Mida arvate esikahvli konstruktsioonist?

Mida arvate esikahvli konstruktsioonist?

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 15 Juul 2010, 12:13

Ehitan kulgurit. Esiratas on vedav ratas ja mootor 4 KW. Esikahvel on niikaugel, et hakkan ülemise horisontaaltoru ülejäävaid otsi maha lõikama ja 5 mm kuumvaltsitud terasega kinni keevitama, eesmärgiks et selle üle toruserva ulatuvad 5 mm teraslehe "kõrvad" saaks vedrude / amortide ülemisteks kinnituskõrvadeks. Alumised otsad lähevad mootori kinnituskäppade paksu L-profiili külge. Amordid tulevad mõlemale poole.

Keeviseid parandan veel üpris palju, neid ärge vaadake. Mõnes kohas on lausa punktkeevised, mis tuleb jooneks teha. L-profiilidele tulevad strateegilistes kohtades tugikolmnurgad, et L mingil juhul lahti ega kokku ei painduks. Neid keevitanud veel pole, aga plaanis nad on.

Hetkel tolkneb üksik amort pildil vabalt, lihtsalt et mõõdust parem ettekujutus anda. Velg on 13-tolline.

Välja näeb selline. Küsimus: ega keegi mingit hullu kujundusviga ei märka? Materjal on konstruktsiooniteras. Torud on 60 x 60 x 4 mm ümar, 60 x 40 x 4 mm nelikant ja 60 x 60 x 3 mm nelikant, L-profiilid on 100 x 80 x 8mm. Vertikaalteljeks on 30 mm täismetallist ümar (täpsemalt siis tsingitud polt, nagu keermestatud otsa järgi arvata võib). Tean, et polditeras läheb keevitamisel rabedaks, aga tegin 2 mm elektroodiga suht kiirelt, mistõttu arvan (aga pärast katsetan maastikul üle), et rabedaks tegev efekt ei saa ka halvimal juhul kogu toorikut läbida, ja pealegi on autodel teljeotsad ka õhemast materjalist.

Mootoril on veel omad kinnitusjupid ka, mille jaoks kinnituskäppadesse auk puuritakse, aga mootor ja need jupid pole pildidl, kuna kaalub palju, ja sobitada oli hõlpsam vabalt pöörleva rattaga. Pidurisupportile on koht valitud, aga kinnitusi pole veel.

Pilt
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Mida arvate esikahvli konstruktsioonist?

PostitusPostitas puurmaa » Reede 16 Juul 2010, 17:18

Ma pole materjali tugevusarvutustes eriti kõva aga juba silmaga tundub et ehitad tanki vä ? See vedav sild peab ju vastu tankitõrjemiini plahvatusele. Liiga robustne ja raske ei tule ?
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Mida arvate esikahvli konstruktsioonist?

PostitusPostitas veloElektrik » Esmaspäev 19 Juul 2010, 13:08

Ei noh, sellele ta pigem ikka vastu ei pea... :)

...aga tugevusarvutuste puudumine ongi tegelikult üks põhjus, miks ma esikahvlis metalli eriti kokku ei hoia. Tean, et vetrumine põhjustab metalli väsimist, seda aitab ära hoida komponentide jäikus, mida aitab saavutada nende suurem läbimõõt... aga täpselt kui palju tarvis läheb, seda ma ei tea. Nii teengi täpselt nii paksudest toorikutest, kui vajalikesse kaalupiiridesse jäädes saab.

Vajalikud kaalupiirid on antud sõiduki puhul eelkõige: tühimass 270 kg (3-rattaline mopeed). Lõdvema tõlgenduse järgi võib ka 350 kg olla, aga hetkel on plaanis 270. Õnneks ei pea selles sisalduma sõitjate ega akude mass.

Tagarataste puhul kasutan kergemaid lahendusi, sest need pole vedavad, pole ka pööratavad, ja sellisel sõidukil pole ükski tagakahvli rike sama ohtlik, kui esikahvli oma.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53


Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron