Mõned näpuharjutused...

Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Erollu » Pühapäev 12 Juul 2009, 17:28

Asi on küll alguse saanud teises foorumis aga võib vabalt siia üle kolida :)

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28777


Harjutus 1
Proovikas. 36v lipo (vedeles laua all) 48v harjadega rummukas ( ilgelt fekaal aga vedeles laua all) kontroller ise tehtud,voolu reguleerimise tulede ja pidurduskontrolliga.Pidur laeb akut. Liigub 20-25kmh läbisõit ca 30km.(oleks õige pingega aku saaks 35 kätte) Raam ja süsinik detailid ise tehtud,jalgratta komponendid sain nõmme rattapoe "prügikastist".Projekt valmis ca 1 kuu.(mai) Käin Sauelt tallinnasse tööl. Ühe otsa elekter maksab 30 senti!!!

http://www.youtube.com/watch?v=lT1shtS_VFo
Erollu
 
Postitusi: 13
Liitunud: Pühapäev 12 Juul 2009, 17:21

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Tagaveoline » Teisipäev 14 Juul 2009, 17:22

Kas kontroller on ise kokku joodetud ja sisaldab mõnd mikroprotsessorit ning isekirjutatud tarkvara ? Või oled kuskilt eeskuju (skeemi) võtnud ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas maits » Teisipäev 14 Juul 2009, 17:43

ma olen ka haudunud mõtet et võiks sellistest masinates siin juttu teha.järgmine suvi peab rollerid arvele võtma ,aga kas jalgratastel on ka kiiruse piirangud ? kas elektri jalgrattad kuuluvad ka mopeedide alla?
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Erollu » Teisipäev 14 Juul 2009, 18:55

Kontroller on 100% ise tehtud.Sisaldab tööstuslikku 3faasilise tüürkivi ja proset mis haldab seda kivi.Plaadil on kõik vajalik monitooringuks(LCD ekraan),pidurdamiseks ja tulede jms juhtimiseks.Tüürkivi saab anduritelt signaali ja käitub mootoriga vastavalt sellele..Kivi juhitakse siis juba läbi prose ja see tarkvara on samuti ise tehtud.EL is on piiranguks 250W võimsust jalgratastel.Kui üle siis on mopeed ja vajab tüübikinnitust.Seda saab ise tehtud asjapulgale taodelda kui kõik normis.Samas võin julgelt väita ,et 250W on turumemmedele kurkide vedamiseks.See on absaluutselt ülemõistuse vähe normaalseks liiklemiseks.Kes idioot selle piirangu kehtestas oli tõeline võhik.USAs vist oli 1000W ja see on juba enamvähem piir mis on mõistlik.
Erollu
 
Postitusi: 13
Liitunud: Pühapäev 12 Juul 2009, 17:21

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 16 Juul 2009, 00:16

Erollu kirjutas:Kontroller on 100% ise tehtud.Sisaldab tööstuslikku 3faasilise tüürkivi ja proset mis haldab seda kivi.Plaadil on kõik vajalik monitooringuks(LCD ekraan),pidurdamiseks ja tulede jms juhtimiseks.Tüürkivi saab anduritelt signaali ja käitub mootoriga vastavalt sellele..Kivi juhitakse siis juba läbi prose ja see tarkvara on samuti ise tehtud.EL is on piiranguks 250W võimsust jalgratastel.Kui üle siis on mopeed ja vajab tüübikinnitust.Seda saab ise tehtud asjapulgale taodelda kui kõik normis.Samas võin julgelt väita ,et 250W on turumemmedele kurkide vedamiseks.See on absaluutselt ülemõistuse vähe normaalseks liiklemiseks.Kes idioot selle piirangu kehtestas oli tõeline võhik.USAs vist oli 1000W ja see on juba enamvähem piir mis on mõistlik.


Tahaksid sellest kontrollerist lähemalt rääkida-näidata? Siiani olen näinud paljusid, kes räägivad, kui lihtne on head kontrollerit ise teha, paraku pole veel õnnestunud näha kedagi, kes mõne oleks valmis saanud.
Minu teada L1e ja L2e sõidukid mingit tüübikinnitust küll ei vaja, seal on piiranguks tippkiirus 45km/h ja võimsus mitte üle 4kW. Kuna tegemist ei ole mootorsõidukiga siis ei kuulu see ka registreerimisele. Vajalik on kiirusemõõdik ja eurotuled-viled. ARK-is on lühiülevaade ka olemas http://www.ark.ee/atp/public/Kahe___kolme__ja_v_ikeste_neljarattaliste_s_idukite.pdf
Alla 250W on tegemist sõidukiga, millega võib liikuda jalgrattateel, mopeediga seda teha ei tohi (vist oli ka mingi erand, et kui on eraldi jalgrattatee, kuhu jalakäiad ei satu, siis ikka tohib)
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Erollu » Neljapäev 16 Juul 2009, 15:06

Kontrolleri osas palun väga. Võib tulla katsuma sõitma mida iganes Kui kiiresti tulla saab käes hoida lausa 3 tk korraga :lol: :lol: :lol: .Euro seaduste osas ma tõesti küike täpselt ei tea kuna pole oma töödega veel nii kaugele jõudnud. Tean vaid seda et elektrilisel jalgrattal peavad olema pedaalid ja ei tohi olla üle 250W. Aga registrisse peavad uue seaduse järgi minema ju kõik rollerid(mitte jalgrattad) järgmisest suvest.Siis on tüüpi ikka vaja.Aga kes viitsib neid euroraamatuid ilma mõjuva põhjuseta lugeda...
Erollu
 
Postitusi: 13
Liitunud: Pühapäev 12 Juul 2009, 17:21

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Tagaveoline » Laupäev 18 Juul 2009, 10:45

Väga vinge sõiduk on see Erollu ! Disain on originaalne ja tehniline lahendus ka huvitav ja paistab et väga korralikult tehtud.
-Millest see raam on valmistatud ?
-Tagarattas on siis rummumootor ? Kas seda võib ka siis nimetada selleks "outrunner" mootoriks või tööpõhimõte on vist sama tõsi küll, pöörded mitte ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Erollu » Esmaspäev 20 Juul 2009, 19:36

Tänan komplimendi eest.Taga on jah rummumootor.Ja põhimõtteliselt välisjooksu mootor. St mähised seisavad paigal ja püsimagnetid käivad ringi. Tõsi Rollu mootor on veel lisaks rummu sees koos reduktoriga ja harjadega.Väga hea ta pole aga proovikaks käis küll.Raam on käitsi valmistatud ja materjaliks on alumiinium,muud kere detailid on süsinikust.Praegu pusin Erollu2 kallal mis tuleb tõelise OUTRUNNERIGA!!! nimelt ainult 1,5 kg kaaluv 5,6kW võimsust arendav "elukas" ja sõiduomadustelt kõvasti parem kui Erollu.Näis mis välja tuleb.Aga loobun rummukast kuna kaalu ja võimsuse suhe on keti või rihmaga kõvasti parem.See projekt "Sinine" ehk hübriid jalgratas näitas edukalt,et suuri RC lennukite mootoreid võib sedasorti sõidukites suurepäraselt pruukida.Tõsi nad tuleb varustada asendianduritega ja kontroller tuleb ise valmistada kuna nii võimsaid ei ole võimalik saada (kuni 120A) väikeste mõõtmete ja kerge kaaluga.Sinine kaalub koos 10Ah aku , 2,5kW mootori ja reduktoriga 22 kg.Millest jalgratas ise 17kg.Seega kogu kola 5kg lisa. Kõige kergem mis suutsin leida hiina 250W jalgratta mootor on ca 3,5kg.No tule taevas appi :lol: :lol: :lol: millest me räägime. Hübriidjalgratta juures mängib iga gramm samas elu näitab,et 250W on kohutavalt vähe.MIINIMUM 1KW
Erollu
 
Postitusi: 13
Liitunud: Pühapäev 12 Juul 2009, 17:21

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas Tagaveoline » Teisipäev 16 Mär 2010, 14:37

Kaugele oled jõudnud oma elektrirattaga kas midagi toimib juba ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Mõned näpuharjutused...

PostitusPostitas maits » Neljapäev 18 Mär 2010, 22:02

tundub et ei kasuta seda foorumit erollu
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Järgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron