Roolivõim

Roolivõim

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 30 Okt 2016, 23:24

1) Enamus autodel kuni 2000.a. on roolivõimendi mida käitatakse sisepõlemismootori väntvõllilt rihmülekandega.
2) Vahepeal oli aeg kus kasutati ka elektrilist hüdraulikapumpa siis sai kasutada vanu roolilatte ei pidand kõike ümber ehitama.
3) Uutel autodel alates 2010.a. on aga juba roolivõim täiselektriline kas siis roolivõllil või roolilati küljes seal aitab elektrimootor otse kaasa roolimisele. Teatud olukordades kus lubatud võib see mootor ka ise masinat "roolida".

Kui hakata mõnd 90'-te masinat elektriliseks ehitama siis ilmselt on kasutusel väntvõllilt käitatav roolivõimendi pump. Seda saab siis asendada selle variant 2.-ga. Sest roolisüsteemi ümberehitus ei ole lubatud. Siin aga on valikuid erinevaid USA-s on olnud väga populaarne Toyota MR2 pump. Siinkandis saab odavalt Opel Zafira varianti, Mersu A-klassil oli ka selline asi olemas. Kuid need kõik on suhteliselt lärmakad kuna seal asuva elektrimootori pöörded on päris kõrged. Damien Maguire kasutab seda oma BMW 840 projektis ja kuna auto on väga vaikne siis selle pumba hääl on koguaeg kuulda.
Vaiksem tundub olevat Peugeot 307-l kasutust leidnud pump, need jälle ei olnud väga töökindlad (esines jäätumist).
Siin üks Soomlane kunagi oma blogis kirjeldas seda
http://kwsaki.blogspot.com.ee/search/la ... 20Steering
Siin ta testib seda laual ja räägib kuhu need juhtmed kõik ühendada. https://www.youtube.com/watch?v=FIzNe2xo9Ag
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Roolivõim

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 29 Juun 2017, 13:43

Sain endale nüüd romulast peugeot 307 roolivõimu hüdraulikapumba.
Pilt



Panin laual käima, töötas. Nüüd tuleb lasta teha üleminekud ja siis auto peal proovida.

Pilt
Sellised ühendused olid vajalikud, vihjed ühendusteks sain soomlase kwsaki ja kellegi teise Honda hrv EV blogidest.

HRV blogi:http://hr-ev.blogspot.com.ee/search/label/Power%20Steering
Mõnusalt vaikne pump on vähemalt ilma koormuseta võrreldes näiteks Opel zafira omaga.

See pinge on nii madal sest aku oli vist tühjavõitu 11,7V ja see oli siis vool tühijooksul 2,7A kokku siis 30W. See kõik muidugi muutub kui ta on ühendatud ja peab õli ringi ajama koguaeg.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Roolivõim

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 13 Juul 2017, 18:38

Nüüd on puhkuse ajal, ilusate ilmadega umbes nädal nokitsetud auto kallal.
Lasin kohalikus hüdrotöökojas kokku panna minu auto ja peugeoti pumba poolt tuleva survevooliku. Töökoja mees rääkis küll alguses, et ta on proovinud roolivõimendi torusid kokku panna kuid see ei olevat niisama lihtne, kuna roolivõimendi survevooliku sees on igasugu ratastest tekkivaid hüdrolööke vähendavad "summutid" ja asjad, vaatamata hoiatustele lasin ikka proovida ja selgus, et antud autol oli seal mingi lihtne spiraaltraat mis meeldivalt tutsi sisselükkamisel eest ära läks.

Pilt

Ja leitud sobilik koht peugeot roolivõimendi hüdroelektrilisele pumbale.
Pilt

Altvaade koos stangega ka.
Pilt
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Roolivõim

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 31 Jaan 2019, 13:41

Testimisel ilmnes, et see pump küll töötab kuid mitte kogu oma võimsusega. Aeglaselt ja rahulikult rooli pöörates toimib kõik nagu peab, kuid näiteks parkimisel või haagisega manööverdamisel kui oleks vaja kiirelt ühest äärmisest asendist teise rattaid saada siis jäi pumbal oma standardresiimis tootlikkusest puudu. Asja edasi uurides selgus, et Peugeot lahenduses oli kasutusel ka rooli pöördenurga ja rooli pööramiskiiruse andur mis oli õnneks otse pumbaga ühenduses.
Sai selline romulast hangitud millel oli roolitagused lülitikangid katki.
Pilt
Võtsin sealt moodulist vajaliku anduri välja.
Pilt
Leidsin sellele koha mersu roolivarda vahel pedaalide juures. Nüüd sai CAD programmis sketchup joonestatud vajalik vahepuks mille 3d printeriga välja printisin.

Pilt
Seejärel andur paika ning juhtmestik ära vedada ja ühendada ning testid näitasid süsteemi ideaalset toimimist.
Pilt
Nüüd annab kiirem roolipööramine pumbale signaali mistõttu pump tõstab elektrimootori pöördeid ning sellega ka pumba tootlikkust ning roolis tundub roolimine nii kerge nagu originaalsüsteemis.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05


Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline