2. leht 2-st

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Apr 2009, 10:09
Postitas virks
DenisK kirjutas:Tellisin TNC scooters-st. Mootorit ja kontrollerit.

Mis on tööpingeks?

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Esmaspäev 04 Mai 2009, 09:47
Postitas DenisK
virks kirjutas:
DenisK kirjutas:Tellisin TNC scooters-st. Mootorit ja kontrollerit.

Mis on tööpingeks?

24V, 500W. Nüüd on kahju. Oli vaja vähemalt 750W võtta. Aga vaatame.

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Laupäev 09 Mai 2009, 16:43
Postitas zolki
250 W elektrimootoriga jalgratas koos kahe 12 V 22 AH pliiakuga (ühendatud jadamisi, tööpinge siis 24 V) sõitis mul pärast paigaldamist (eelmise aasta juunis) 30 km ühe laadimisega. Aga talvekülmadega oli ühe laadimise läbisõit alla 10 km. Ning pärast talvekülmade taandumist osutus, et need akud hakkavad amortiseeruma, st. endine läbisõit ei taastunud ja kiirendust oli ainult kilomeeter pärast laadimist (edasi oli kohaltvõtt väga aeglane, ainult kiirust hoida veel suutis mõned km). Pole ime: laadimistsüklite arv ca 200-250 hakkas täis saama ka. Aku hind: 1100 kr tükk (Renovaaris).

Praeguseks olen Hiinast muretsenud kaks 24 V 20 AH LiFePO4 akut, aga pole veel peale monteerinud. Akud tulid kolm kuud postipakiga, aga tollimaksu millegipärast ei võetud. Nendega peaks siis saama 60 km ühe laadimisega sõita ja talvekülm vast nii palju ei mõjuta (vähemalt pole tühja aku lõhki külmumise ohtu). Aku hind: 3800 kr tükk. Peaks saama laadida 2000 korda, mitte 200. Eks näeb, kas kõik see tõeks ka osutub.

Seega 7 AH pliiakuga Sa kaugele küll ei sõida, eriti kui seadme mass on suur (roller ka ju veidi raskem kui jalgratas).

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Mai 2009, 14:56
Postitas mart
zolki kirjutas:Praeguseks olen Hiinast muretsenud kaks 24 V 20 AH LiFePO4 akut, aga pole veel peale monteerinud. Akud tulid kolm kuud postipakiga, aga tollimaksu millegipärast ei võetud. Nendega peaks siis saama 60 km ühe laadimisega sõita ja talvekülm vast nii palju ei mõjuta (vähemalt pole tühja aku lõhki külmumise ohtu). Aku hind: 3800 kr tükk. Peaks saama laadida 2000 korda, mitte 200. Eks näeb, kas kõik see tõeks ka osutub.

...


Mis tootja akud? Kas miski laadimiskontroll ka peal? Millega laed? Kui suur on laadimisvool? Kui suur on tarbimise vool?

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Esmaspäev 18 Mai 2009, 17:50
Postitas zolki
Tootja on DLG Battery(Shanghai) Co Ltd, aadress on Jinqian Road 3492, Guangming, Fengxian Discrict, Shanghai.

Kaasas on 3A laadija. Pole kordagi veel laadinud, sest tegelen nende korralikult rattale kinnitamisega. (Õigemini uurin, kas saab lasta teha alumiiniumplekist kaste; senised akud olid vineerist omatehtud kastides, mis on üsna kipakad.)
Aga olen 7 km juba sõitnud nii, et aku on seljakotis ja juhe tuleb otse kontrollerisse :D
Tarbimisvoolu kohta tean nii palju, et mootori markeeringus on märgitud I_n = 13 A, I_max = 33 A. Veel on teada, et 20 A kaitse ja pehmest plastmassist 20 A kaitsmepesa vastu ei pea (aga bakeliidist 20 A pesa ja 25 A kaitse peab küll). Niisiis võib arvata, et max voolud on kusagil 20 A kanti.

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Mai 2009, 15:35
Postitas DenisK
Need 7Ah akud vaatasin lihtsalt nende odava hinna pärast. Planeerisin neid 10tk. osta. Aga nüüd ostsin 2tk. Ultrasell 45Ah ühe foorumi kasutajal, mille eest talle suur tänu. Täna sain kätte mootorit kontrolleriga. Otsin laadijat ja elektriline osa olemas. Mis laadijat valida? Mida annab desulfeerimine (Desulphation). Mulle meeldib see laadija http://www.ringautomotive.co.uk/images/ ... 026-08.pdf aga kahjuks ta on 12V. On veel kolmeastmelised laadijad näit. "ideal power". Kas on erinevus "tark" ja kolmeastmeliste laadijate vahel?

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Teisipäev 02 Juun 2009, 14:05
Postitas Meelis
DenisK kirjutas:Need 7Ah akud vaatasin lihtsalt nende odava hinna pärast. Planeerisin neid 10tk. osta. Aga nüüd ostsin 2tk. Ultrasell 45Ah ühe foorumi kasutajal, mille eest talle suur tänu. Täna sain kätte mootorit kontrolleriga. Otsin laadijat ja elektriline osa olemas. Mis laadijat valida? Mida annab desulfeerimine (Desulphation). Mulle meeldib see laadija http://www.ringautomotive.co.uk/images/ ... 026-08.pdf aga kahjuks ta on 12V. On veel kolmeastmelised laadijad näit. "ideal power". Kas on erinevus "tark" ja kolmeastmeliste laadijate vahel?



Ei soovita elektrisõidukitele odavaid akusid osta, ned ei kannata tavaliselt eriti palju tsükleid, neid on võimatu balanseeride, lähevad rikki jne... Sulfateerumise käigus kattuvad akuplaadid sulfaadi kihiga, mis muuudab need ajapikku kasutuskõlbmatuks. Desulfateerimine peaks siis olema selline protsess mille käigus see sulfaat sealt eemaldatakse. Happeakude puhul kasutatakse näiteks akude tugevat ülelaadimist, mille käigus sulfaadiosakesed põhja langevad. Igasugused "kavalad" desulfateerijad kasutavad impulsslaadimist vaheldumisi nõrga tühjendamisega, lühiajalisi suure vooluga impulsse jne. Kas nendest kasu ka on, ei oska kinnitada. Väidetavalt natuke pidi olema, Mingit imet oodata ilmselt ei ole. ZEV-il on mingid väikesed lisavidinad, mis tekitavad lühikesi impulsse ja mis peaks siis koos tavalise laadijaga akusid parandama. Nende tootja väitis, et kui aku just päris läbi ei ole, mahtuvus ja eluiga kindlasti suureneb.

Kolmeastmelise laadija all mõeldakse tavaliselt IUI tsüklit, kus esimese astme puhul laetakse püsiva vooluga kuni mingi pinge värtuseni, siis laetakse püsiva pingega, kuni vool langeb mingi väärtuseni ning kolmas aste on järellaadimine nõrga püsiva vooluga. Kasutatakse ka IUU tsüklit. Aga kui ei ole täpsustatud, siis võib nende astmete all mida iganes mõelda. Veel hullem lugu on tarkade laadijatega. Ükski tootja ei taha kinnitada, et tema laadija on loll, järelikult saab targaks laadijaks nimetada mida iganes laadijat milles on rohkem kui takistid sees. Kindel variant on uurida manuali, normaalsetel laadijatel on sees korralik kirjeldus sellest milline täpselt laadimisprotsess on. Eriti korralikud laadijad on programmeritavad vastavalt akutüübile.

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Pühapäev 04 Apr 2010, 08:50
Postitas Tagaveoline
DenisK kirjutas: Otsin mootorit nominaalvõimsusega 500W. Seega maksimaal võimsus on viiekordne 2,5kW. Mõtlen, äkki saab kasutada autogeneraatorit el. mootorina või siis mootorit veoauto jahutusventilaatorist.

Auto generaatorist head mootorit ei saa ilma ümberehituseta ja kalli keerulise kontrollerita. Seda on proovitud youtubes üks soomlanegi videod üles pannud sellest ja ei liikunud see jalgratas mitte.
Kui võimas see veoauto jahutusventilaator olla võiks ? See on küll hea mõte sest kohati nende võimsused juba sõiduautodel 1KW ligi. Lisaks veel veokal on 24Volti

Re: Elektrirolleri ehitus

PostitusPostitatud: Neljapäev 15 Apr 2010, 01:18
Postitas veloElektrik
Ise hankisin Kelly Controllerist kolme kilovatise otseveolise. Käisin seda Teedu oma ka vaatamas, aga ei suutnud kahjuks tuvastada väändemomenti, ja oli vaja just ja nimelt suurt väändemomenti (raske trike tuleb).

Kelly tondid mängisid algul kuu aega paberlohedega (Hiina uus aasta) ja hakkasin mõtlema, et ei saadagi midagi. Aga ei, küsisin viisakalt, et kas pidu läbi juba, lõpuks ärkasid üles vabandasid et oli jah pidu, saatsid, kaup tuli kohale, aga transport oli kirves. Välja näeb nagu võiks tööle hakata, aga tööle pannud veel pole. Kontrolleriga üle RS-232 "rääkinud" olen, rääkis vastu nagu oleks mõistus kodus. Keevitan paksust rauast esikahvlit, enne kui see valmis, pole kuskil asjandust keerlema panna.