Trojani akud elektriautos

Trojani akud elektriautos

PostitusPostitas Meelis » Reede 29 Aug 2008, 15:06

Natuke kogemusi Trojani süvatsükli happeakudega, mille ühe komplekti olen ise läbi sõitnud.
Autoks on Elcat ja akudeks 12 x Trojan TE-35 (6V, 240 Ah). Elcat kasutab akusid üsna karmis režiimis,
temperatuur 25-40C, maksimaalne vool 340A, ühtlasel kiirusel sõites 150A ringis. Ise ma akusid ka eriti ei hellitanud, sõitsin neid sageli üsna tühjaks.
Tulemuseks sain siis ühe akukomplektiga 18 000km, lõpus oli akude resursist järgi umbes 40 %, ilmselt paar tuhat km oleks saanud veel sõita.
Umbes 12 000 km peal hakkasid ilmnema kummalised nähtused, laadimisel hakkasid akud oluliselt rohkem rohkem soojenema. Õnneks on Elcatil akulaadija
(vabalt reguleeritav IUI laadimistsükliga), nii et sellest probleemist sain üle maksimaalse pinge langetamisega.
Teine ilming oli see, et elektrolüüdi tihedus ei tõusnud vajalikule tasemele. Natuke sai seda kompenseerida elektrolüüdi lisamisega, mis tegi akusid ka
natuke paremaks.
Golfikärudes ja põrandapesu masinates pidid sellised akud vastu pidama igapäevakasutuses 4 aastat, samas seal vool üle 60A üldjuhul ei ole.

Elcatis kasutatakse sageli Sonnenscheini akusid, mis kestavad kuni 40 000km ja on muidugi ka Trojanist mitu korda kallimad. Mul käis hiljuti Soomest külas
üks Elcat, mille olidd 8 a vanad Sonnenscheinid ja mis oli veel suuteline 50 km läbima.

Järgmiseks katsetan Hawkerit.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Trojani akud elektriautos

PostitusPostitas mgvali » Reede 29 Aug 2008, 20:59

Kuidas nad seal kastis konditsioneerivad temperatuuri üldse? Kütavad otse 72V küttekaabliga ja jahutavad kuidagi nutikalt/lihtsalt vendiga?
Kas termostaat on kastis või on kontroller?

Pliiakut 40 kraadi peal hoides lüheneb eluiga tugevalt...
mgvali
 
Postitusi: 21
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 20:55
Asukoht: Tartu

Re: Trojani akud elektriautos

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 01 Sept 2008, 09:25

mgvali kirjutas:Kuidas nad seal kastis konditsioneerivad temperatuuri üldse? Kütavad otse 72V küttekaabliga ja jahutavad kuidagi nutikalt/lihtsalt vendiga?
Kas termostaat on kastis või on kontroller?

Pliiakut 40 kraadi peal hoides lüheneb eluiga tugevalt...



Akud on termoskastis ja temperatuuri kontrollitakse jah. Vajadusel jahutatakse ventileerimise teel. Soojendamine toimub ainult laadimise ajal 220V küttekaablitega juhul, kui akude temp langeb alla 15C. Sõitmisel pole neid vaja soojendada kuna nad natuke soojenevad niikuinii. Akukast on piisavalt hästi soojustatud ja paaripäevase seismisega akud veel päris maha ei jahtu.
40 kraadi juures akude eluiga tõepoolest langeb aga samas mahutavus jälle tõuseb nii umbes 20%. Muidugi akude temp tõstmisel peab ka laadimisel sellega arvestama, nimelt mida kõrgem on akude temp, seda madalama pingeni neid tohib laadida. Ehk siis kasutada tuleks kindlasti temperatuuri kontrolliga laadijat.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa


Mine Akud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron