Kütteseade ШААЗ-015 on pärit Луаз marki vene maastikuautolt. Sellel masinal kasutati ka 40hj. "Zapaka" õhkjahutusega mootorit ja vajas lisakütet. Ahju soojusvõimsus on u. 2kW. Seda kütteseadet toodetakse Venemaal praegugi, ainukese modifikatsioonina on eelsüüte hõõgküünla impulsstoide, mis peaks vähendama hõõgküünla energiatarbimist. Hõõgküünal originaalis vajab 4V/30A (120W), vanematel ahjudel tekitati vajalik pingelang eeltakistiga, mis on autol niigi piiratud energiat raiskav lahendus. Idee poolest võib seda ahju kasutada ka bensiiniga, nagu originaalis ette nähtud on. Iseasi on voolukulu hõõgsüüte rakendamise korral, mis elektriauto puhul tuleb minimeerida. Samuti oli mulle ebameeldiv mõte ahju käitamisest bensiiniga. Gaasitoitel põleb ahi puhtamalt, seda on vaja vähem puhastada ja käivitamine on lihtsam, seda saab teha sädesüütega.
Sädesüüte impulsigeneraatori tegin võimalikult lihtsa, skeem on näha siit. Sädeme tekitamiseks on kasutatud vene konktaktsüüte süütepooli Б117, sobib ka Б115. Samuti võib kasutada suvalist muud 12V kontaktsüüte pooli. Parimaks süüteküünlaks on osutunud ülipika keermega NGK LZKAR7A, mis ulatub piisavalt põlemiskambrisse sisse. Seda küünalt kasutatakse Polaris ATV-del. Lühemad küünlad kipuvad tahmuma ja siis võib säde kaduda. Süüteküünla elektroodide vahe on painutatud laiemaks, 3-4 mm peale, see aitab tahmumist vähendada.
Gaasi pealeandmiseks on ballooni otsas tavaline 30mBar majapidamisgaasi reduktor, mida saab suvalisest ehituspoest. Olenevalt balloonist võib sobida ka selline reduktor. Kütteseadme karburaatori asemele sai 12V tüüritava solenoidiga gaasiklapp. Klapi järel on isetehtud düüs 1 mm avaga. Klapi avanemist/sulgumist tüüritakse digitaalse termostaadiga, mille andur mõõdab temperatuuri auto salongis. Kui seadistatud temperatuur on saavutatud, siis gaasiklapp sulgub ja süüteseadme töö ka peatub, kuid ahju ventilaator töötab edasi ja ahi annab veel mõnda aega järelsoojust. Digitermostaat hoiab temperatuuri 1C kraadi täpsusega, st. kui temperatuur langeb seadistatust 1 kraadi võrra madalamale, siis avatakse gaasiklapp ja süüteseade käivitab põlemisprotsessi uuesti. Salongi temperatuuri reguleerimine toimub siis salongi reaalse olukorra kohaselt.
Ahju kasutamisel on oluline jälgida, et ahju ventilaator saaks põlemise lõppedes voolu järeljahutuse ajaks. Selleks on põlemiskambris otsapidi sees kvartsklaasist pulk, mis kuumenedes pikeneb ja lülitab ahjul paiknevat lülitit, läbi mille saab voolu ahju ventilaator. See lahendus töötab hästi, kui on õieti reguleeritud ja mehaaniliselt vigastamata. Järeljahutus peaks toimima vähemalt 1 minuti.
Ahjuga ШААЗ-015 on analoogiline ka Zaporožetsitel kasutusel olnud ahi, viimane on veidi väiksem ja soojaõhu väljundotsad on teistsugused. Rakendamise mõttes erinevusi ei ole, saab kasutada ka seda. Samuti on olemas VW Põrnikale/Porschele mõeldud Webasto õhukütteseade ja Eberspächer Airtronic, mis on sarnased nendele vene ahjudele, kasutatut võib olla vaid keerulisem leida ja uus on kindlasti oluliselt kallim. Webasto õhkkütteahju gaasile ringitegemist pole uurinud, kuid ilmselt see ei erine palju. Vene ahjude peamiseks miinuseks on ventilaatori häälekus, aga tundub et need muud pole ka eriti vaiksed. Samuti vajas sobitamist ШААЗ-015 ahju 70mm väljundots praegu saada olevate 80mm Webasto soojaõhutorudega.
Kütteseade tarvitab ca 40W elektrivõimsust, kui klapp lahti ja süüde ka töötab, mis on täiesti vastuvõetav. Termostaat sööb voolu 20-70mA, olenevalt kas väljundi relee on rakendunud, väikese voolutarbe tõttu on termostaat pidevalt järel, et demoda reaalajas salongi temperatuuri. Ahju ventilaatorit saab kasutada ka külmalt, näiteks udu eemaldamiseks esiklaasilt. Gaasikulu peaks olema pideva põlemise korral 0,5-0,6kg/h ringis.