Talv ja akud, hell teema

Talv ja akud, hell teema

PostitusPostitas xmasta » Kolmapäev 07 Okt 2009, 17:43

Nagu teada siis igasugused Lead-acid(plii) akud alla kümne kraadise temperatuuri puhul (aku temperatuur) kaotavad oma võime sinna talletatud energiat täiel määral välja anda, elektriautode ehitajad teevad trikke ja meisterdavad akudele soojakuid ehk isolatsiooni ja soojendusega kaste kuid näiteks elektrirollerite omanikel ei leidu küll rattal ruumi, et sinna veel adekvaatne isolatsioonikarp ehitada ja veel rahuldavad distantsi jagu akusid sättida.

Enters the stage: LiFePo4 akud.
Otsisin omajagu mingeid real-life teste ka, kuivõrd suure suuga tootjate jutt tõele vastab, et -20 C kuni +palju C temperatuuri juures asi jätkuvalt äge ja tore on nagu kõigile elektrimasinate kasutajatele väga meeldiks.
Parim leid on siiani see foorumi osa: http://endless-sphere.com/forums/viewto ... 2&start=75
Näitab kõigepealt oma battery monitoring kit'i ja allpool seda kuidas täislaetud aku (10ah) kõigepealt toas tüjaks susserdas ja sai kätte 9.3ah jagu energiat kuni BMS cutoff tuli ning siis täislaetud aku -7 kraadini lasi õues ja sellega ringi keerutas kuni BMS cutoff tuli, sedakorda 7,5ah energiat välja andes, ning mainib ka et tegi 20ah pingega tõuse selle käigus, ehk siis mitte kõige rahulikumat sõitu.

Üsna julgutav tulemus peaks ütlema, plii -7 kraadi juures oleks täielik nali.. selline kurvavõitu ja mitte eriti kaugele viiv nali.

On kellelgi isiklikke kogemusi külma ja LiFePo4'jaga või tahab mõnda seda kurvavõitu nalja jagada, või on leidnud mõne teise hea lingi sarnaste katsetustega külmas funktsioneerimise osas?

Lisaks veel, et rolleritele lifepo4'ja tellides saab lasta vähe väiksema packi teha kuna ta füüsiliselt nagunii tuleb väikesem, nii et jääb ka ruumi mingi kergema isolatsiooni tegemiseks, et asja veelgi parandada.
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Talv ja akud, hell teema

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 15 Apr 2010, 23:27

Mul tuli ühes kohas möödunud talvel päikeseenergia süsteemi akude soojendus tagada. Neis on veel eranditult pliiakud - maja ei sõida, seetõttu pole mass mureks, ja plii on ikka tuntavalt odavam. Külmaga aga põeb, tõesti põeb.

Käiku läksid:

- 10 cm fassaadipenoplast
- makroflex penoplasti vuukidesse
- kümmekord paralleelselt pandud 10 W võimsustakistit, töötamas tegelikult palju madalama võimsusega (mitte üle 1 W takisti kohta), et nad oma soojuse ilusti loovutada suudaksid ja midagi ei sulaks
- bimetall termostaat, et küte asjatult ei kütaks
- lihtsa skeemiga ise tehtud alapinge kaitse

Oluline on silmas pidada, et soojus jaotuks kastis ühtlaselt. Temperatuuri gradiendid koormuse ja laadimise ajal viivad akud tasakaalust välja.

Tulemusena oli akudel +15 kui väljas oli -20. Niipea, kui koormus peale tuleb, peaks akud ka ise soojenema hakkama, aga eelsoojendus on esimestel sõiduminutitel *hirmsa* energia raiskamise ärahoidmiseks *väga* soovitatav. Sõidukil, kus laadima jõudmine tagatakse inimese poolt (erinevalt suvilast, mis talvel üksi vegeteerib) võiks alapinge kaitse põhimõtteliselt skeemist välja visata.

Kuna sõidukil võiks olla probleemiks põrumine ja liitiumi läheduse korral suuremaks teemaks ka tuleohutus, võiks penoplasti asemel ilmselt mingi muu vahu valida.
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53


Mine Akud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron