range extender

range extender

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 02 Okt 2011, 16:56

Tasapisi liiguvad peas ka range extenderi ehitamise plaanid, kuna mootoritega olen päris hästi "sina peal".
Natuke ideoloogiast rääkides, on plaan kasutada 2-taktist mootorit. Väiksem variant kasutaks pocket bike mootorit ning suurem 2-sil. Yamaha 8hp päramootori poweheadi. Tore oleks, kui generaator istuks otse väntvõlli otsas, et asi oleks kompaktne ja kena. Ühe variandina saaks kasutada modifitseeritud rummumootorit, kus peab võlli natuke teistsuguse tegema.
Nüüd muidugi ütlevad kõik kooris, et 2-taktine mootor saastab, õgib meeletult bensiini, lärmab jne. aga mina väidan, et tegelikult on 2-taktine vähemalt sama kõrge efektiivsusega kui mitte parem kui 4-taktine. Esiteks, kindlatel pööretel on 2-taktine mootor peaaegu 2x võimsam kubatuuri kohta. Kui mootori panna tööle püsipööretel kõige "magusamatel" pööretel ning häälestada väljalaske resonaator nendele pööretele, siis tulemus on see, et mootor põletab väga puhtalt ja ökonoomselt. Teine idee, mida tahaks katsetada, oleks mootori pöörete reguleerimine elektriliselt. Selleks on vaja kasutada membraan-tüüpi karbussi, millel on segusiiber eemaldatud, nii et mootor töötab kogu aeg "täis gaasil". Edasi on vaja generaatori väljundisse elektroonikat, mis pidevalt mõõdab väljundpinget ning vastavalt pingele muudaks PWM abil generaatori koormust. Loomulikult peab selleks olema pidevalt miski, millega generaatorit koormata. Range extenderi puhul oleks selleks loomulikult akupakk, mida laetakse. Kolmandaks, akupaki täis saades on vaja mootor välja lülitada ning akupaki tühjenedes automaatselt jälle käivitada. Käivitamiseks muide saab starterina kasutada generaatorit, pannes selle elektimootorina tööle.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: range extender

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 04 Okt 2011, 13:46

Läbisõidu pikendaja idee pole paha aga ma ei saanud aru millele sa seda plaanid kas oma elektrirollerile? Soovitaksin oma kogemuste põhjal kasutada otsesissepritsega 2 taktilist mootorit mis on veel puhtam ja säästlikum. Kasutatakse selliseid itaalia 50cm3 rolleritel ja kui suuremat võimsust vaja on siis leiab äkki midagi vastavat paadimootoritelt.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: range extender

PostitusPostitas vootele » Neljapäev 03 Nov 2011, 19:29

Kasutama hakkan seda oma uuel elektri pitbike disainil.
Sai veidike seda mootorit ka lahatud ja mõeldud, kuidas ja mis...
Üldiselt kaalun ma kahte varianti - kas ühendada genekas hammasrihma vahendusel või siis otse võllile. Iseenesest on mootoril olemas ka tsentrifugaalsidur, mille veetava trumli saaks väga lihtsalt generaatori otsa istutada - generaatori võll vaja lihtsalt panna läbi siduri korpuse laagri. On olemas isegi flants siduri korpusel, mille külge saaks generaatori korpuse kolme poldiga istutada. Selle variandi kahjuks on see, et puudub võimalus generaatori abil mootorit automaatselt käivitada. Või siis tuleb siduri asemel jäik muhv teha.
Hammasrihma variant näeks välja umbes selline, kolmas rihmaratas on siis veepumba oma...
Pilt

Veel üks pilt mootorist:
Pilt

Generaatoriks tuleb 60V 1Kw püsimagnetitega alalisvoolumootor:
Pilt
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: range extender

PostitusPostitas vootele » Pühapäev 08 Apr 2012, 16:15

Kas keegi teab, kui palju pinget on võimeline auto genekas andma, ilma pingeregulaatorita?
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: range extender

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 08 Apr 2012, 23:31

Kui on 14V genekas siis märgatavalt üle nimipinge. Proovisin kord elektritrelliga, koormuseks oli auto hõõglamp mis trelliga ringi ajades läbi põles kui õigesti mäletan siis võis olla 18V aga elektritrell ei anna ju mingeid pöördeid võrreldes sellega kui genekas auto peal on seega ilmselt saab rohkemgi. Ergutuse andsin eraldi toiteallikast oli 6V kandis.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: range extender

PostitusPostitas vootele » Reede 18 Jaan 2013, 20:09

Esimesed katsed sigulli genekaga olid positiivsed. Tõsi, pinge oli standartne 14.4v, aga akut ta laadis.
Nüüd siis õige asja kallale. Sai ebayst muretsetud Honda püsimagnetitega genekas. Sisuliselt on tegu 3F outrunneriga. Nüüd siis on vaja see istutada mootorile väntvõlli otsa.
Üsna lihtne ülesanne - mootori ja geneka staatori vahele tuleb treida alumiiniumist vaheflants, mis ulatub otsapidi staatori sisse. Flantsi sisse tuleb ka tugilaager magnetrootori jaoks.
Rootoril on muide külge ehitatud sidur ja hammasvöö starteri jaoks, kuid esialgu tahaks proovida generaatorit ennast starteri ülesannetes.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54


Mine Lisaseadmed

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron