1. leht 2-st

48v laadija

PostitusPostitatud: Laupäev 13 Dets 2008, 23:35
Postitas vootele
Selline küsimus, et kust leida 48V laadijat, 17Ah akudele. Ebays on muidugi suht odavaid, aga kahjuks on kõik USA võrgupingele mõeldud. Elfaelektroonika müüb Mascot 2.5A laadijaid, aga hind jällegi üle 3K

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Esmaspäev 15 Dets 2008, 16:20
Postitas mgvali
17Ah kindel (aga aeglasema laadimisega) vool on C/10=1.7A
Kui nüüd üks pool võtta, lisada Hall-i andur ja Atmega PWM ka juurde, saaks ju ära
teha ise...arendamise ajaks oleks muidugi vaja skeem korraliku kaitsme taha
panna et omal majapidamist õhku ei laseks ;)

Vooluandur:
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki ... LL_1174679
ATTiny25 (vt. avrfreaks.net) millel vajalikud 2 kanalit (vool,pinge) ADC ja PWM peal 30kr:
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki ... LL_1455142

Disainijuttu ka juurde:
http://electronicdesign.com/Articles/In ... 12195&pg=2
http://en.wikipedia.org/wiki/Switched-mode_power_supply

Hetkel pole aimugi kuidas pooli/trafo mähiste mahtuvusi arvutada selle voolu/pingega,
aga kõrge sagedusega PWM wiki jutu järgi vajab väikese mahtuvusega (=odavamat)
pooli ja kondekat silufiltri jaoks. Muidugi akud siluvad ise ka omajagu ilmselt.

Teeme ära?

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Teisipäev 16 Dets 2008, 19:15
Postitas vootele
Idee on muidugi hea. Kahjuks ei ole ise suurem asi elektroonik st. skeemi järgi võin ju midagi kokku panna, aga ise leiutamine pole minu jaoks. Midagi olen siiski ka netipoodidest leidnud.
http://www.evparts.com/prod-CH5653.htm

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Kolmapäev 17 Dets 2008, 11:34
Postitas Meelis
Kuna süvatsükli puhul on laadimise protsess üsna oluline, oleks ideaalne kasutada nelja tarka 12V laadijat, nagu näiteks CTEK. Olen proovinud neid ka järjestikku ühendatud akude peal korraga kasutada, toimivad küll. Probleemiks on muidugi 4 laadija maksumus... Odavaid 48V laadijaid peaks ZEV-l olema, osad rollerid on 48V-sed. Neid CTEK saab ilmselt ka natuke odavamalt pakuda kui poodides. Väidetavalt oli kusagil Tallinnas olnud müügil ka CTEK kloon, näeb samasugune välja, teise nimega ja odavam

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Kolmapäev 17 Dets 2008, 12:35
Postitas mart
just täpselt. 4x12V laadijad, pole ka balanseerimise probleemi.
ja ctek on kah hea.
Ainult, et 17Ah jaoks kõlbavad väiksemad ja odavamad laadijad, mida leiab meie tsiklipoodidest.

Näiteks siit: http://www.emoto.ee/product_info.php?pr ... 2fc7cc8918

Ma usun, et Vootele teab, kelle käest neid asju kõige soodsamalt saab :-)
kui ei, siis streetmoto on teiseks vihjeks.

Nelja laadija ostmisel võiks ju juba ka väikest hinnaalandust küsida?

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Dets 2008, 13:09
Postitas vootele
Oot, kas see laadija siis sobib SLA (süvatsükli) akude laadimiseks? Kusagilt seda välja küll ei loe...
Kas mitte järjestikku ühendatud akud ennast laadimisel ise ei balansseerinud?

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Dets 2008, 15:03
Postitas mgvali
Vabandust mehed kui spammin, ma siin pidevalt muudan oma vastust ja ei mõelnud et
muutmise teavitus läheb ehk laiali meilitsi.

Ma vbl ei saanud täpselt pihta, aga akud on järjest et pinget tõsta,
laadijad aga iga aku küljes. Kui hoopis anda korraga 48V laadimispinge siis
paki vananedes jäävad osad kängu ja tahaks "järeleaitamist" st. kõvemat pinget et väävli
vms. ühendid elektroodidelt ära saada, ja tervemad akud mis on juba laetud hakkavad
elektrolüüsima ja "keedavad" vee välja st. kui kohe vett ei asenda siis hakkavad samuti
väävliühendeid koguma. Kui paralleelselt igaühte eraldi laed siis
pole vaja terveid akusid üle laadida. Raamatus räägitakse et seda ülelaadimise
protsessi tuleks teha regulaarselt kord paari nädala jooksul vms., aga
see kehtib rohkem vedelikuga akude kohta.

Hakkasin mõtlema et kuidas seda juhtmepundart esteetiliselt majandada
ja tegelt omatehtud kast oleks ikka kõige mugavam -- teeks kõigi akude
peale ühe ühise LCD paneeli kasti külje peale või LEDe, tood 4x2 klemmi välja kuhugi
näiteks Molex vms. tüüpi pesaga ja siis koju tulles lükkad laadija(te)-kastist väljatuleva
pistiku ühe laisa liigutusega järgi.

Nüüd et seda järeleaitamise protsessi teha peaks akude küljes veel lisaks termistorid
olema mis tähendab nagu 3x4=12 klemmi ja siis saaks laadimiskontrollerit progeda
neid lugema. Kogu seda möllu oleks autosse muidugi tiba mugavam ehitada sest
seal on rohkem kohta kuhu juhmeid toppida.

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Reede 19 Dets 2008, 18:02
Postitas Meelis
Sellega on nii jah, et korraliku laadimise puhul läheb asi üsna keeruliseks.
Sageli kasutatakse lahendust, kus laadija on suhteliselt loll, mingi IUI tüüpi näiteks,
akudel on aga peal laadimis ja tühjenemiskontroller, mis siis tegeleb iga akuga eraldi.
Elcati insenerid tegid sellise valmis, töötas nii laadimisel, kui ka tühjenemisel, ehk siis
üktegi akut ei laetud üle, ega lastud ka liiga tühjaks. Vana akupaki peal katsetades
saavutati olukord, et mida rohkem akusid kasutati, seda suuremaks läks kogu mahutavus.

Rolleri puhul oleks veel variant ühendada laadimise ajaks akud paralleelselt ja laadida
neid siis ühe korraliku laadijaga

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Laupäev 03 Jaan 2009, 18:10
Postitas vootele
Leidsin midagi, kuigi laadimisvoolu natuke vähevõitu...
http://www.batterystuff.com/battery-cha ... -0148.html

Re: 48v laadija

PostitusPostitatud: Laupäev 03 Jaan 2009, 22:41
Postitas Meelis
vootele kirjutas:Leidsin midagi, kuigi laadimisvoolu natuke vähevõitu...
http://www.batterystuff.com/battery-cha ... -0148.html


Kui nüüd selle hinda vaadata siis kui see tellida ameerikamaalt, siis lisandub hinnale veel toll ja käibemaks. Hind oli 209$ x 11 = 2299.- krooni, x 1,1 (tollimaks) x 1,18 käibemaks = 2984,.
arvan, et transpordi eest kasseeritakse ka 500.- Neli CTEK-i laadijat maksab alla 3000.- pole akude balanseerimise probleemi, vool on neil 3A, need on vee, tolmu, põrutuse kindlad... ja kokkuvõttes Eestis kohe saada koos garantiiga. Sellest, kuidas väljamaa veebipoodide garantiiga on, olen juba kirjutanud.