Elektriauto import Eestisse

Elektriauto import Eestisse

PostitusPostitas Svjatoslav » Teisipäev 29 Juul 2008, 11:07

Tere! Kaalun v6imalust importida omale plii-hape akudel tootavat elektriautot Hiinast. Millistele n6uetele on auto kohustatud vastama ja milliste paberiajamistega tuleb tegeleda ? Kuulsin v6ibolla peab auto l2bima mingid kallid ARK testid. Huvi pakub see mudel: http://www.hyev.cn/electric_cars-D2_46_1.asp
Svjatoslav
 

Re: Elektriauto import Eestisse

PostitusPostitas Külaline » Reede 01 Aug 2008, 12:28

Ma pakun, et auto peab vastama kõigile eurostandarditele. :) Aga ARKi lehel on selle kohta täpsemat infot, näiteks on arvatavasti vajalik tüübivastavuse tunnistus: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1035560 Ja auto peab vastama sellistele nõuetele: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12825218 Aga ZEV teab kindlasti täpsemalt.
Külaline
 

Re: Elektriauto import Eestisse

PostitusPostitas Ardi » Pühapäev 19 Okt 2008, 21:11

Tuleks mopeede,mootorrattaid ja autosid müües teha ka vahet mis kategooria isendiga on tegemist,et vastavat juhiluba ka omada.
Nimelt on B1 kategooria lubadega(mida saab al. 16 eluaastast ja tegemist on pärislubadega,mitte piimakatega) võimalik sõita elektriautoga,mille tühikaal ilma veoakudeta on alla 550kg.Sinna hulka kuulub siin ZEV portaalis müüdav ZEV Smiley.
Elektrimopeed on mopeed valmistajatehase kiirusega alla 45km/h,mille tühimass 3 rattalisena ei ületa 270kg ja neljarattalisena 350kg üle selle on elektrimootorratas,mis vajab A1 kategooria juhtimisõigust,kaasa arvates siis ka mootorratta registreerimise,üv ja kindlustuse olemasolu.

Kood 1305. L kategooria sõiduki lubatud suurim tühimass.
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
· kolmerattalisel mopeedil 270 kg;
· neljarattalisel mopeedil 350 kg;
· kolmerattalisel mootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 1000 kg;
· sõitjateveo neljarattalisel mootorrattal 400 kg;
· neljarattalisel veomootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 550 kg;
· kaherattalisel L kategooria sõidukil -- ei tohi ületada valmistaja poolt määratut.
Kontrollimine: registreerimisdokumentide järgi või kaalumisega.
----------------------------------------------------------------------------------
L kategooria sõidukid:
L kategooria sõidukid jaotatakse:

L1 kategooria sõiduk -- mootorjalgratas või mopeed, mille mootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 40 km/h;

L2 kategooria sõiduk -- mopeediga võrdsustatud 3- või 4-rattaline sõiduk;

L3 kategooria sõiduk -- kaherattaline (soolo) mootorratas;
---------------------------------------------------------------------------------
Kood 407. Mootorratta (L kategooria sõiduki) pidurite kontrollimine

Nõue: 1) käsipiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 200 N;

2) jalgpiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 400 N;

3) üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem ning aeglustus väiksem kui:

· L1 kategooria mopeedil ja L2 kategooria 3- või 4-rattalisel sümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 8,2 m ja 4,2 m/s2;

· L2 kategooria 3- või 4-rattalisel asümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 9,0 m ja 3,9 m/s2;

· L3 kategooria soolomootorrattal 7,0 m ja 5 m/s2;
------------------------------------------------------------------------------
Kood 1203. Suurim laius

Nõue: 1) kõik sõidukid (v.a M1 kategooria sõidukid) 2,55 m;

2) M1 kategooria sõidukid 2,50 m;

3) köetavate, termos-, külmik- ja külmutussõidukite kered, kui kere soojusisolatsiooniga seina paksus on vähemalt 45 mm või millel on akrediteeritud katsekoja tunnistus või plaat kere vastavuse kohta ATP kokkuleppele 2,60 m;

4) 2-rattalised mopeedid 1,00 m;

5) teised L kategooria sõidukid 2,00 m;

6) L kategooria veduki haakes olev O1 kategooria haagis 1,25 m;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 1306. L kategooria sõiduki lubatud suurim kandevõime**

Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:

· kolmerattalisel mopeedil 300 kg;

· neljarattalisel mopeedil 200 kg;

· kolmerattalisel veomootorrattal 1500 kg;

· kolmerattalisel sõitjateveo mootorrattal 300 kg;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 507. Üldnõuded veljele

Nõue: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud mõõtudega ja ISO 4000-2 (sõiduautod ja nende haagised), ISO 4209-2 (veoautod, bussid ja nende haagised), ISO 5751-2 ja 5751-3 (mootorrattad ja nende haagised), ISO 6054-2 (motorollerid ja nende haagised), ISO 5995-2 (mopeedid) ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise ARK;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele
2) mootorratastel ja nende haagistel peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud ja E-reegli nr 75/00 või ISO 5751 (rehvid: 5751-1 ja veljed: 5751-2 ning -3), ISO 6054 (motorollerite rehvid: 6054-1 ja veljed: 6054-2) ning ISO 5995 (mopeedi rehvid: 5995-1 ja veljed 5995-2) või USA standardi «DOT» nõuetele vastavaid rehve ja velgi;
Ardi
 
Postitusi: 15
Liitunud: Pühapäev 19 Okt 2008, 18:41


Mine ARK ja seadusandlus

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron