Voolud generaatoriga

Voolud generaatoriga

PostitusPostitas mgvali » Neljapäev 06 Nov 2008, 10:51

Nägin, TÜ füüsikapäevadel et Meelisel olid slaidid Pobeda/Siemensi inverteriga sõitmise kogemustest.
Äkki saaks jagada kogemusi ja arvamust palju generaatorina pidurdamisel voolusid saab/võib läbi akude lasta
jms. Kui mäest alla minna pikemalt, siis ajab happe keema? Enamus kin. energiast tuleb ikkagi
vist tavapiduritega raisku lasta kuna akudele ei lasta tervise huvides sadu ampreid peale?
mgvali
 
Postitusi: 21
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 20:55
Asukoht: Tartu

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 06 Nov 2008, 16:04

Nii nagu Elcati targad onud on mulle rääkinud, siis lühiajaliselt tohib akusid laadida sama suure vooluga nagu neid tühjendatakse.
Ehk siis 300..400A ei tohiks pliiakudele mingi probleem olla. Iseenesest tundub see kõik loogiline olevat.
Keema akud kohe kindlasti ei hakka, vesiniku eraldumine algab alles siis, kui akud on päris täis. Teoreetiliselt muidugi kui alustada
teekonda kõrge mäe otsast, saaks see juhtuda...

Reaalses elus nii võimsat pidurdamist tavaliselt ei kasutata, põhjuseid selleks on ilmselt palju.
Üks tehniline põhjus on näiteks, et harjadega alalisvoolumootorid kipuvad harju põletama, kuna tavaliselt on selline mootor disainitud nii, et
edaspidi vedades oleks ta kõige ökonoomsem. Vahelduvvoolumootoritel seda probleemi pole.
Olulisem on tegelikult pidurdusprotsess ise. Elektriautod on tavaliselt ühe vedava sillaga ja kui pidurid liiga võimsaks keerata, hakkavad halvad asjad juhtuma, eriti talvel.

Elcati omad leidsid selleks piiriks maksimaalselt 60..70 A (4..5kW). Kontrolleri peal saab seda ka muuta, aga Elcati omad hoiatasid, et sellel võivad väga kurvad tagajärjed olla.

Siemensi lahendus on natuke keerulisem, kui gaasipedaal lahti lasta pidurdatakse väiksema jõuga (4kW)
piduritule süttides kuni 12kW. Seal on kõik programmeeritav, aga üle 12kW pole suutnud pidurdusjõudu tekitada. Raskel Pobedal, mis niikuinii sõidab ainult suvel võiks regen-i natuke rohkem olla.

Reaalsest elust, regen-i kasutades hoiab Elcat, mille regenereeriv pidurdus on madala kasuteguriga linnas u 10% energiat kokku, Pobeda kuni 25% (püsimagnet mootor). Et kokkuhoid tekiks,
tuleb muidugi vastavalt sõita, pidurdada varakult ja vajutada piduripedaali nii, et pidurituli hakkaks põlema, aga tavapidur veel ei rakenduks. Oma kogemusest oskan öelda, et 70..80%
pidurdustest see enamasti ka õnnestub. Tänu regenile erineb Pobeda energiakulu ummikutes või tühjas linnas sõites üsna vähe!

Veel näiteid elust, Tartust Pobedaga tagasi tulles sõitsin kuni Jõgevani omal jõul, siis oli aku tühi ja edasi tulin paela otsas. Et lihtsam sõita oleks jätsin regeni
tööle, vabalt veeredes kipub auto seal nööri otsas pendeldama, vahepeal läheb köis lonti, siis jälle tuleb järsk tömme jne..
Sisuliselt Jõgevalt Tallinna sõidsin pidevalt pidurdades, siledal maal u 20..30A, mäest alla sõites 100A. Väga mõnus oli sõita, kohale jõudes oli aku 20% rohkema täis ka:)
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas bitbull » Pühapäev 28 Dets 2008, 21:28

Seda paela otsas söitmis juttu lugedes .... kas bensu genekas tagaistmel ei oleks abiks kui tee äärest voolu näpsata ei önnestu?
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 29 Dets 2008, 02:28

Ühtlasel maanteekiirusel sõites vajab elektriauto umbes 10-12kW võimsust, sellised generatorid on üsna suured, kallid ja lärmakad.
Lisaks on elektriauto laadija tavaliselt maksimaalselt 3,2 kW ja tuleks leida mingi muu lahendus vajaliku pingega alalisvoolu tekitamiseks.
Tagaistmele sellist kindlasti ei tahaks, küll aga oleks lahenduseks väike järelkäru ~4kW generaatoriga, mis kasutaks tavalist laadijat ja töötaks läbisõidu pikendajana.
Vahepeal isegi mõtlesin sellise tegemisele, võibolla varsti ehitan valmis ka.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas bitbull » Esmaspäev 29 Dets 2008, 02:34

palju genekas tarbib fosiilset kytet....
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 29 Dets 2008, 14:53

Mina pakuks lahendusena maanteede sisse mingit liiki elektrisiini, millest siis iga auto saaks vastava juhiku või käpa kaudu voolu võtta. Käpp toimiks ka "autopiloodina" ja selles oleks infovahetuse süsteem, mille kaudu autod omavahel kiiruse sünkroniseeriks. Seda võiks kasutada kasvõi interneti jagamiseks autosse.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 29 Dets 2008, 15:02

Meelis kirjutas:Ühtlasel maanteekiirusel sõites vajab elektriauto umbes 10-12kW võimsust, sellised generatorid on üsna suured, kallid ja lärmakad.

12kw pole ju midagi ületamatut. Võtta näiteks mingi väikese auto mootor a'la Daewoo vms. ja istutada sidurikoja otsa püsimagnetitega el-mootor. Ainuke keeruline asi oleks võib-olla juhtelektroonika. Aga võib-olla ka mitte, sõltub lähenemisest. Kui geneka väljundiks oleks alalisvool, siis peaks piisama sisepõlemismootori karbussile mingi servo peale, millega siis õigeid pöördeid hoitakse.
Või olen ma liiga naiivne?

edit:
http://evnut.com/rav_longranger.htm
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 29 Dets 2008, 19:42

Need "range extender"-id on head siis kui on palju pikamaasõitusid. Kui Eestis oleks palju ühesuguseid elektriautosid võiks laenutuse teha, ühe auto jaoks ilmselt poleks mõtet seda ehitada, lihtsam oleks juba bensiiniautot kasutada. Mina mõtlesin pigem sellist universaalset haagisel generaatorit, mida saaks suvalise auto külge ühendada, kasutada kodus, metsas või kus iganes elektrivoolu puudumisel. Nii-öelda otse selle pealt sõita ei saaks, küll aga annaks 40..50km lisamaad juurde, kui aega oodata, siis ka rohkem.
Võrreldes tavalise hübriidiga peaks selline lahendus säästlikum olema, sisuliselt tekib siis plug-in järjestikhübriid. Huvitav kuidas ARK sellisesse lahendusse suhtub, kui enamasti on tegemist elektriautoga, vahel ka hübriidiga?
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 29 Dets 2008, 19:47

vootele kirjutas:Mina pakuks lahendusena maanteede sisse mingit liiki elektrisiini, millest siis iga auto saaks vastava juhiku või käpa kaudu voolu võtta. Käpp toimiks ka "autopiloodina" ja selles oleks infovahetuse süsteem, mille kaudu autod omavahel kiiruse sünkroniseeriks. Seda võiks kasutada kasvõi interneti jagamiseks autosse.


Tee sees olevad siinid ei oleks ilmselt võimalikud, kuna pinge oleks suhteliselt kõrge, vastavalt ka ohtlik, talvel läheks sinna sool sisse ja lühistaks ära, suvel kivid või muu sodi või sõidetakse see lihtsalt katki. Kontaktivaba lahendus oleks ilmselt liiga kallis. Liitiumakude ja superkondensaatoritega saaks teha ilmselt kiirlaadimse.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Voolud generaatoriga

PostitusPostitas bitbull » Teisipäev 30 Dets 2008, 01:58

vootele kirjutas:Mina pakuks lahendusena maanteede sisse mingit liiki elektrisiini, millest siis iga auto saaks vastava juhiku või käpa kaudu voolu võtta. Käpp toimiks ka "autopiloodina" ja selles oleks infovahetuse süsteem, mille kaudu autod omavahel kiiruse sünkroniseeriks. Seda võiks kasutada kasvõi interneti jagamiseks autosse.

Ma pakun et linnavurle? Vead siinid ka randadesse ja yleyldse igale poole ...... suht idiootne möte ausalt.Mötle siis kasvöi sellele et palju vaske v muud metalli peaks siis juurde kaevandama ja kuipalju seda maailmas vaja oleks et oleksid su rajad igal pool
Pigem oleks selline asi möeldav et on kohad kus parkida ja masinat laadaida ja hea aku saad täis 3 tunniga mis on paras puhkuse aeg.

Kui keegi teab kes oli Nikola Tesla ja mida mees oma elujooksul välja mötles ........ energja siirdamine juhtmeta oleks tuleviku teema ..... mingid saavutused selles vallas on olemas.
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine Akud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron