Rellakas mootoriks

Rellakas mootoriks

PostitusPostitas hullmaks » Teisipäev 05 Jaan 2010, 14:13

Vaatasin mõtlikult akuga rellakat poes, odav variant ilma akuta oli ligi 1000 eek, võimsuse kohta ei osanud müügimees midagi kosta, pöördeid pidi selline aparaat andma 6000, ja mõeldud 115mm kettale.ei taibanud küsida kas väljuval võlli või mootoril. Pinge oli 18v.
Mis nokitsejad arvavad sellest? Panna näiteks jalgrattale, on/off nupp, sobiv ülekanne ja lülitaks tööle kui on sobiv kiirus, pääseks kotrollerist . Pidurikangi külge off lüliti, et pidurdamisel katkestaks mootori töö.Ja siis mingid akud veel juurde osta, oleks selline abimootor käepäraste vahenditega tehtud.
hullmaks
 
Postitusi: 11
Liitunud: Reede 06 Nov 2009, 11:01

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 05 Jaan 2010, 21:06

Kuidagi võib-olla isegi saaks selle kompunni liikuma, aga rellaka mootoril on suht tilluke rootor sees. Seega kahtlen kas see jaksaks sind edasi vedada.
Soovitan vaata midagi HobbyCity netipoest, näiteks see:
http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh ... :_70-40%29

Sinna juurde mingi sensorless kontroller või mudeli ESC ja 10Ah lipo akupakk ning saad tõelise looma, mis läheb sul 90+ km/h edasi ja teeb burnoute. Ülekande saab teha väga hästi rellaka reduktorist, tagarattale ülekande reduktorist edasi ketiga.
Võid ka lugeda seda teemat:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28777
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas hullmaks » Kolmapäev 06 Jaan 2010, 20:46

Varem teemat mitu korda uurinud, linki vaadanud,Tänud , väga huvitav lugemine:).
seal reduktori kasutamisest hakkaski mõte liikuma, ja kui olin näinud akurellakat poes mille hind madal(muidugi lisas müügimees ka seda, et on paremaid akurellakaid, seda Ryobi oma ta eriti heakst ei hinnanud) tekkiski säherdune mõte. Tahaks muidugi ka neid Dollari eest ostetavaid asju kusagile külge panna, aga seda ehk tulevikus kui Allah lubab.
Suured kiirused ei ole esiti eesmärgiks, tahaks odavalt iga päev 20-30 km läbida ilma et särk seljas higist leemendaks.
Kui otsustan ise katsetada, siis kajastan seda kindlasti ka siin.
hullmaks
 
Postitusi: 11
Liitunud: Reede 06 Nov 2009, 11:01

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas Meelis » Reede 15 Jaan 2010, 00:54

hullmaks kirjutas:Varem teemat mitu korda uurinud, linki vaadanud,Tänud , väga huvitav lugemine:).
seal reduktori kasutamisest hakkaski mõte liikuma, ja kui olin näinud akurellakat poes mille hind madal(muidugi lisas müügimees ka seda, et on paremaid akurellakaid, seda Ryobi oma ta eriti heakst ei hinnanud) tekkiski säherdune mõte. Tahaks muidugi ka neid Dollari eest ostetavaid asju kusagile külge panna, aga seda ehk tulevikus kui Allah lubab.
Suured kiirused ei ole esiti eesmärgiks, tahaks odavalt iga päev 20-30 km läbida ilma et särk seljas higist leemendaks.
Kui otsustan ise katsetada, siis kajastan seda kindlasti ka siin.


Ma ei usu, et akurellaka mootor jalgratta reziimis eriti vastu peaks. Lisaks on relaka pöörlemiskiirus suurusjärgus 10 000 rpm, jalgratta rattal kusagil 200 rpm, ülekannet 1/50le on ka suhteliselt raske teha. Kui on eesmärk odavalt läbi saada, siis on kindlasti mõtet pigem Teeduga rääkida, minu teada peaks mingi elektrijalgratas veel laos vedelema, talvel võib väga soodsa hinna saada. Mootor, kontroller, aku, laadija, akuindikaator - kõik juba olemas, uus jalgratas lisaks ka.
Muidugi, kui eesmärk on huvitavaid lahendusi proovida, ehitada ja kogemusi omandada, siis see on teine teema. Minu elektri-ATV projekt läks u. kolm korda kallimaks, kui valmis ATV, aga igal juhul ma ei kahetse, väga põnev oli. Mootoriks soovitaks siiski mingit muud lahendust, kui rellakas. Mul peaks garaazis vedelema kaks SAABi invakäru mootorit, need on oluliselt suurema tõenäosusega kõlblikud, töötavad 24V -ga ja kestavad ilmselt terve igaviku. ATV jaoks jäi üks lahjaks ja kahte lihtsalt ei viitsinud külge aretada... Odavamad on igatahes ka kui akurellakas. Väikeseid akusid on ka järgi.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas hullmaks » Reede 15 Jaan 2010, 11:51

akurellakale lubati 6000p/min, ja kui asi ei toimi, (püüan rellakat minimaalselt rikkuda )siis vähemalt mu tööriistapark suureneb ühe mobiilse tööriista võrra:)
hullmaks
 
Postitusi: 11
Liitunud: Reede 06 Nov 2009, 11:01

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas Tagaveoline » Neljapäev 21 Jaan 2010, 11:43

Eitea kui suur selle akurellaka mootori võimsus võiks olla ? 2 rattalise liigutamiseks võiks ikka 1KW vähemalt olla nagu ühes teises teemas siin foorumis kirjutati. Akutööriistal nüüd vaevalt sellist võimsust olla saab. 18V juures peaks 1000W saamiseks olema akust võetav vool olema siis 55A
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas maits » Neljapäev 21 Jaan 2010, 21:12

kas mootori pöörded ongi üldse olulised elektri mootoril ? kui on mootor 2kw ja pöörded 6000 ja ülekanne üks kahele siis teeb see sama,kui pöörded on 3000 ja ülekanne üks ühele.võimsus jääb ju ikka samaks.Peaks ju loogiline olema
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 21 Jaan 2010, 23:49

maits kirjutas:kas mootori pöörded ongi üldse olulised elektri mootoril ? kui on mootor 2kw ja pöörded 6000 ja ülekanne üks kahele siis teeb see sama,kui pöörded on 3000 ja ülekanne üks ühele.võimsus jääb ju ikka samaks.Peaks ju loogiline olema


Põhimõtteliselt ei ole jah pöörded olulised, lihtsalt väga suuri ülekandeid on tülikam teha. Suuremapöördelised mootorid saab üldjuhul ka väiksemad ja kergemad teha. Rellaka mootoril on tavaliselt muidugi harjad ja need kuluvad kõrgetel pööretel kindlasti ka kiiremini.
Jalgratta liigutamiseks peaks igati piisama ka 500W. Minu 350W jalgratas on võimeline siledal maal ilma kaasa aitamata u 20km/h edasi liikuma.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas hullmaks » Laupäev 23 Jaan 2010, 21:44

arvatavasti on akurellaka võimsus 500 w ligidal, kui võrrelda tavarellakaga mis mõeldud 115 mm ketastele. Millegipärast pole akuriistadele võimsust peale märgitud ,niipalju kui neid vaadanud olen.Youtubes oli klippi, ku üks naljahammas kinnitas akudrelli ilma mootorita auto käimakasti otsa ja liigutas autot edasi-tagasi...
Harjade pärast ka eriti ei muretseks, tavarellakad, ka odavad hiinakad on saanud hirmsat vatti aga ennem annab otsad reduktor või kärssab mootor sisse, harjad on otsad andnud vaid mõned üksikud, ja neid pole ka eriline vaev vahetada(kui nad kaasas on;) ja kuna läbitav distants on kusagil 10-15 km ja loodetavasti ettenägelikult jätaks rattale külge ka pedaalid siis pole teele jäämise hirm kuigi suur
hullmaks
 
Postitusi: 11
Liitunud: Reede 06 Nov 2009, 11:01

Re: Rellakas mootoriks

PostitusPostitas Tagaveoline » Esmaspäev 25 Jaan 2010, 00:16

Elektritööristade mootorid pole ehitatud suurteks koormusteks arvan seda sellepärast ,et neil on ainult 2 harja ja 2 staatori poolust. Oleks neid poole rohkem teeks mootor ühe pöörde kohta rohkem tööd ja annaks rohkem pöördemomenti. Isegi odavamad hiinas tehtud elektrisõidukitele mõeldud 350...1000W alalisvoolumootorid on 4 harjaga.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi


Mine Mootorid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron