Elektromobiilne Eesti 2020

Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas Meelis » Reede 13 Mär 2009, 13:52

Projekt Elektromobiilne Eesti 2020 on võtnud eesmärgiks, et aastal 2020 on Eestis 20% elektriautosid

Antud projekti tegemistest saab lugeda http://ee2020.wordpress.com/about/
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas maits » Reede 26 Juun 2009, 11:07

niipalju kui ma olen inimestelt uurinud arvamust elektri autode kohta siis on suhtumine negatiivne. nad on kallid,aeglased ja akud kestavad vähe.kuidas seda küll muuta?
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas Meelis » Reede 26 Juun 2009, 14:55

maits kirjutas:niipalju kui ma olen inimestelt uurinud arvamust elektri autode kohta siis on suhtumine negatiivne. nad on kallid,aeglased ja akud kestavad vähe.kuidas seda küll muuta?


Eks neil ole selles osas õigus ka, hetkel on elektriautod kallimad kui bensiiniautod (TATA Norras müüdav neljakohaline elektriauto maksab ligi 400 000.-), aeglased (sellise auto tippkiirus on 110 km/h) ja aku kestab suhteliselt vähe (200km)
Tegelikult on probleem vaatenurgas, enamasti linnaliikluses inimene rohkem ei vaja kui 50 km päevas, minu kolmeaastane kogemus elektriautodega on seda ka kinnitanud. Eestis üle 110km/h pole lubatud sõita, seega jääb ka arusaamatuks miks peaks see olema suurem. Hind on ka suhteline, suur osa on selles kulutus akudele ja vastavalt on hiljem elektriauto ekspluatatsioon oluliselt odavam. Elektrienergia kulu km kohta peaks olema suurusjärgus 15 senti. Kindlasti on elektriautode kõrges hinnas süüdi ka see, et neid hetkel toodetakse väga vähe, suuremate koguste puhul hind langeb. Iseenesest on elektriauto lihtsam kui sisepõlemismootoriga.
Tallinaas sureb õhusaaste tõttu, millest enamuse põhjustab transport, ligi 300 inimest aastas. See võiks ka mingi argument olla. Tõenäoliselt tulevad mingil hetkael ka saastemaksud. Või läheb kütus lihtsalt nii kalliks, et see muutub argumendiks.
Niipalju kui ma aru olen saanud on põhiprobleem harjumustes ja emotsioonides. Mulle on tuldud raakima, et elektriautoga ei saa sõita, kuna see ei tee ilusat häält. Suur maasturilembus on psühholoogide arvates tulnud "reptiililoogikast", peab olema suur, hirmuäratav, hääl võiks ka võimas olla. Lisaks muidugi fakt, et korraliku sisepõlemismootori hääl tõstab naistel testosterooni taset... Maserati pidi selles osas hea olema. Piisavalt hea argument meestele auto valikul.
Selline see olukord on, transpordivahendina on elektriauto enast juba ammu tõestanud, loodetavasti saadakse harjumuste ja emotsioonidega ka kunagi hakkama.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas maits » Neljapäev 02 Juul 2009, 08:33

põnevusega ootan,milliseid autosi hakatakse meile pakkuma ,et see projekt ka täituks.praegu pole autosi,mis meile suuremat huvi pakuks(kahjuks).
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas puurmaa » Esmaspäev 14 Dets 2009, 12:17

ootan samuti mida meil pakkuma hakatakse . Ja mis hinnaga. Ühe auto (tavalise muidugi ) olin ma juba sunnitud saksast tooma kuna meie kohalikul turul kas tühjus või röövlihinnad. Loodaks et elektriautodega samuti ei läehe - nagu alati. Allahindlusi , mida normaalsed riigid ostjatele pakuvad meil loota vaevalt et on. 5-8 tuhandet eurot meil vaevalt et raatsitakse ekotranspordi ostjale kinkida.Üleeile just lugesin Saksamaa vastavat ülevaadet maiilmaturu elektriautode hetke- ja lähimate aastate olukorrast. Igatahes praegu paistab et 2011-2012 tee jälle väljamaa autokaupmeeste juurde kuigi võõrastele sealne riik ka midagi ei kingi siis meil on asi lausa lootusetu. Noh aga näeme - paar elektripistikut on ka meil juba linnas olemas.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas Teet » Esmaspäev 14 Dets 2009, 14:19

Eks muidugi alati võib oodata...midagi või kedagi...momendi reaalsus on see, et elektriauto, mis maksab 150 000 teenib ennast tasa 6 aastaga.
Seega 5 aastase liisingu puhul kuu sääst on suurem kui elektriauto liisingmakse koos elektriarvega.

Meie pakume sõidukeid, millega on kaks korda odavam liigelda, mis peavad vastu vähemalt 20 aastat, mis ei reosta keskkonda ja millele lisaks on veel tasuta parkimine. Mida veel vaja on? Selles suhtes, et muidugi tulevad paremad elektriautod - aga nad hakkavad olema ka kallimad. Lähiaastatel ei ole näha, et keegi käivitaks sellise elektirauto tootmise, mis suudaks EU või maailma turgu täita.


Kas saaksid palun saata lingi mainitud turu analüüsile.

Parimat,

Teet Randma
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas puurmaa » Kolmapäev 16 Dets 2009, 13:09

Kui ma seda saksamaa artiklit turuanalüüsiks nimetasin siis liialdasin. Tegemist siiski rohkrm ühe nende firma enda väljavaate analüüsiga. Kahjuks linki ei saa ( vist ei tohi ka ?) panna kuna tegu tasulise, väiksemale ajakirjanike ringile mõeldud kohaga kus range hoiatus materjalide kasutusõiguste kohta . Jupi siiski paneksin ingliskeelse tõlkega lühemast artiklist ( täielik tekst vaid saksakeelne ) Vaadake hinnapoliitaikat mida meil laialt rahvale ei näidata . Võrdlus pole ju meie kasuks . Väljavaadet sellega sarnast soodustust meie inimesel saada ja siit tulenevalt elektriautode hinnast ( ning konkurentsivõimest ) meil arvaku igaüks ise muidugi :cry:
---------
New technologies generally entail high investments and costs. This means that at the current stage of development electric cars are still more expensive than comparable models with combustion engines. ............
--------
There are also numerous other factors that make electric mobility attractive for customers. Tax relief and other government subsidies are an important aspect. For example, the state of Monaco offers tax relief of up to €9,000 to electric car owners. Other countries have also set up funding programmes for sustainable mobility. France offers a "super environment incentive" of €5000 for vehicles that emit less than 60 grams of CO2 per kilometre. China and Japan have announced subsidies of €6,500 and €11,000 respectively.

------------

Lõviosa ( just odavamate) elektriautode hinnast moodustab praegu aku hind . Saksas pannakse miljardeid eurosi akude aredamisse ja suurlinnadesse infrastruktuuri loomisesse. On selge - igal inimesel paneelmajast pole võimalik autot isegi kodu juures laadida ja kesklinnas peaks kaugemas perspektiivis lausa pea iga tasuline parkimiskoht ka elektriauto (kiir)laadimist võimaldama. Kas ( ja kui paljud meist ) on võimelised või tahavad sellesama elektriauto eest maksta pea 10k eurosi rohkem kui sakslane kui meil riik ostjat ei toeta ? Ja muidugi ta meil ei hakka toetama , kuna saksas toetab riik ostjale raha andmise ja maksusoodustustega ka OMA autotööstust , meil aga toetataks vaid individuaalostjat ja võõramaa autoehitajaid. Väga suur vahe ju riigi raha "raiskamiseks" . Aga minul ostjana - vahe ka väga suur ja bensiiniauto kasuks . Muideks , minu üllatuseks ei ole ka maha maetud vesinikukütuse kasutamise perspektiivid ja kütuseelemendid. Siiski saan mina aru nii , et seda vaid igaks juhuks - kui äkki midagi läbimurdvat avastatakse tehnoloogiates , et siis mitte maha jääjate seas ennast avastada.
Elektriauto ostjana , nagu üldse iga areneva uustoote ostjana võib oodata muidugi igavesti. Iga aasta tuleb uus ja parem. Meil siin eestimaal on nagu ma kirjutasingi üldse elektriauto ostmisega oma spetsiifika ja praegu peaaegu ettearvamatu olukord. Kui sakslane veel vaid täpset hinda ei tea siis teab ta kindlasti aastanumbrit ( 2011-2012 ) millal ta oma bensiiniauto kõrvale uue tehasest tulnud elektrika saab osta ja teab ka et see eriti palju kallima alghinnaga ei tule . Tänu riigi toetustele.Tahtja juba kogub raha . Aga meie ? Isegi tasuta parkimine Tallinnas on iga aasta uuesti ülevaatamisel ja ametnike suhtumise ning hetke meeleolu küsimus :( .Kui meie oleme lühikese mäluga siis paariaasta tagused hübriidauto ostjad kindlasti sülitavad veel praegugi .
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas puurmaa » Kolmapäev 16 Dets 2009, 14:02

Kukkusin lobisema aga kõige tähtsam mõte jäi ikka puudu . Praegu ja ka lähimas tulevikus on elektriauto mõtekas osta vaid kohalikult tootjalt. Miks mitte siitsamast :) .Kohe kõik käepärast. Kõige mõistlikum minu arust on mingi olemasolev korralik bensukas elektriliseks teha ja asi tahe. Saksa ja muu väljamaa firmatooted jäävad kindlasti vähemalt veel lähiaastateks normaalsele tavatarbijale ülemõistuse kalliteks . Firmad muidugi võivad poosetamiseks osta aga see on nende asi juba. Ei usu vist keegi et meie (linna)valitsus tahaks või suudaks kokku leppida sealsete tootjatega hinnas .Näiteks kompenseerides sellestsamast lõptarbija allahindlusest ütleme nii , et poole otse tehasele teise poole ostjale. Isiklikult olen tegelikult kahevahel just akude valikus - seatina või liitium. Üks vana ja raske , teine uus ja arengujärgus .
Kõik ülalkirjutatu on muidugi vaid isiklik ja subjektiivne arusaam.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Elektromobiilne Eesti 2020

PostitusPostitas Teet » Neljapäev 17 Dets 2009, 15:24

Meie arust ka on mõttekas kohalikku tööstust arendada.
Samuti minu arust on see kliendile kasulik - nii konversioonid kui uus toodang (ZEV Seven).
Ostes näiteks Think City - saab masstoodangu.

Meil on momendil täielik custom - kõik käib kliendi soovide kohaselt s.t. saab auto, mis meeldib ja rahuldab vajadused.
Ka hind on parem.

Lisaks veel ajalooline väärtus - autosid ei ehitata eestis just palju, iga auto mis me valmistame on hilisem potensiaalne muuseumi eksponaat.

Näiteks ZEV Seven - meil momendil müügis esimene versioon. Esimene Eestis valmistatud Elektriauto - ainult üks saab olla esimene.

Meil on koostöö ju legendaarse ehitaja - Leivategijaga.
Temaga saaks palju huvitavat ja ainulaadset teha - näiteks tal on vana vene kabrio invaliidikas (sama mis suriku seiklustes) - ootab restauratsiooni ja oleks hea elektriauto.

Selliselt saab nagu väga unikaalseid ja omapäraseid lahendusi.

Meie hea meelega ehitame ja nõustame.

Kahjuks Eesti ostusoov on nadi.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline