L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas Meelis » Kolmapäev 23 Nov 2011, 00:10

Aia ääres vedeles üks akudeta ZEV Smiley...

Pilt

Kuna üks Smiley on edukalt juba aastaid ringi veerenud, oli vaja midagi uut teha.
Tänu meie (Euroopa) huvitavatele seadustele, eksisteerib tore klass L2e, mille tippkiirus on
45km/h, rataste arv kolm ja massipiirangut ei ole.
See massipiirang oligi saatuslik just ZEV Smiley-le, kuna tänu kõrgele massile ei kvalifitseerunud
see rollerite klassi, vaid hoopis M kategooriasse (sõiduautod).

Seetõttu tuli mõte teha Smileyst roller ehk siis L2e sõiduk. Veel on üks huvitav asjaolu, topeltratas loetakse
üheks rattaks, kui rööbe ei ületa 460 mm. Kuna kaks ratast on ikka parem kui üks, siis tegime tagasilla lihtsalt
kitsamaks. Selle töö juures oli abiks Mati Leivategija, nii et tulemus sai päris hea. Differentsiaal sai blokeeritud,
nii et tegemist on ka mehhaaniliselt ühe rattaga.

Külgvaates ei paistagi eriti välja, et midagi muutunud oleks.

Pilt

Tagantvaates on muutust rohkem näha:

Pilt

ZEV Smiley on toruraamiga mistõttu muudatuste tegemine on päris lihtne, kere väliskuju muutmine
tugevust oluliselt ei muuda.

Kuna suuri arvutusi teha ei viitsinud, tegin kõik lihtsalt oluliselt tugevama, kui see oli originaalis.
Arvestada sai ka sellega, et kavatsesin loobuda pliiakudest ja sõiduki mass vähenes ligi 300kg.
Materjaliks tuli valida Rootsi teras, külmvaltsitud, õige tugevusklassiga jne. Õnneks on kõike
tänapäeval Eestis saada. Keevitamisel kasutasin argoonkeevitust. (MIG).

Väike pilt peaaegu valmis tagasilla lahendusest:

Pilt

Akudeks valisin juba testitud 160Ah LiYFePO akud, koos Eestis toodetud BMS-iga. Tänu liitiumi lahendusele sain
loobuda ka tagumisest akupakist, akud paigutasin ühe kolmandiku ulatuses ninasse ja kaks kolmandikku
keskele istmete alla. Hiinlaste istmete kinnitus ei olnud ka eriti usaldusväärne, selle tegin oluliselt tugevamaks.

Pilt

Akud ees:

Pilt

Kere klaasplastosa tegin ümber samuti ise, kasutades positiivvormi, klaasriiet ja epovaiku.
Kere puhul üritasin saavutada lahendust, kus eestpoolt vaadates tunduks, nagu oleks sõiduki
tagaosa õhus. Tuli päris hästi välja, kahjuks pole ühtegi korralikku pilti.

Pilt

Pilt

See töö on iseenesest päris lõbus, julgen soovitada ;)

Edasi viis rollerauto tee juba Hüürusse, Mati Leivategija juurde.
Smiley kere oli üllatavalt kõver, kogu värv tuli maha võtta ja
sisuliselt kogu kere oluliselt lihvida ja pahteldada.

Pilt

Auto ninast kaotasin ära need tobedad BMW imitatsioonid

Pilt

Värvivalik sai kollase valge kirju (rohelisi elektrisõidukeid on juba piisavalt)

Pilt

Pilt

Edasi tuli huvitav osa sõiduki tänavalegaalseks muutmiseks.
Protsessiga alustasin umbes jaanipäeva paiku
Kõigepealt siis ARK-i taotlus.
Siis tuli maksta riigilõiv ca 200€, et taotust menetletaks.
Seejärel vaatas sõiduki üle ekspert, maksma läks umbes sama palju.
Ja siis lõpuks tuli ka otsus.
ja täna 22. novembril, sain rolleri paberid kätte...
(minupoolset venitamist oli siiski ka kolm nädalat)

Tunnen kaasa kõigile rolleriehitajatele, kuna iga iseehitatud rolleri, ka L1e,
tänavalegaalseks saamine läheb maksma üle 400€. Antud projekti
juures ei olnud see väga suur osa eelarvest, mingi kerge kaherattalise puhul,
nagu näiteks 500W mootoriga jalgratas, muudab see kogu iseehitamise mõtetuks.

Veel oli päris huvitav Salva kindlustuses, küsisin rolleri kindlustust
üheks kuuks ja sain maksumuseks 15€. Minu küsimuse peale, et miks on
rolleri kindlustamine kallim kui veoautol (Elcat on N kategoorias),
sain teada, et lühikeseks ajaks kindlustamine ongi kallis.
Lõpuks leppisime siis rolleri kindlustamisega aastaks, kokku 20€ (JAH leping).
Kindlustusfirmad on nii toredad....
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 23 Nov 2011, 13:38

Välimus muutus ilusamaks küll. Kas alumised tuled on LEDid?
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas Meelis » Kolmapäev 23 Nov 2011, 19:41

maidor kirjutas:Välimus muutus ilusamaks küll. Kas alumised tuled on LEDid?


Alumised tuled on jah eurosertifitseeritud LED päevatuled. Elektrisõidukil vägagi hädavajalikud,
lähitulede 2 x 55W asemel 2 x 5W. 100W kohe kokku hoitud, lisaks veel DC/DC muunduri kaod umbes 20 %.
ZEV tõi neid vahepeal maale, olen enamuse oma sõidukitest nendega varustanud.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas veloElektrik » Kolmapäev 23 Nov 2011, 22:48

Hästi nunnu! Natuke kõhedalt kõrge tundub, tagasilla tõttu. [¹]

Aitäh eelinfo eest selle kohta, kui palju eksperdi tasu võib tulla. Mul on see protsess veel läbi tegemata, iga killuke infot on kasuks. :)

Ega saladus pole, millise eksperdi juures sa käisid? Mõtlen et kui juba keegi on omale L2e nõuded pähe tagunud, võiks ma ehk sama tüübi juurde minna, et teine end kurssi viima ei pea.

LED lähitulede kohta: jep, praktilised asjad, oma kulguril on kah 8 W peal neid, et ei peaks 2 x 55W udukaid (minu lähituled) põletama. Nende udutuledega tuleb mul tüübikinnituse ajal muidugi potentsiaalne probleem. Just nagu liiga kiirelt vilkuvate suunatulede ja liiga aeglaselt käiva kojamehega, aga see tuleb siis kui tuleb, ja on lahendatav kõik.

Akude kohta: näen ma õieti, et nad on ees ja istmete all? Või on mul hallukad? :D (Edit: aa, ongi, ma ei märganud seda lõiku teksti. Kaval variant et raskuskeset ette viia.)

[¹] Muidugi, mu enda käru tundub mulle kah kõhedalt kõrge, eriti kurvis liiga pehmete tagumiste amortidega õõtsudes -- oma vana raamiga ma tegin inimtühjas kohas paar päeva enne lammutamist ka ümbermineku teemalise inimkatse enda peal, toetasin 30 km/h esinurga maha allamäge nõlval pöörates ja pidurdades. Uut ehitades sättisin ses suunas, et rohkem raskust kahe rattaga tagasillale satuks ja sihuke asi raskem juhtuma oleks, katsetama ei kipu, kuna peab veel kaua vastu pidama.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas Meelis » Reede 25 Nov 2011, 10:38

veloElektrik kirjutas:Hästi nunnu! Natuke kõhedalt kõrge tundub, tagasilla tõttu. [¹]

[¹] Muidugi, mu enda käru tundub mulle kah kõhedalt kõrge, eriti kurvis liiga pehmete tagumiste amortidega õõtsudes -- oma vana raamiga ma tegin inimtühjas kohas paar päeva enne lammutamist ka ümbermineku teemalise inimkatse enda peal, toetasin 30 km/h esinurga maha allamäge nõlval pöörates ja pidurdades. Uut ehitades sättisin ses suunas, et rohkem raskust kahe rattaga tagasillale satuks ja sihuke asi raskem juhtuma oleks, katsetama ei kipu, kuna peab veel kaua vastu pidama.


Lahendus, kus kaks ratast ees ja üks taga on vägagi stabiilne, 45km/h olen 90 kraadist kurvi läbinud korduvalt ilma probleemideta. Ilmelt kui ma tagurpidi sõites prooviksin sama asja teha, siis saaksin rolleri külje peale küll.

Roller tundub küll kõrge, aga enamus raskust (150kg akusid , sillad, mootor ja alusraam) on hästi madalal, nii et sõita on päris hea. Väga madalat ei tahtnud rolerit teha, kuna idee kohaselt peaks see roller saama ka talvekõlblik.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas maidor » Esmaspäev 05 Dets 2011, 23:41

Talvel võib sellega olla päris lõbus driffdida. Tagavedu ju. Edasine käekäik huvitaks küll.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 08 Dets 2011, 13:40

Miks nii suure mahtuvusega (kallid) akud? Kas see sõidab siis sada kilomeetrit ühe laadimisega?
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 08 Dets 2011, 15:12

Ruudi kirjutas:Miks nii suure mahtuvusega (kallid) akud? Kas see sõidab siis sada kilomeetrit ühe laadimisega?


Läbisõit peaks jääma 150km kanti. Roller sai planeeritud kullerteenuse jaoks. Kahjuks vist enne kevadet suuremaid katsetusi ei tule.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas maidor » Pühapäev 22 Apr 2012, 08:23

Mis autost saanud on?
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: L2e mopeedauto (ZEV ELVE)

PostitusPostitas Meelis » Kolmapäev 25 Apr 2012, 20:20

maidor kirjutas:Mis autost saanud on?


Auto on mul garaazis. Võtsin ta vahepeal koost lahti, paigutasin BMS-i ümber, kuna lahtiste
akude peale BMS-i mooduleid panna ei olnud eriti hea mõte. Ehk siis ilmastik hävitas
osa BMS-i moodulitest. Mõned muud täiustused tegin ka, näiteks tagasilda tegin jäigemaks.

Kui nüüd ninaosa jälle tagasi kruvida, siis saab liiklema hakata.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Järgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron