Pit bike

Re: Pit bike

PostitusPostitas Tagaveoline » Teisipäev 24 Veebr 2009, 11:31

Kontroller peaks ju olema samade otste peal kus laadijagi niiet see ei saa kuidagi mõjutada seda ebavõrdsust. 15 volti on liigapalju aku võib niiviisi ruttu rikneda need suletud akud lähvad kuumaks ja siis hakkavad paisuma ja lõpuks viskavad kaane maha akutootjad nimetavad seda "thermal runaway" (termo ärajooks Eestikeeles :) ). Pead paigaldama akude ühtlustaja. Olen katsetanud,mõjub väga hästi mõne tunniga ajab kõikide akude pinged absoluutselt võrdseks. Tegemist oli aktiivse ühtlustajaga mille ise kokku panin,neljale akule pole seda väga raske teha ka.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 24 Veebr 2009, 15:31

Sõitsin täna akud u. 12km tühjaks. Lõpp oli juba nii, et rutskat pidi 1/10 keerama et kontroller voolu tagant ära ei lükkaks. Viimased 2km. oli suht venimine 10km/h.
Nüüd laeb, tester mõõdab laadimisvoolu (15min. tagasi oli 2.1A) ning ühele akule panin voltmeetri külge (näitas 13V). Nüüd käin iga poole tunni tagant näitusid kontrollimas.
Kui akud paralleelselt ühendada, peaks nad ise ühtlustuma?
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 25 Veebr 2009, 10:07

Vigade parandus: mõõtsin Regio kaardilt läbitud vahemaa ära ja sain läbitud teekonna pikkuseks veidi alla 15km.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Neljapäev 26 Veebr 2009, 23:21

Tundub et sain laadimisprobleemid kontroli alla. Laadisin akusid paralleelselt 12V laadijaga ning täna õhtul ühendasin akud tagasi jadamisi. Õige laadija suristas paar sekundit ja näitas siis rohelist tuld st. aku täis.
Igaks juhuks tegin väikese katse, sõitsin mõned meetrid edasi-tagasi ja panin siis laadima. Peale mõneminutilist laadimist lõi jälle rohelise tule ette. Pinge on sel juhul 14.4V aku kohta.
Küsiks, kas on turvaline sel juhul laadija külge jätta? Igaks juhuks võtsin ära, aga teinekord ehk peab?
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Pit bike

PostitusPostitas mart » Reede 27 Veebr 2009, 16:58

Vootelele: kui akud on enamvähem võrdsed, siis ei tohiks olla miskit riski laadijat külge jätta. St, mina jätaks. Või kui pikemaajaline seismine ja kogu aeg ei taha järgi hoida asja, pane taimeriga. Mul auto laeb läbi taimeri. 2 tundi laeb, siis lükkab välja. Mul on ainus paha asi see, et vahest unustan taimerit keerata, kui laadima panen ja on juhtunud, et lähen pooltühjade akudega liikvele.

Tagaveolisele: Kas tahad äkki elektroonika rubriigist oma tasakaalustamissüsteemist lähemalt rääkida? Mismoodi toimib ja kuidas seda ehitada. Mul oleks hädasti autole tarvis ja Meelis kah kurtis, et tunneb sellest puudust.
mart
 
Postitusi: 36
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 13:20

Re: Pit bike

PostitusPostitas Tagaveoline » Esmaspäev 16 Mär 2009, 12:35

Akude tasakaalustussüsteem töötab nii ,et ta laeb madalama pingega akusid kõrgema pingega akude arvelt. Süsteem võib olla koguaeg sisselülitatud sest ta voolutarve on väga väike (cmos tehnoloogia). Kindlasti on süsteemist abi eriti laadimisel sest ta ühtlustab akud ja siis ei tekigi mingeid erinevusi akude vahel. Kui kedagi see süsteem huvitab siis võtku ühendust privaatsõnumiga või maili teel.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Reede 10 Apr 2009, 14:24

3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 13 Apr 2009, 18:04

Olen nüüd tegelenud väheke testimisega. Tippkiirust mõõtsin gps abil 50.5 km/, seda küll pooltühjade akudega. Suurim vahemaa ühe laadimisega olen saavutanud 16km. Seda siis maanteel ja poole gaasiga (u. 35 km/h ühtlaselt). Selgubki, et üldiselt maanteele selle pilliga eriti asja ei ole, aga selleks polegi see tehtud. Suve paiku viin aparaadi Prangli saarele, kus mul maakodu on, hea lühikesi otsasi sõita.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Reede 17 Apr 2009, 21:10

3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Pit bike

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 31 Mai 2009, 15:35

Esimene tõsisem rike - suutsin plastist "gaasirutska" puruks väänata. Juba enne jupsis sel juhe, teatud asendisse painutamisel kadus vedu ära. Seega ostan uue rutska.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron