1. leht 1-st

Elektri ATV

PostitusPostitatud: Neljapäev 25 Sept 2008, 16:06
Postitas Meelis
Tuli mõte oma lastele ATV ehitada Tol hetkel Eestis müügil olevad elektrisõidukid ei kvalifitseerunud, nii tuligi see ise teha. Raami tegemise peale eriti ei mõelnud, valmis uue bensiini-ATV sai 4000.- eest kätte. Bensiinimootori võtsin maha, raami lõikasin pooleks ja keevitasin sinna vanast toolist saadud nelikanttorudest akukasti vahele.
Akudeks valisin 2x 50Ah 12V AGM akud. Nendega sai natuke üle pingutatud, tavaliselt ei viitsi keegi nii palju sõita.
Mootori ja kontrolleri tellisin veebipoest, valisin 350W rolleri mootori koos kontrolleriga. Lisaks läks vaja veel ühte massilülitit ja natuke juhtmeid, mingeid mõõdikuid ma sinna esialgu ei aretanud.
Peab mainima, et mootori ja kontrolleri tellimisega läks kõige rohkem aega. Kui need kohal olid, siis mootori kinnituste tegemine oli lihtne, kogu ATV ümberehituse peale läks umbes kaks päeva. Önneks olid ATV-l ja mootoril ühesuguste hammastega hammasrattad, nii et pidin ainult keti lühemaks tegema.
Mootor ja kontrolleri puhul tekitasid kohe kahtlusi nende väga peenikesed juhtmed. Kahtlused osutusid õigeteks ja juhtmed hakkasidki kuumenema ja mõnusalt kärssama...
Natuka sai asja paremaks muuta pannes jämadamad juhtmed. Tundub, et veebipoodides näidatakse mootoril mitte nominaalvõimsust vaid hetkelist maksimumi....
Iseenesest sõitis ATV väga hästi, mootor ja kontroller aga kippusid kiiresti soojaks minema.
Aretasin nii mootorile, kui ka kontrollerile vanadest arvutiventilaatoritest jahutuse peale. Kontroller enam ei soojenenud mootor jäi ikka kuumaks kuni lapsed ükskord liiga hoogu läksid ja mootor maha põles.
Uueks mootoriks tellisin siis analoogse natuke võimsama mootori. Kui see kohale jõudis, selgus et hoolimata oluliselt kõrgemast hinnast oli tegemist täpselt sama mootoriga, millele olid alumiiniumist ribid peale kinnitatud:)
Kuna oli ilmne, et sellest ei piisa otsustasin mootori jahutusega rohkem tegeleda. Võtsin mootori lahti ja vahetasin kõik juhtmed kuni harjadeni oluliselt jämetdamate vastu. Lisaks puurisin mootori esi ja tagakülge augud, lisasin plastikust moosipurgist tehtud õhusuunaja ning arvutiventilaatori.
Selline konstruktsioon osutus täiesti tõhusaks ja enam ma liigset soojenemist pole täheldanud...
Kokkuvõttes läks ATV maksma u 15 000.- ehk siis oluliselt rohkem, kui Hiinas kokku pandud analoogid. Posituivse poole pealt peab ära märkima, et ATV sõidab kõval pinnasel u 25km/h ja arvatavasti u 30 km kaugusele, lisaboonusena tuli juurde veel ehitamisrõõm...

Pilt

Re: Elektri ATV

PostitusPostitatud: Neljapäev 30 Apr 2009, 13:33
Postitas maits
kas tootmises pole suuremaid atvsi,kui ainult lastele.atvd ju väga popid siiani ja 99 prossa tehakse nendega lõbusõitu.Aga plaan on enda atv ka elektri peale ehitada :)

Re: Elektri ATV

PostitusPostitatud: Kolmapäev 06 Mai 2009, 10:34
Postitas Teet
Momendil me pole leidnud konkreetselt elektri täismõõdus ATV tüüpi toodet, mis oleks masstootmises.
Projektina võiks Eestis täiesti ehitada.
Üks toode on elektriline UTV ehk siis kastiga maastikusõiduk, mida saame tellida.

Samas oleme näiteks testinud oma laosolevat kolmerattalist 1500W rollerit kevadkoristustöödel täismõõdus autokäruga.
Töötab väga ilusti, käru 250kg + laadung 150kg. Maastik ei morjendanud ega ka väiksed tõusud.

Re: Elektri ATV

PostitusPostitatud: Esmaspäev 21 Dets 2009, 18:15
Postitas maits
kellel huvi või soovi siis suured atv-d siin http://www.electricatv.eu/