1. leht 1-st

Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Neljapäev 20 Sept 2012, 21:26
Postitas vootele
Olen aina rohkem jõudnud äratundmiseni, et suure V6 ja quattroga varustatud masin on tänapäeva bensiinihindadega võrreldes surm rahakotile.
Samuti, kui tulevikus tuleb kiirlaadijate võrk üle eesti, võtab elektrifitseerimise idee aina rohkem jumet. Seda enam, et auto ise on ju tegelikult päris mõnus - vaikne, hea juhitavusega, soliidsetest materjalidest salong jne.
Tegu siis 98a. Audi A4 Avant Quattorga. Vaatan, et suht-koht mitte keegi pole selle mudeliga kätt proovinud.
Mõningad tähelepanekud.
- roolivõim on sel masinal väga vajalik. Ilma selleta on raske kui kurat, sõida nagu Kraz-iga. Seletatav rooli kiire ülekandega. Seega oleks vaja ilmselt elektrilist roolivõimu pumpa.
Zevi tehtud Dacial oli kasutusel mingi elektriline pump, Teet ilmselt teab täpsemalt rääkida. Ise aga mõtlesin, et pagan, sel autol on juba pump olemas, mootori rihma pealt. Oleks vaja vaid elektrimootorit, mis seda ringi ajaks.
- Quattrot ilmselt ei jätaks, enamik ajast pole sest mingit tolku, ainult raiskab energiat.
- Mõtlesin, et võiks teha tagaveoliseks - jätaks tagumise diferentsiaali alles, elektrimootor läheks käigukasti tunnelisse, selle otsa mõne maasturi (UAZ?) vahekast (linnas kasutaks aeglustit, maanteel oleks otselülitus) ja edasi kardaan tagadifrile. Vahekasti esisilla väljund jääks ühendamata.
- Parameetrid võiks olla nii, et vähemalt 120km range ning tippkiirus nii 100-110km/h. Rohkem on alati parem. Kalduks pigem AC mootori suunas - parem efektiivsus vaiksem regen võimalus jne.
- LiFePO akupakk on tänapäeval minimaalne optsioon. Ma olen lõpetanud oma toimetamised pliiakudega - rollul suutsin paki ühe hooajaga läbi sõita.

Niisiis - olen avatud ideedele. Eriti huvitaks mis võiks sellise ettevõtmise eelarve tulla, et teaks rahaasju planeerida.

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Neljapäev 20 Sept 2012, 22:21
Postitas vootele
Muide vaatasin veidi googlis ringi, osadel Jeepidel on näiteks vahekasti lülitamine elektriline. Mis tähendab, et teoreetiliselt võiks käigukangist üldse loobuda ja panna armatuurile nupp aeglane-kiire käik

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Reede 21 Sept 2012, 15:15
Postitas knob
vootele kirjutas:- roolivõim on sel masinal väga vajalik. Ilma selleta on raske kui kurat,

See ei ole eriti hea märk, kui ilma roolivõimuta asja aetud ei saa. Liikuval masinal ei tohiks reaalselt olla probleemi ilma võimuta roolimisel. Kui raske see kere üldse on? Kui kerge jooksuga? Kere ja veermiku jooksu kergus on minu meelest e-auto baasi võtmesõna.

Kui teha elektriline roolivõim, siis peaks see olema väljalülitatav, st. kasutada ainult parkimisel jmt. Nagu öeldud - juba liikuval autol ei tohiks olla vajadust roolivõimu järele.
Üks näide: http://www.firstroboticscanada.org/main/?p=3488 Roolivõim paistab eksisteerivat.

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Reede 21 Sept 2012, 17:16
Postitas vootele
Kere on muidugi raske ka, mingi 1500kg kanti peaks olema, samad on sel päris kiire rool ka.

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Reede 21 Sept 2012, 19:05
Postitas vootele
Volvo 240 sedaanidel kasutatakse käigukasti otsas elektriga lülitatavat kiirendavat kasti. Teoreetiliselt peaks saama seda kasutada ka tagurpidi st. aeglustavana.
Reaalses maailmas võib muidugi igasugu asju juhtuda, kuni selleni, et see kast ongi ühtpidi töötamiseks projekteeritud vms.
Pilt
Pilt

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Reede 28 Sept 2012, 13:28
Postitas Ruudi
vootele kirjutas:Samuti, kui tulevikus tuleb kiirlaadijate võrk üle eesti, võtab elektrifitseerimise idee aina rohkem jumet. Seda enam, et auto ise on ju tegelikult päris mõnus
- roolivõim on sel masinal väga vajalik. Ilma selleta on raske kui kurat, sõida nagu Kraz-iga. Seletatav rooli kiire ülekandega. Seega oleks vaja ilmselt elektrilist roolivõimu pumpa.
Zevi tehtud Dacial oli kasutusel mingi elektriline pump, Teet ilmselt teab täpsemalt rääkida. Ise aga mõtlesin, et pagan, sel autol on juba pump olemas, mootori rihma pealt. Oleks vaja vaid elektrimootorit, mis seda ringi ajaks.

-Kahtlane kas iseehitatud elektriautot on võimalik kiirlaadijatega laadida.
-roolivõim on tänapäeva autodel reeglina lahendatud kohe roolivarda küljes asuva elektrimootoriga, nii pole mingit hüdraulikajama üldse tarvis.
-Kust saab dacia kohta infot kas see juba sõidab?

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Esmaspäev 01 Okt 2012, 13:21
Postitas Teet
Hei.

Suutsin arvutile jälle foorumiparooli meelde tuletada ja proovin siis postitusi updateda.

Dacia konversiooni näitame ajakirjanduses kui see on registrisse saadud.
Roolivõimu kohta oli küsimus - jah ostsime elektrilise roolivõimu pumba, panime külge. Hea lihtne lahendus, word of caution siiski, et 12V tarve tõuseb oluliselt, seega DC-DC peab päris võimas olema.

-Kahtlane kas iseehitatud elektriautot on võimalik kiirlaadijatega laadida.

Laadimispostidele tuleb kolmefaasiline 32A Mennekeni pistik, millega ühildumine on sutheliselt lihtne.
Idee poolest on siis võimalik kuni ~20kW laadimisvõimsus sealt välja pigistada.
Näiteks Pobedal on peal laadimisvõimsus 16kW.

-roolivõim on tänapäeva autodel reeglina lahendatud kohe roolivarda küljes asuva elektrimootoriga, nii pole mingit hüdraulikajama üldse tarvis.

Eks jah toorikut valides kui võtta elektrimootoriga roolivõim on asi lihtsam.

-Kust saab dacia kohta infot kas see juba sõidab?

Selle tüübikinnitus on lõpufaasis, loodetavasti varsti ajakirjanduses saab näha. Eks siis postitab siia ka infot.

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Reede 05 Okt 2012, 20:49
Postitas Ruudi
Teet kirjutas:Hei.
-Kahtlane kas iseehitatud elektriautot on võimalik kiirlaadijatega laadida.

Laadimispostidele tuleb kolmefaasiline 32A Mennekeni pistik, millega ühildumine on suhteliselt lihtne.
Idee poolest on siis võimalik kuni ~20kW laadimisvõimsus sealt välja pigistada.
Näiteks Pobedal on peal laadimisvõimsus 16kW.


-roolivõim on tänapäeva autodel reeglina lahendatud kohe roolivarda küljes asuva elektrimootoriga, nii pole mingit hüdraulikajama üldse tarvis.

Eks jah toorikut valides kui võtta elektrimootoriga roolivõim on asi lihtsam.



Kas see ongi siis nagu "tavaline" 400V pistikupesa tänaval vabalt kasutada? Laadija peab olema 3 faasiline? Või tegelt ei pea võib ju ka aind ühte faasi kasutada aga siis läheb pikk aeg.


Roolivõimu saamiseks võiks siis lisada see mootor salongi roolivarda vahele, olen kuulnud, et rallimehed kasutavad lada niva el. roolivõimu komplekti.

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Neljapäev 11 Okt 2012, 10:31
Postitas Teet
Eks laadimisel võib kasutada ühte, kahte või kolme faasi.

Mis puutub roolivõimu modifitseerimisse, siis MNT sellele hea pilguga ei vaata - võib tekkida probleeme tüübikinnituse saamisel.

Kolm asja mis tuleks jätta muutmata:
Roolisüsteem. Pidurisüsteem. Istmed.

Re: Audi A4 kui konverteerimise toorik

PostitusPostitatud: Kolmapäev 17 Apr 2013, 21:39
Postitas taros
Teema avamisest on palju aega läinud, võib olla on sul see projekt juba teada.
Kui ei ole, siis palun http://www.metricmind.com/audi/main.htm