Talv ja akud, hell teema

Nagu teada siis igasugused Lead-acid(plii) akud alla kümne kraadise temperatuuri puhul (aku temperatuur) kaotavad oma võime sinna talletatud energiat täiel määral välja anda, elektriautode ehitajad teevad trikke ja meisterdavad akudele soojakuid ehk isolatsiooni ja soojendusega kaste kuid näiteks elektrirollerite omanikel ei leidu küll rattal ruumi, et sinna veel adekvaatne isolatsioonikarp ehitada ja veel rahuldavad distantsi jagu akusid sättida.
Enters the stage: LiFePo4 akud.
Otsisin omajagu mingeid real-life teste ka, kuivõrd suure suuga tootjate jutt tõele vastab, et -20 C kuni +palju C temperatuuri juures asi jätkuvalt äge ja tore on nagu kõigile elektrimasinate kasutajatele väga meeldiks.
Parim leid on siiani see foorumi osa: http://endless-sphere.com/forums/viewto ... 2&start=75
Näitab kõigepealt oma battery monitoring kit'i ja allpool seda kuidas täislaetud aku (10ah) kõigepealt toas tüjaks susserdas ja sai kätte 9.3ah jagu energiat kuni BMS cutoff tuli ning siis täislaetud aku -7 kraadini lasi õues ja sellega ringi keerutas kuni BMS cutoff tuli, sedakorda 7,5ah energiat välja andes, ning mainib ka et tegi 20ah pingega tõuse selle käigus, ehk siis mitte kõige rahulikumat sõitu.
Üsna julgutav tulemus peaks ütlema, plii -7 kraadi juures oleks täielik nali.. selline kurvavõitu ja mitte eriti kaugele viiv nali.
On kellelgi isiklikke kogemusi külma ja LiFePo4'jaga või tahab mõnda seda kurvavõitu nalja jagada, või on leidnud mõne teise hea lingi sarnaste katsetustega külmas funktsioneerimise osas?
Lisaks veel, et rolleritele lifepo4'ja tellides saab lasta vähe väiksema packi teha kuna ta füüsiliselt nagunii tuleb väikesem, nii et jääb ka ruumi mingi kergema isolatsiooni tegemiseks, et asja veelgi parandada.
Enters the stage: LiFePo4 akud.
Otsisin omajagu mingeid real-life teste ka, kuivõrd suure suuga tootjate jutt tõele vastab, et -20 C kuni +palju C temperatuuri juures asi jätkuvalt äge ja tore on nagu kõigile elektrimasinate kasutajatele väga meeldiks.
Parim leid on siiani see foorumi osa: http://endless-sphere.com/forums/viewto ... 2&start=75
Näitab kõigepealt oma battery monitoring kit'i ja allpool seda kuidas täislaetud aku (10ah) kõigepealt toas tüjaks susserdas ja sai kätte 9.3ah jagu energiat kuni BMS cutoff tuli ning siis täislaetud aku -7 kraadini lasi õues ja sellega ringi keerutas kuni BMS cutoff tuli, sedakorda 7,5ah energiat välja andes, ning mainib ka et tegi 20ah pingega tõuse selle käigus, ehk siis mitte kõige rahulikumat sõitu.
Üsna julgutav tulemus peaks ütlema, plii -7 kraadi juures oleks täielik nali.. selline kurvavõitu ja mitte eriti kaugele viiv nali.
On kellelgi isiklikke kogemusi külma ja LiFePo4'jaga või tahab mõnda seda kurvavõitu nalja jagada, või on leidnud mõne teise hea lingi sarnaste katsetustega külmas funktsioneerimise osas?
Lisaks veel, et rolleritele lifepo4'ja tellides saab lasta vähe väiksema packi teha kuna ta füüsiliselt nagunii tuleb väikesem, nii et jääb ka ruumi mingi kergema isolatsiooni tegemiseks, et asja veelgi parandada.