Ampermeeter!

Ampermeeter!

PostitusPostitas xmasta » Laupäev 12 Sept 2009, 19:15

Leian et elektrimasin ilma toreda ampermeetrita on nagu pimedas sõitmine kergelt, seega läksin ostsin oma rollerdusele 30A analoog meetri ja nudisin külge.
Mul on 60v peal jooksev 800w rummumootoriga värgeldus ning jah, see 30A jääb ka ikkagi kiirendustele väheks, ning samuti see probleem et regen pidurit kasutades lööb ampermeetri ju teisipidi ning kui kergelt ma sedasi üle ja alla lüües selle pisikese asja ära lõhkuda võin?
Hetkel ma suurt regen pidurit ei tarvita paaril tehnilisel põhjusel kuid üldiselt oleks vaja siis mingi ampermeeter mis kannatab teistpidi näitu ka või mis..

Üldse kust saab asjalikke EV'le sobivaid ampermeetreid, digitaalseid eestis nagu üldse ei ole või?
See 30A analoog maksis 120 eeku, abiks kui näed palju "kütte" kulu on ja märkad ka kui midagi valesti on.
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas Tagaveoline » Pühapäev 13 Sept 2009, 15:11

Sul oleks vaja olnud sellist ampermeetrit kus seier on keskel võibolla peaksid piiluma mõne sõiduautole mõeldud ampermeetri poole. Teine võimalus oleks panna dioodsild ampermeetrile vahele kui on šundiga ampermeeter.
Numbrilise näiduga ampermeetreid saab ju ka näiteks oomipoest või elfaelektroonikast.
Näiteks see ideaalne saab panna ampermeetrina tööle ja näitab ka teistpidi voolu "-" märgiga šunt vahele ja ongi olemas:
http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=PAN.PM438BL
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas xmasta » Pühapäev 13 Sept 2009, 18:37

need sõiduauto omad keskel seieriga olid väga toored ja liiga umbmäärase näiduga.

Ning kui ma oomis küsisin digitaalset ampermeetrit siis laiutati käppasid rsk!
Kuidas see digitaalne mis sa linkisid töötab?
sellel on kirjas jah kasutusalades ampermeeter aga kas see siis tähendab et pean toda sama shunti omama eraldi ja talle külge ühendama, ilmselt kaasa ei anta muidu oleks kirjas palju ampreid ta kannatab
Kasutusjuhend mida seal juures näeb on küll väga ebamäärane üldinfo, mis sisendid tal on või mida lisajuppe ta igasugu omaduste jaoks vajab on puudu..
Ma ei ole uurinud ampermeetri täpset tööpõhimõtet kuid ma oletan, et shuntist lastakse ikka põhiline pinge läbi ja ampermeeter oma kahe otsaga loeb sealt vaid mingit osa sellest nii et kõik see amperaaz läbi meetri enda ei jookse ikka, et siis võib ilma dioodita lasta rõõmsalt sellel digitaalsel miinuseid näidata regen'i ajal?
Ja et ma võin oma 30A'st shunti siis kasutada oletades et pean tolle pealt need 2 juhet selle variable mõõtmiseks sinna lcd paneeli ühendama?
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas Tagaveoline » Esmaspäev 14 Sept 2009, 13:13

Jah seal on kindlasti šunti vaja. Mõõteriista datasheet ütleb ,et "ampermeetri reziimis" Antakse talle täis näidu saamisel 200mV Selle pinge saabki mõõteriist šundi pealt. šunt ühentatakse aku ja mootori vahele jadamisi koormusega. Niiet mootori tarbitav vool või siis mootorist regen. pidurduse ajal akusse minev vool läheb šundist läbi. šundi pealt läheb siis 2 juhet mõõteriista. Ma saan aru siis ,et see 200 mV oleks näit 200A nüüd tuleb sobiv šundi takistus välja arvutada. Pean otsima kus need valemid olid.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas xmasta » Esmaspäev 14 Sept 2009, 13:58

Jesh, kuda ühendus käib ma tean jah aga et see shundi asi või kuidas jupile öelda kui tugev shunt on see oli mulle küsimärk, et see siis käib mingi takistiga seal ühe liini peal joostes?
Äkki siis jah arvutad mulle palju ma oma 30A shundiga peaksind sellele takistit panema :)
Praegu on mul selline kompunn:
http://img170.imageshack.us/img170/7854/img4413.jpg

Regen'i osas ja dioodi kohta, nagu eelmisest postist aru saan on meetrisse endasse minev pinge väga pisike, et sinna piisab peaks mingi suht pisikese dioodi panema.. aga millise täpsemalt, et näit elvasse ei vajuks ..
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas xmasta » Esmaspäev 14 Sept 2009, 14:12

helistasin poodi mõtlesin et seal ka tarkpäid jagub, esimene uuris edasitagasi ja suunas ilmselt rohkem teadva venna numbrile, too pakkus et toote tõlkija on natsa üle pingutanud ning et jah, asi mõõdab 200mv ranges toimuvat ja lisa kamaga ilmselt saab ta ampreid ka mõõtma kuid ei osanud ka kosta mis takistid ja asjad need täpsemalt olema peaksid
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas Tagaveoline » Teisipäev 15 Sept 2009, 08:34

Pildilt on näha ,et sul on šunt olemas juba. Vaata mis sinna peale kirjutatud on. Mul on endal ka üks vene päritolu, peale on kirjutatud 75шст2-10-0,5 see on kümne amprine mis oli ka karbi peal kirjas 10A on siis sel maksimum vool ja selle juures tekib šundil pingelang 75mV vene šundid olid nii tehtud. Selle konkreetse takistus on R=U/I=0.075/10=0.0075 oomi. Kahjuks seda ei saa kasutada selle digi mõõteriistaga sest see hakkaks mingeid imelikke numbreid näitama. Näiteks kui vool oleks 10A siis mõõteriist näitaks 75A.
Sul oleks vaja sellist šunti mille takistus oleks 0,001oomi siis oleks iga 0,001Volti (1mV) 1A Sellise takistusega šundi saab teha keerutatud vaskjuhtme jupist AWG8 ristlõikepindalaga 8,4mm2 läbimõõduga 3,2mm juhtme pikkus peab olema 168,3mm see inf on netist leitud ise pole proovind aga põhimõtteliselt peaks töötama ja oleks täitsa kodus tehtav.
Dioodiga tekib see probleem ,et pinge on liiga väike diood vist ei avanekski alla 0,5V ses suhtes panin puusse.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas xmasta » Teisipäev 15 Sept 2009, 14:07

xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas xmasta » Teisipäev 15 Sept 2009, 14:21

0.001 oomi shunt? ee.. kas see ei ole mittenaljakalt valus täpsus mille mul rikub isegi suvakas shundist mõõteriista minev vaskjuhe isegi ära?
Multimeeter 200 peale pandult .. ei oska ka seda mulle näidata? kisub ulmeks ära? või on mul kuskil nüüd koma kohaga suur eksitus, multimeetri 200 võrdub ikka 200 oomi mitte mingi milli vms?
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Ampermeeter!

PostitusPostitas Tagaveoline » Teisipäev 15 Sept 2009, 18:55

siin on selle digi indikaatori pdf: http://www.opood.ee/kasutusjuhend/pan.pm438bl
seal on kirjas nagu tuleks mingi jumper tõsta 200mV (200 milliVoldi) peale. Ma ei tea, ise pole saanud sellist asja näppida.
Nagu ühes eelmises postis kirjutasin siis mõõteriistani peab jõudma max 200mV see oleks siis displeil näit 200A.
Kui šunt on 0.001oomi siis on iga 0.001Volti šundilt displei peal 1A. Ohmi seadus I=U/R !
-Üks asi on kui sellest 0.001oomist läheb läbi su mootori vool näiteks 25A siis tekib seal 0.001oomil pingelang U=I X R=25 x 0,001=0,025Volti
(ehk 25milliVolti) ehk displei näitaks 25A
-teine asi on kui juhe läheb šundist mõõteriista kus on vool olematu kuna mõõteriista sisetakistus on >100Megaoomi (andmelehel) seal ei teki mingit viga.
See digitaal mõõtepaneel on põhimõtteliselt millivoltmeeter mis näitab šundil tekkivat pingelangu.
Üks asi veel ei tohi unustada ,et see digi näidik tahab saada mõõdetavast vooluringist eraldatud toidet kõige lihtsam siis panna talle eraldi 9V patarei.
Lihtsamini ma seda asja seletada ei oska, kui keegi oskab siis palun.
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Järgmine

Mine Lisaseadmed

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron