Postitas Teet » Neljapäev 04 Okt 2012, 10:48
"Mopeedi puhul mis seal ikka niiväga kontrollida kas pidurdab kas tuled põlevad ja ongi kogulugu. Heitgaase ju pole mida mõõta Tegelikult on ju olemas mootorsõidukitele esitatavad nõuded ARK lehelt saab lingi eks sealt saab järge ajada mis kuidas olema peab."
Praegu on veel kaos mopeedinduses - s.t. minu teada vähemalt aasta lõpuni saab registreerida avalduse alusel eurosertifikaadita rollereid. Seega saab mõned omaehitused kiirelt valmis teha ja registrisse kanda.
Peale selle perioodi lõppu hakkab asi valus olema - praegu ei ole eraldi hinnakirja mopeedide tüübikinnitusele, s.t. tahad mopeedi ehitada, siis on protseduur suhteliselt sarnane auto omale ja riigilõiv tüübikinnituse eest on sama ning eksperdile tuleb asi ette näidata, kes küsib ka kena kopika.
Natuke on ka keerulisem kogu protseduur kui "kas pidurdab kas tuled põlevad"
Pidurid: üldiselt peaks olema kasutusel masstootmises oleva sertifitseeritud sõiduki pidurisüsteem terviklikult, s.t. kui ise ehitatud pidurisüsteem, siis vähemalt teoreetiliselt võidakse kohe kukele saata.
Tuled: põlemine polegi niivõrd oluline kui eurosertifikaatide olemasolu tuledel.
Kuid need probleemid on lahendatavad, peamine probleem tulevikus on selle protsessi läbimise hind, mis praegu autoga on kuskil 500+km. Mopeedil äkki mingi 400-500 käibemaksuga.
See on ju juba odavama otsa rolleri hind.
Seega: "kiirustage seltsimehed, kiirustage!!!"
PS: Kellel huvi, siis meil ZEV-s on praegu laos 3kW 13´´ rolleri rattamootor + kontroller. 60V vist oli.