Elektriauto puhul on energia kokkuhoid üsna oluline, kuna iga kWh on kallilt käes.
Eestis on kohustuslik kasutada sõidutulesid ka päevasel ajal, mis lähitulede kasutamise puhul kulutab otseselt 2 x 55W.
Minu igapäevases kasutuses olev Elcat suudab linnas läbida u 70 km ja selle läbimiseks kulub u 3 tundi (arvestades meie ummikuid),
ehk siis 3 x 110Wh = 330Wh. lisandub veel DC/DC muunduris tekkivad kaod u 25% ehk 330Wh x 1,25= 412.5Wh
Elcati enda energiakulu on 140Wh/km ehk lähituledega sõites jääks ligi 3 km sõitmata.
Et seda vältida kasutan Elcati peal Hella piklikke päevatulesid, milles on 6W halogeenpirnid (omavad kõiki E tähiseid,
päevatuledel peab olema tähis RL).
Kokkuvõttes hoian kokku u 90% energiat ja vastavalt on läbisõit ka suurem. Siiani ei ole säästlikumaid nõuetele vastavaid
päevatulesid leidnud, kui keegi teab, andku märku.
Bensiini auto puhul peaks kokkuhoid veel suurem olema, mehhaanilise energia 12V muundamise kasutegur võiks olla u. 70% ja
bensiinimootori enda kasutegur u 17%. Ühes liitris bensiinis on 9000Wh, mis siis kokkuvõttes peaks tähendama, et tund aega
lähitulede põletamist kulutab natuke alla 0.1 l bensiini. siit võib välja arvutada ka kui ruttu päevatuled ennast ära tasuvad.
Piduri ja gabariittuledes ning näidiklutes olen kasutanud meil saada olevaid autode LED pirne, suurt kokkuhoidu sealt ei tule
aga huvitav ikkagi:)