1. leht 1-st

2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Reede 19 Okt 2012, 12:26
Postitas Ruudi
Siin on väike video ülevaade minu selle aasta töö tulemustest. Hea, et enne lume tulekut valmis sai!

http://youtu.be/WKAPwFplw_k

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Reede 19 Okt 2012, 18:14
Postitas maidor
Arvele oli võetud juba enne ümberehitust?

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Reede 19 Okt 2012, 22:02
Postitas Ruudi
Nojah sest aasta esimeses pooles oli teada, et peale 2012 Juuni lõppu enam ilma dokumentideta sõidukeid arvele ei saa, seega sai ruttu gondlid korda tehtud ja ära värvitud ning arvele võetud. Siis oli aega küll, et suve otsa erinevaid elektrimootoriga lahendusi katsetada.

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Esmaspäev 22 Okt 2012, 14:34
Postitas knob
Kas see on arvel elektrirollerina või põletismootoriga rollerina?
Kas tiivik mootori otsas ilma kattekorpuseta oluliselt jahutab ka? Mulje jääb, nagu pöörleks niisama kaasa.

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Esmaspäev 22 Okt 2012, 19:22
Postitas Ruudi
Mootori tüüp on passis bensiin. See tiivik jahutab väga hästi, kuigi ta pöörleb vastupidi oma õigele projekteeritud pöörlemissuunale. Tegemist on tsentrifugaalventilaatoriga ja see on paigaldatud niiviisi, et ta tõmbab õhku läbi mootori ja paiskab ümberringi välja. Mingil ajal saab sinna peale ka korpus.
Temperatuure mul millegiga mõõta pold aga esimesed katsekilomeetrid näitasid, et ilma jahutustiivikuta ei saa, mootor kuumenes liialt isegi siledal teel. Aga mul on tarvis, et see sõiduk ületaks ka korralikke tõuse.

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Kolmapäev 24 Okt 2012, 11:53
Postitas Ruudi
Väike ülevaade ülekande lahendusest: Sisepõlemismootoril on oma eripärade tõttu vajalik käigukast mis rolleritel on lahendatud variaatoriga. See annab suurema ning sujuva ülekande muutumise vastavalt koormusele ja kiirusele. Siin on peale tema hea kasutusmugavuse kahjuks ka negatiivne külg milleks on suured kaod lausa nii suured, et variaatori korpuses on sundjahutus. Lisaks variaatorile on, nagu ikka bensiinimootoriga sõidukitel, ka sidur siin kasutatakse jällegi sõidumugavuse huvides automaatsidurit mis on tsentrifugaalsidur see tagab siis selle, et mootor võib käia kui sõiduk seisab.
Elektrimootoriga aga pole tarvis ei sidurit ega variaatorkäigukasti. Need sai kõrvaldatud peale mõnda katsetust variaatoriga. Seda tüüpi variaator ei toiminud elektrimootoriga kuigi hästi, võibolla pisut andis kiirendusele juurde sest mootorile oli kohaltminnes ülekanne soodsam aga üldine kiirendusaeg pikenes võrreldes otseülekandega sest variaator ei suutnud ülekannet muuta kuna elektrimootori puhul on ülekanne konstantse koormuse all 1 silindrilisel bensiinimootoril on aga veojõud impulssidena (ehk ainult töötaktide ajal). Lisaks on variaatori ülekande muutumise karakteristik tehtud antud juhul 2 taktilise mootorile sobilikuks. Tähendab mootori pöördeid hoitakse kõrgel kuskil seal 10 000 p/min lähedal. Harjadeta alalisvoolumootor aga suudab juba nullpööretelt päris kenasti vedada ja nii lõpuni välja.
https://skydrive.live.com/redir?resid=2 ... 901DFB!495

https://skydrive.live.com/redir?resid=2 ... Ud9YlfC2eM

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Esmaspäev 05 Nov 2012, 15:53
Postitas Ruudi
Vahepeal läks mootor katki.
https://skydrive.live.com/redir?resid=2 ... 901DFB!482
https://skydrive.live.com/redir?resid=2 ... 901DFB!484

Panin teise mootori mis ei ole küll sama võimas on nimelt ette nähtud andma 0,85kW aga töötab!

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Pühapäev 18 Nov 2012, 22:25
Postitas maidor
Mina loobuks rihmast ja mõtleks ketile. Kaod on sellega palju väiksemad ja väiksel võimsusel on see oluline.

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Pühapäev 18 Nov 2012, 23:00
Postitas Ruudi
maidor kirjutas:Mina loobuks rihmast ja mõtleks ketile. Kaod on sellega palju väiksemad ja väiksel võimsusel on see oluline.

Miks sa arvad, et sellel mitmesoonelisel genekarihmal kaod suured on?
Kett mulle ei meeldiks see teeks hirmsat müra seal on ikkagi võllidel 7000p/min. Mulle on soovitatud ka hammasrihma mis peaks olema parim lahendus aga kust saada sellist lühikest hammasrihma ja rihmarattaid mõistliku hinnaga?

Tegelt pole enam vahet sest olen loobunud sellest ülekandest ja liigutasin mootori otse sinna taha hammasratasreduktori võlli otsa.

Re: 2t rollerist tehtud elektriroller

PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Mär 2017, 14:17
Postitas Ruudi
Roller on nüüd peale mootori läbikärssamist kaua seisnud. Eile võtsin aku maha, proovin seda kasutada niikaua mujal kuni rollerile uus mootor peale saab.

https://www.youtube.com/watch?v=WwPFwuQxEKk