Thunder Sky - LiFePo4 autosse / rollerisse

Thunder Sky - LiFePo4 autosse / rollerisse

PostitusPostitas xmasta » Teisipäev 20 Okt 2009, 00:06

Hello sügissombune eestimaa, ühes teemas juba kurtsin külma ja akude üle, siin räägiks sellest mis aitab ja mis maksab.

Lithium iron phosphate battery, LiFePo4, iga suurem EV huviline teab/tunneb/tahab, tublimad juba omavad
Mis hoiab tagasi? eks muidugi hind, mis TEGELIKULT ON ODAVAM/KERGEM/PAREM KUI PLII, lihtsalt see tuleb välja tema pikas elueas mille jooksul plii omanik oma packi 3-4x vahetas..

Siin on ühe tegelase arvutused erinevaid akusid considerides,
http://www.electricforum.com/cars/conve ... cells.html
juhin tähelepanu numbrile cost of 1500 cycles, võrdluse mõttes, sest praegu saab juba neid tunduvalt odavamalt sealsetest numbritest.

Vaatasin siin zev'i kodukal 72v 150ah packi hinda ja arvutasin mis hinnaga Thunder Sky väärilise isegi natuke parema packi saaks.
72v 160Ah packi hinnaks tuli 42500 eeki, lisandub transport laadija ja BMS*
Zivan Charger NG3 sinna otsa 10000 eek (72v 150Ah packile, ilmselt neid saab ka vähem ülbemaid, aeglasem charge)

*BMS'i osas räägib üks tegelane oma 20 000 mile kogemusest thundersky packiga kus ta ei ole kasutanud keerulist BMS süsteemi vaid mingit charge/discharge controllerit, mille tootjat ta lingib aga mida otseselt müügis ja hinnasildiga ma ei leia kusagilt, kui keegi on osavam, andke teada.
http://www.batteryvehiclesociety.org.uk ... .php?t=223

Minu väike amatöörlik rollerdus sõidab hetkel raske ja kurva 60v 20Ah plii packi otsas, kuid kuna Thunder Sky lifepo4'ja saab kätte $1.10 per Ah pluss transport, siis ma mõtlen tõsiselt 60v 40Ah sisse osta, koheselt 100km rõõmsat sõidukaugust ja puha, cellid läheks maksma 8000.- pluss transport, teades et need elavad vaata et 10 aastat siis noh, milleks plii..

http://www.thunder-sky.com/products_en.asp
http://www.evcomponents.com/
Pilt

Ilmselt on üsna ükskõik kust sa ostad, edasimüüja osas, sest enamus neist teeb seejärel tellimuse hiina ja sealt otse lendavad/sõidavad need akud sinujuurde.
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Thunder Sky - LiFePo4 autosse / rollerisse

PostitusPostitas mgvali » Teisipäev 20 Okt 2009, 11:19

Eks ta ole, Thunder Sky osutus vahepeal jänkide-entusiastide jaoks suureks pettumuseks, samas sommidel on nagu paremini läinud. Jukka Järvinen on neid
jutu järgi pikemat aega pruukinud. eCorolla projektis on kasutusel, http://www.youtube.com/watch?v=IUfduZy7C0o (vt. 1:50 algusest räägib)

Neil on seal eCorolla veebis küll plaan mingi taani firma BMS võtta, aga samas algusfaasis on ka vaba BMS:

http://yty.net/ebms/eBMS/Idea.html

Jukka (Riihimäkis või ma ei tea kus ta asub täpselt) tarnib neid vidinaid muuseas oma hongkongi kontori kaudu. Ja tegelt on ikka
rentaablim võtta väiksemad potid ja teha kõvem pinge kui juba ise neid BMS mooduleid ehitama-tellima hakata.
mgvali
 
Postitusi: 21
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 20:55
Asukoht: Tartu

Re: Thunder Sky - LiFePo4 autosse / rollerisse

PostitusPostitas Teet » Teisipäev 27 Okt 2009, 14:07

LiFePO4 on jah pliid asendamas - ei ole mingit kahtlust. Kilomeetri hind on samas suurusjärgus.
Me saaksime pakkuda lahendusi suurusjärgus 27EEK/Ah pinge 3.2V cell. Saab suhteliselt custom lahendusi - vastavalt siis läbi korrutada ja saab hinna.
Ehk siis näiteks 100Ah 96V (ZEV Seveni akupakk): 27/3.2*96*100=81000 (lubatud 2000 tsüklit eluiga - laadija ja kontroller suurematel lahendustel komplektis)
Pliiakud maksid 9.6kWh oli vist 24000 (lubatud 500 tsüklit eluiga), lisaks siis vaja laadijat.

Liitiumil ka see pluss, et ise on raske akupakki ära rikkuda - pliil ju jätad natukeseks tühjana seisma ja ongi pekkis.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Thunder Sky - LiFePo4 autosse / rollerisse

PostitusPostitas bmw530td » Neljapäev 05 Jaan 2012, 00:18

Tervitus

Lugesin eelmisi postittusi ja olen uurinud paljud siis eestis ka elektriautode ehitamisega tegelevad ega rohkemat leidnud kui teie foorumi.
Mis puutub nendes thundersky akudesse siis akud on küll kestvad kui nendel on korralik bms. Põhimõtteliselt võib iga aku ära rikkuda kehva bms
Kogumust endal nii palju et olen alltöövõttu teinu Jukka Järvisele juba pikemat aegu ja oleme koos uuendanud citroen berlingode akkusid ja partnerite akkusid hetkel kliendid rahul ja sõidavad autodega igapäevaselt mootorid autodel algupärased ja nüüd uute akkudega saavad sõita kuni 200km.
Muidugi on meil muid projekte. Bussid, kaubikud, traktorid, sõiduautod.
bmw530td
 
Postitusi: 1
Liitunud: Kolmapäev 04 Jaan 2012, 17:28

Re: Thunder Sky - LiFePo4 autosse / rollerisse

PostitusPostitas maidor » Pühapäev 22 Apr 2012, 10:27

Sellistele vist vaja tarkasi laadijaid ka? Pliiakude laadiad ei sobiks ilmselt.mis on ka suht targaks juba tehtud.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19


Mine Akud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron