Jalgratta aku elemendid

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas Cheopps » Teisipäev 25 Dets 2012, 18:58

See laeb paraleelselt, nagu tekstist aru saan. Elemendid peavad olema samatüübilised. Aaga noh jutu järgi sealt tundub asi olevat ebatöökindel. Liiga kaua ei tohi nuppu all hoida, muidu põleb maha?! Mis krdi disain see selline on?! Nagu mu LED käekell, mis peale patarei vahetust pilti enam ette ei võtnud :lol:

Isetegiale:
http://www.electronicdesign.com/files/2 ... ure_01.gif

Ise pole seda skeemilahendust kasutanud. See on ühele elemendile mõeldud. OV võib olla suvaline, madala toitevooluga isend(kuni 50uA). FET valitakse vastavalt koormusvoolule(Id=2xIkoormus). Suht odav lahendus, üldiselt.

BTS555 priske FET tundub olevat ka kasutatav lo-battery kaitsmena. Maksimum vool kuni 560A, nominaal 165A, lühisekaitse, termoikaitse, jne. sisse ehitet. Sellel isendil on just väljalülituspinge 3V kandis, mis on Li-Ion akule paras. Selle küsimuse üle peab veel mediteerima ning reaalselt järgi proovima. Neid tükke peaks mul veel mannergupõhjas mõnikümmend tk vedelema...
Cheopps
 
Postitusi: 11
Liitunud: Kolmapäev 21 Sept 2011, 12:35

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 26 Dets 2012, 18:21

Tegin siis nalja ja laadisin 18650 elemente n.ö. paraleelselt ning tulemus oli silmale rahuldav. Erinevus oli max. 0,01v. Kahjuks pole mahtuvust millegagi mõõta. Laadimisvool oli ka liialt nõrk( 20mA), pinge 4,02V.

Hakkas meeldima selline asi- http://www.ebay.com/itm/New-Digital-60V ... 19d25e29d8 Kas keegi omab sellist?
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 26 Dets 2012, 19:19

Kiskusin vana sülearvuti aku laiali ning ka seal toimub laadimine kahe elemendi kaupa 18650 elementidele. kuuele elemendile oli ka kolm termotakistit.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Teisipäev 09 Apr 2013, 20:42

maidor kirjutas:Igatahes tellisin 15 elementi ja üks oli ainult alla nimipinge. Nüüd mõtlen, kuidas laadijat saada. Tuli uskumatu kahe nädalaga kohale. Akude nimeks FirePeak 3200.

ja on uskumatult sitad akud :D No proovin treeninglaadimist teha, ehk saab neile elu sisse.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 11 Apr 2013, 11:01

maidor kirjutas:
Hakkas meeldima selline asi- http://www.ebay.com/itm/New-Digital-60V ... 19d25e29d8 Kas keegi omab sellist?


Mul täpselt seda mudelit pole old aga mulle tundub, et see on samade funktsioonidega nagu turnigy wattmeter ja see mulle ei meeldi sest ta vilgutab Ah näitu vaheldumisi Wh näiduga ja midagi oli seal veel häirivalt plinkivat mis rattaga sõites hästi ei sobi sõidu ajal pole ju aega oodata millal õige näit ette tuleb. Selle eelis on see, et pärast sõitu näeb maksimum võimsust ja miinimum pinget.

Mina olen ostnud sellele sarnase asja. http://www.marsku.com/u_file/pro/2011/1 ... 936491.jpg
Selle mudeli eeliseks on, et tal on näidud pidevalt ees aga näitab vähem asju. Puuduseks on, et igakord kui sisse lülitada tuleb õige menüü ette võtta. Tal on ka mingisugune balansseerimis funktsioon ja näitab ka 6 elemendi pingeid. See kõik on mõeldud eelkõige RC hobi tööriistaks. Selle ostmisel soovitan olla väga ettevaatlik sest mõnel mudelil on veel lisaks RC servo tester peale ehitatud mis vilgutab vattide näitu kordamööda servoimpulsside kestusajaga mikrosekundites ja see häirib kõvasti.

Veel on mul üks mis mulle väga meeldib http://www.skyrc.com/index.php?route=pr ... duct_id=46
aga sellel on liiga väiksed numbrid, et sõites midagi välja lugeda.
Tuleb ikka vist 100+€ välja käija ja osta "cycle analyst" mis on spetsiaalselt loodud elektri- jalg ja mootorratastele. See arvestab ka regenereerivat pidurdust ja omab veel mitmeid elektrirattale vajalikke funktsioone.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas vootele » Reede 12 Apr 2013, 12:46

Mina vaatan hetkel pigem millegi sellise suunas:
http://www.speedict.com/
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Reede 12 Apr 2013, 17:12

Täna jõudis minuni see karp kohale 38 päevaga. Panin korraks aku peale ja mõned näitajad tõesti vilguvad ( Ah, Wp jm.). Selle raha eest kärab alguseks küll.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas Cheopps » Neljapäev 25 Apr 2013, 22:27

maidor kirjutas:
maidor kirjutas:Igatahes tellisin 15 elementi ja üks oli ainult alla nimipinge. Nüüd mõtlen, kuidas laadijat saada. Tuli uskumatu kahe nädalaga kohale. Akude nimeks FirePeak 3200.

ja on uskumatult sitad akud :D No proovin treeninglaadimist teha, ehk saab neile elu sisse.

Muhahaa! Nagu sai eelpool öeldud juba! Aaga noh eks summad ei ole õnneks nii suured. Pealegi saad PaiPalliga raha tagasi nõuda.

Ahjaa. Li akud ei kannata mitte mingisugust treenimist. Tsüklite arv ainult kuhjub ja aku sisetakistus suureneb.
Cheopps
 
Postitusi: 11
Liitunud: Kolmapäev 21 Sept 2011, 12:35

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas maidor » Reede 26 Apr 2013, 17:20

Mul tõsine kahtlus, kas need on üldse liituimakud. Olen neid korduvalt soojaks laadinud ming ohtlikult üle koormanud ja pole õhku midagi lennanud või maha põlenud. Eestlane ei õpi ennem, kui ise tünga on ära saanud.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Jalgratta aku elemendid

PostitusPostitas veloElektrik » Esmaspäev 29 Apr 2013, 14:15

Kui nimipinge on 3.2 ... 3.8 V (laadimise lõpu pinge alla 4.2 V), siis muu keemia tundub väga ebatõenäoline. Vaevalt et nad kolmesed NiCd või NiMH blokid oleks... ja kõikjal poodides mainitakse neid ikkagi kui liitiumioon akusid. See tähendab, et nad ei ole LiPo (lühike eluiga, väga hea jõudluse ja kaalu suhe, õrnad, pigem ohtlikud kui mitte) ega LiFePO4 (väga pikk eluiga, keskmine jõudluse ja kaalu suhe, ei ole ohtlikumad kui enamus asju, mis liitiumi sisaldavad)...

...ja neid peaks iseloomustama küllaltki madal jõudluse/kaalu suhe, nad ei tohiks kergelt punduda ega plahvatada (aga kui teevad siis korralikult, metallkest ikkagi) ning nad peaksid "keskmiselt kaua" töötama.

Ise ma kasutasin rattal kunagi LiPo akusid, aga need põrusid mul kaks korda puruks (üks element langes nullpinge peale, sealjuures mitte ületühjenemise läbi, kuna ta ei läinud punni).
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

EelmineJärgmine

Mine Akud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron