Postitas Teet » Neljapäev 20 Okt 2011, 13:52
Kellel huvi, see võib ise ehitada. Netist olen lugenud projektidest, kus tavaline mootor ehitati ümber suruõhu peal töötavaks - kasutegur kõige parem pole, aga hea linnaauto ikka.
Võrreldes suruõhu tehnoloogiat elektriga:
1: Energia mahutavus kaalu suhtes on teraspaakidel võrreldav elektriauto pliiakudega.
2: Laadisaeg - suhteliselt aeglane, kuna eraldub palju soojust.
3: Võimsus - võimalik väga kiirelt võimsust vabastada...mis on ka miinus kui peaks avarii juhtuma, siis kui tohutu hulk energiat kiirelt vabaneb = kaboom.
4: Sõidu- ja soetuskulu - parem kui elektriautol, kuna ei ole akude amortisatsiooni/ostukulu.
5: Efektiivsus - palju halvem, kuna energiat vabastades / salvestades muundub palju energiat soojuseks.
Seega on minu arvamus, et suruõhuautodel on potensiaali olla n.ö. linnaautod. Elektriauto tehnoloogia on juba sealt välja arenenud.
Seega kui kedagi huvitab selles vallas arendus, siis suruõhu kasutuse efektiivsuse tõstmine (kvasiturbiinmootorid pidid vist head olema) ning materjalitehnoloogia suurema energiasisaldusega paakide jaoks...ning äkki võtab tehnoloogia jalad alla.