L2e 3-rattaline kuukulgur

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas Teet » Kolmapäev 02 Mär 2011, 10:44

ZEV-l on ka võimalik pakkuda desulfaatoreid, tellime neid eri pingetega 12 kuni 120V.
Töötab ülihästi - mul tõstis ZEV Smiley 2008 aastast pärit akupakil, millel "testijad" akud ära lõhkunud läbisõidu 25km pealt 60km peale kahe nädalaga (uuena oli 100km).

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 02 Mär 2011, 11:12

Tulevikus tahaks nuputada endale spets akude management süsteemi, mis koosneb iga akuelemendi küljes olevast elektroonikast, mis siis tegeleks laadimisvoolu, balansseerimise, desulfateerimise jms. asjadega ning kesksest LCD displayga moodulist, mis CANbus-i teel nendega suhtleks.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Esmaspäev 25 Apr 2011, 00:39

Ega midagi, jälle oli politseipeatus. Üks peatajatest tundus arvavat, et nii küll ei saa olla, et ehitad omale sõiduki ja saadki sõita, kui isegi kiivril peab vastav märgistus peal olema.

Seletasin et hetkel levinud ametliku arvamuse järgi kiivril tõesti peabki, nõustusin et ka tuledel peab, aga et mul kiivrit pole kuna suletud raam ja turvavööd, ning tuled ilusgi vajalike tunnustega, ning andsin talle tutvumiseks oma kirjavahetuse ARK-ga. Ta siis konsulteeris vist oma korrapidaja või mingi eksperdiga, misjärel tõdes et sõida siis edasi.

Hetkel ilmneb et veel ongi nii, et teed sõiduki ja kui sõidab, siis sõidad, kuigi kolmnurkseid helkureid ei tohi olla ja mõned muud augud on veel, kuhu astuda saab. Ning et 2 kuud kestab veel vabadus, edasi tuleb bürokraatia, ning hakkab saama nalja.

Minu sõidukil on nalja saamise algushetkeks loodetavasti LiFePO4 akud, alumiinium raam ja võib-olla auto ratastega tagatelg.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Kolmapäev 11 Mai 2011, 13:32

Sõiduk on nüüd nädalaks-kaheks seisma pandud, et:

1) Aluraami tegemiseks mõõtusid võtta

Keevituse varustus on peaaegu koos. Loodan, et üht pruugitud argooni ballooni keegi enne ära ei osta, kui mina jaole jõuan.

2) Pliiakud maha võtta ja LiFeYPO4 akud peale panna

Õnnestus mul saada Winston Battery / Thunder Sky LiFeYPO4 akusid 16 elementi (60 Ah element), sihukesest kohast nagu http://www.ev-power.eu . Tüübid tegutsevad Praha kandis, viisaka kauplemise peale nõustusid müüma akusid hinnaga 62.5 eurot / element (neto). Enne makse ja transporti oli tehing siis 1000 eurot. Pärast transporti (114 eurot) ja makse (20%) oli summa kahjuks juba 1336.80 eurot. Makstud sai ülekandega ja kaup tuli TNT-ga. Kõik elemendid paistavad korras olevat.

Erinevalt otse Hiinast ostmisest on Tšehhist ostmisel see eelis, et kui neil on laoseisu, siis jõuab kraam paari päevaga siia, ning ei pea AS Eesti Vabariigi tolliametnikega lõputult jahuma. Pilte kah:

Kast:
Pilt

Sisu:
Pilt

Element:
Pilt

3) Mootori riket uurida ja vajadusel uus mootor alla panna

Mootor on rikkis ja Hiinast on tulemas uus mootor. Võimalik, et vana mootorit annab parandada, aga võib-olla et temast osadest saab kellegi hoovile vinge tuulegeneraator, või jääb uuele mootorile varuosadeks. Rikke sisu:

- Üks rattalaager läbi (soolvesi pääses talvel sisse, oleks vist pidanud kummitihendi alla süstlaga palju määret süstima, aga lootsin tihendi headusele). Sealjuures ei tekkinud rike mitte kaablite sissemineku poolel, vaid vastaspoolel.

- Mähis lühises. Üle kuumenes. Tegurid, mis mõjutasid olid ilmselt:

a) liigne mass
b) katkine laager
c) soe ilm
d) ülesmäge minek
e) liiga sage mootoriga pidurdamine faasikaablite lühistamise meetodil

Ümber mähkimine on sihuke töö, et heal juhul jõuan selle augustiks ära teha. Seetõttu siis ka uus mootor. Hiinlased ütlesid, et eraldi staatorit müüa ei saa, küll aga tegid 10% soodukat, et elu väga mõru ei oleks.
Viimati muutis veloElektrik, Neljapäev 12 Mai 2011, 15:40, muudetud 2 korda kokku.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas mart » Kolmapäev 11 Mai 2011, 14:36

Mis BMS sa planeerid kasutada? Mis laadijat?
mart
 
Postitusi: 36
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 13:20

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Kolmapäev 11 Mai 2011, 15:25

Esialgu: mõõdan kord kuus elemendid üle, neid mis on kõrgemal pinge, tühjendan võimsustakistiga, kuni on võrdsed.

Pikemas plaanis: ei tea, otsin veel head ja odavat lahendust. Hetkel jäigi BMS nende mõttetu hinna tõttu ostmata.

Laadija on Kelly Controlleri hiinlastelt ostetud, 48V 15A. Laadija oligi algusest peale mõeldud LiFePO4 akudele, mina lihtsalt laadisin sellega sama pingelist pliiakude pakki.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Laupäev 14 Mai 2011, 23:43

Täna palju muud ei jõudnud, kui koostada elementidest blokke. Tulemusest on pilt allpool.

Keskmised 2 blokki on pildil jäiga ühendusega, kuna kaablil murdus klemm ära. Sõidukisse neid sellisena panna ei tohi, kuna maksimaalne kogus elemente, mis jäigalt ühendatuna koos püsivat paistavad (lahti murduma ei hakka) on 4 elementi. Selline blokk kaalub 9 kilo, 4 tükki seega 36 kilo. Võrdluseks: 12 voldine pliiaku oli ~25 kilo, ja neli sellist oli ~100 kilo.

Elementide vahel on üsna säästlikult (6 punktis) kahepoolset teipi, lisaks on nad alt punase isoleerteibiga kokku tõmmatud, ülevalt hoiavad neis koos vasest sillad klemmide vahel. Vask on 1 mm paksune ja pärineb Enimor Met-ist (peale ostu poleerisin, sealt tulles oli ta üsna rotikas). Vask on kuramuse kalliks läinud.

Hetkel toimub siis protsess "lae akud 3.8 voldini elemendi kohta, ükskõik kui kaua see ka ei võtaks, siis tasakaalusta 0.01 V täpsusega, sealjuures passi läheduses ja ära jäta akusid pikaks ajaks üksi, see on nende esimene laadimine ja ilmneda võib tehase kontrollist läbi pääsenud tõrkeid". Ehk kasutusele võtmise eelne protseduur.

Pilt
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas mart » Esmaspäev 16 Mai 2011, 12:49

veloElektrik kirjutas:....
Hetkel toimub siis protsess "lae akud 3.8 voldini elemendi kohta, ükskõik kui kaua see ka ei võtaks, siis tasakaalusta 0.01 V täpsusega, sealjuures passi läheduses ja ära jäta akusid pikaks ajaks üksi, see on nende esimene laadimine ja ilmneda võib tehase kontrollist läbi pääsenud tõrkeid". Ehk kasutusele võtmise eelne protseduur.


Mismoodi sa asja täpsemalt toimetad? Laed kõik jadamisi 3.8 V peale täis? Ehk siis kogu paki 3.8x16=60.8V peale? Mis edasi? Millega sa neid asju tasakaalustad 0.01 V täpsusega?
mart
 
Postitusi: 36
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 13:20

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Esmaspäev 16 Mai 2011, 15:38

Laen jadamisi, ülepingesse kippuvaid elemente lambipirnide ja takistitega (mis käivad krokodillidega klemmide küljes) tühjendan ja voltmeetriga mõõdan. Samal ajal teen muud tööd ja joon kakaod. Eriti kaval automaatika selline. ;P

Tõrkeid ilmnenud ei ole, aga elemendid veel tasakaalus kah pole.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e 3-rattaline kuukulgur

PostitusPostitas veloElektrik » Laupäev 04 Juun 2011, 02:28

Asendusmootor Hiinast kohal, nad on seda kohta, kus mul rattalaager läbi läks, täiustanud muide.

Homme lähen taas liikvele, sõiduk nüüd siis umbes 70 kg kergem.

Aluraami tegemine algas, juuli alguseks peab valmis olema. Raami kaalu languse prognoos seoses 50 x 50 alutorude kasutamisega 60 x 60 terastorude asemel (ilma kahvlite, sisustuse ja akudeta): 202 kg -> 65 kg.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline