit 150 Km . Minu kogemused talvel : mitte alla 70km , seda -15 C õues ja salongiküte sees pidevalt. Suvel alates 120km ja rohkem.
15. Kui suur on erinevus antud vahemaal suvel ja talvel sõites? Ilma kütteta talvel 100km probleemideta , suvel reaalselt kuni 140 kui sõita normaalselt linnas.
16. Kuidas Te hindate elektriauto mugavust üldiselt? (Võrreldes sisepõlemismootoriga autoga, mis on parem ja mis on halvem)
tavaline automaatkäigukastiga väikeauto.
17. Kuidas hindate elektriauto sõidumugavust talvel (läbitav vahemaa, vedavus ja pidavus)? samad sõnad , tavaline väikeauto. Muidugi ühe "paagitäiega" läbib vähem.
18. Kas Teil on olnud auto käivitumisega probleeme külma tõttu? - -31C väljas , autot öösel ei laadinud ja elektroonika lülitas hommikul auto välja. Kuni -20C mingeid probleeme antud mudeliga ei täheldanud
19. Kuidas hindate elektriauto turvalisust? (Võrreldes sisepõlemismootoriga) - -tavaline väikeauto kõigi võimalike turvavarrustustega -
20. Kas Te olete mingeid tarvikuid ostnud (näiteks: bioetanoolil töötav eelsoojendus, katusel asuv jahutust reguleeriv päikesepaneel) või teinud midagi (näiteks isoleerinud uksi ja akut), et muuta elektriauto kasutamist mugavamaks?

mitte midagi pole juurde pannud, webastot autoesindus pakkus kuid ei pea vajalikuks minu auto päevase läbisõiduvajafuse juures. Ah ja , videoregistraatori panin peale.
21. Kas Te taotlesite toetust kui ostsite elektriauto? jah
22. Andke üldhinnang 1-10, kui rahul olete elektriauto kasutamisega? igati rahul10 punkti elektriautole.
Kui viriseda siis mõned miinused võiks panna bensuautole millest ta on tehtud. Näiteks, ebamugavalt mõned lülitid salongis . Tehaseesindajad ütlesid see on tulnud vasakpoolse rooli paremale tõstmisest. .
23. Kas vahetaksite elektriauto sarnase sisepõlemismootoriga auto vastu? Ei , milleks ;) Iga asi on hea omal kohal. Pere teiseks , linnasõidu autoks täiesti sobiv nii oma suuruse kui omaduste poolest. . Üllatavalt hästi saab see väikeauto hakkama meie koristamata lumehangede kui ka tänaste lihtsalt jubedate lagunenud Tallinna tänavatega. Viimane käib talverehvide ( lamellrehvid) kohta, suvekumme alla panna ei julge enne kui tänavad natukenegi korda saavad, suverehvid on nõrgema väljanägemisega .
Viimati muutis puurmaa, Kolmapäev 27 Juun 2012, 19:21, muudetud 4 korda kokku.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas Meelis » Reede 23 Mär 2012, 01:06

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik"

1. Elektriauto mark Subaru Elcat CityVan E12
2. Väljalaske aasta 1999
3. Auto hind kasutatuna ostes maksis 5000€
4. Võimsus 14kW
5. Kiirendus 0-100 km/h Elcati tippkiirus on 85km/h
6. Läbisõit 106 000km, sellest 54000 olen mina sõitnud
7. Akud LiYFePO
8. Kütuse kulu 134Wh/km
9. Kui kaua olete antud autot kasutanud? 6 aastat
10. Kui tihti kasutate? iga päev
11. Kui suure vahemaa läbite ühesõidukorraga (päevane kilometraaž)? 45km
12. Kui tihti akusid laete? iga öö
13. Kui kaua võtab elektriauto laadimine aega (keskmiselt, põhilaadimine, kiirlaadimine)? keskmiselt 5 tundi
14.Kui pika vahemaa saab läbida ühe laadimisega? 130km
15. Kui suur on erinevus antud vahemaal suvel ja talvel sõites? 20%
16. Kuidas Te hindate elektriauto mugavust üldiselt? (Võrreldes sisepõlemismootoriga autoga, mis on parem ja mis on halvem) lihtsam on sõita, käike peab harvem vahetama
17. Kuidas hindate elektriauto sõidumugavust talvel (läbitav vahemaa, vedavus ja pidavus)? Hea
18. Kas Teil on olnud auto käivitumisega probleeme külma tõttu? Ei
19. Kuidas hindate elektriauto turvalisust? (Võrreldes sisepõlemismootoriga) Vahet ei ole
20. Kas Te olete mingeid tarvikuid ostnud (näiteks: bioetanoolil töötav eelsoojendus, katusel asuv jahutust reguleeriv päikesepaneel) või teinud midagi (näiteks isoleerinud uksi ja akut), et muuta elektriauto kasutamist mugavamaks? Akud on vahetatud uuema tüübi vastu, algselt olid kasutusel pliiakud
21. Kas Te taotlesite toetust kui ostsite elektriauto? Ostain auto kasutatuna ja siis ei olnud ka toetuse võimalust
22. Andke üldhinnang 1-10, kui rahul olete elektriauto kasutamisega? 9
23. Kas vahetaksite elektriauto sarnase sisepõlemismootoriga auto vastu? ei
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas Meelis » Reede 23 Mär 2012, 01:18

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

1. Elektriauto mark GAZ 20 "Pobeda"
2. Väljalaske aasta 1958
3. Auto hind ei tea
4. Võimsus 17kW
5. Kiirendus 0-100 km/h umbes 25sek, täpselt pole mõõtnud
6. Läbisõit 10 000km
7. Akud Trojan T105, pliiakud
8. Kütuse kulu 188Wh/km
9. Kui kaua olete antud autot kasutanud? 6 aastat
10. Kui tihti kasutate? esimene suvi igapäevaselt, nüüd põhiliselt näitustel (hetkel näiteks Monacos)
11. Kui suure vahemaa läbite ühesõidukorraga (päevane kilometraaž)? 45km
12. Kui tihti akusid laete? vajadusel, enamasti peale igat sõitmist
13. Kui kaua võtab elektriauto laadimine aega (keskmiselt, põhilaadimine, kiirlaadimine)? 0-100% laeb 10 tundi
14.Kui pika vahemaa saab läbida ühe laadimisega? 100km
15. Kui suur on erinevus antud vahemaal suvel ja talvel sõites? Ei ole selle autoga talvel sõitnud
16. Kuidas Te hindate elektriauto mugavust üldiselt? (Võrreldes sisepõlemismootoriga autoga, mis on parem ja mis on halvem) Võrreldes Pobeda originaalmootoriga, on sõitmine oluliselt mugavam
17. Kuidas hindate elektriauto sõidumugavust talvel (läbitav vahemaa, vedavus ja pidavus)? Ei kasuta autot talvel
18. Kas Teil on olnud auto käivitumisega probleeme külma tõttu? Ei ole
19. Kuidas hindate elektriauto turvalisust? (Võrreldes sisepõlemismootoriga) Vahet ei ole
20. Kas Te olete mingeid tarvikuid ostnud (näiteks: bioetanoolil töötav eelsoojendus, katusel asuv jahutust reguleeriv päikesepaneel) või teinud midagi (näiteks isoleerinud uksi ja akut), et muuta elektriauto kasutamist mugavamaks? Kuna auto on minu enda poolt elektriliseks ehitatud, siis olen kogu sisustuse ise ostnud
21. Kas Te taotlesite toetust kui ostsite elektriauto? Kahjuks polnud see aastal 2006 võimalik
22. Andke üldhinnang 1-10, kui rahul olete elektriauto kasutamisega? 10
23. Kas vahetaksite elektriauto sarnase sisepõlemismootoriga auto vastu? kindlasti mitte
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Uurimustöö "Elektriautod-Eesti tulevik?"

PostitusPostitas veloElektrik » Laupäev 24 Mär 2012, 23:39

1. Elektriauto mark -- Isevalmistatud L2e kategooria (3 rattaline) automõõtu mopeed.

2. Väljalaske aasta -- 2011

3. Auto hind -- umbes 2000...2500 €, täpselt ei tea

4. Võimsus -- 3 KW

5. Kiirendus 0-100 km/h -- kiirendus 0-40 km/h, umbes 6 sekundit, tippkiirus 45 km/h

6. Läbisõit -- 3600 km

7. Akud -- LiFeYPO4 (liitium-raudfosfaat ütriumi lisandiga) 60 Ah 48V

8. Kütuse kulu -- 0.6 KWh / 8 km --> 75 Wh / km

9. Kui kaua olete antud autot kasutanud? -- umbes 6 kuud

10. Kui tihti kasutate? -- iga päev vähemalt 2 korda

11. Kui suure vahemaa läbite ühesõidukorraga (päevane kilometraaž)? -- tüüpiliselt 16 km / päev

12. Kui tihti akusid laete? -- tüüpiliselt 1 kord päevas, mõnikord iga teine päev

13. Kui kaua võtab elektriauto laadimine aega (keskmiselt, põhilaadimine, kiirlaadimine)? -- 1.2 KWh sügavune laadimine umbes 3 h, täislaadimine umbes 8 h

14.Kui pika vahemaa saab läbida ühe laadimisega? -- 50 km

15. Kui suur on erinevus antud vahemaal suvel ja talvel sõites? -- talvel võib-olla 45 km (akudel soojustus + soojendus)

16. Kuidas Te hindate elektriauto mugavust üldiselt? (Võrreldes sisepõlemismootoriga autoga, mis on parem ja mis on halvem) -- 3 rattaline salongi soojenduseta isetehtud kulgur on ebamugav (talvel näpud külmuvad ja esiratas on autoradade vahel pudrulas), aga mul on madalad nõudmised ja riietun nagu kosmonaut, tulemusena ei põe :D

17. Kuidas hindate elektriauto sõidumugavust talvel (läbitav vahemaa, vedavus ja pidavus)? -- vahemaaga, vedamisega ja pidamisega probleeme ei ole, välja arvatud kui esiratast tuleb pudrukuhja otsas hoida, mis ei tulene elektriajamist, vaid kolmerattalisest kujust

18. Kas Teil on olnud auto käivitumisega probleeme külma tõttu? - ei

19. Kuidas hindate elektriauto turvalisust? (Võrreldes sisepõlemismootoriga) -- kuna tegu on mopeediklassi sõidukiga, mille mass on alla 350 kg, siis turvalisus mistahes õnnetuses on vältimatult madal, mis aga samuti ei tulene elektriajamist, vaid sõiduki kategooriast; mehhaaniline lihtsus annab mõnevõrra lisaturvalisust, kuna sõlmi, mis võivad rikke anda, on vähem (näiteks ei saa katki minna piduri- või roolivõimendi, kuna kumbagi pole olemas)

20. Kas Te olete mingeid tarvikuid ostnud (näiteks: bioetanoolil töötav eelsoojendus, katusel asuv jahutust reguleeriv päikesepaneel) või teinud midagi (näiteks isoleerinud uksi ja akut), et muuta elektriauto kasutamist mugavamaks?

Katusele tekib kevadel akusid laadiv päikesepaneel võimsusega umbes 400W. Katsetatud on 700W võrguvoolult töötavat salgongi eelsoojendust, aga see ei osutunud piisavaks. Akud on algusest peale soojustatud mullikilega, ning akude kastis on termostaat võimsustakistitega, mille abil akude temperatuuri saab talvel hoida välistemperatuurist umbes 20 kraadi kõrgemana.

21. Kas Te taotlesite toetust kui ostsite elektriauto? -- ei

22. Andke üldhinnang 1-10, kui rahul olete elektriauto kasutamisega? -- 7

23. Kas vahetaksite elektriauto sarnase sisepõlemismootoriga auto vastu? -- ei
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron