Alustame ABC'st

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Teet » Reede 18 Dets 2009, 20:19

Kõige mõistlikum on Plii ja LiFePO4 segapakk energiaallikana momendil.
Sellega saab kasutada ära mõlema tehnoloogia plussid ehk siis:
Plii on väga töökindel, teda saab laadida jupiti (regenereeriv pidurdus) - miinus on väike tsüklite arv kui teda tühjaks laetakse (500) - kWh hind on hea
Liitiumil on jälle suur mahutavus, suur tsüklite arv, aga teda ei saa pidurdades laadida.

Sellise segapakiga saab teha regenereeriva pidurduse, saab akupaki hinna madalamaks ning pliiakud peavad kaua vastu, kuna reaalselt neid sõidetakse tühjaks harva. (pliiaku sõidetakse täiesti tühjaks siis kui tõesti sõidetakse maksimaaldistants - ennem saab tühjaks liitium).

Seega siis kui võtta maksimaalseks distantsiks 500km, siis puhas LiFePO4 pakk maksab ca 300k.
LiFePO4+Pb (50/50) sama läbisõiduga pakk maksaks nii ca 220 000


Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Tagaveoline » Pühapäev 20 Dets 2009, 11:58

Kas sellise segapaki puhul pannakse need erinevad liitiumi ja pliiakude jadad lihtsalt omavahel rööbiti või läheb sinna vahele veel mingi regulaator kontroller ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Teet » Esmaspäev 21 Dets 2009, 14:27

Pakid on eraldiseisvad ning enamvähem sama pingega - ühe riknemine/tühjenemine ei häiri teise paki tööd.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Tagaveoline » Esmaspäev 21 Dets 2009, 23:47

Eraldiseisvad küll jah ,et üks on taga ja teine on ees aga toitma peavad nad ju ühte mootorit kuidas see lahendatakse ? Lisaks peab siis mõlemal nii plii kui liitum pakil olema oma laadija. Ma pole ühegi sellise segapaki lahenduse peale sattunud kas sa Teet võiksid mõne lingi panna ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas maits » Teisipäev 22 Dets 2009, 00:35

mina saan aru ,et pakid on ühendatd rööbiti. pole siin keerulist miskit
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Teet » Teisipäev 22 Dets 2009, 15:29

Sellist süsteemi jah ei ole ma ka näinud mujal - me teeme selle kohapeal.
Me üldse teeme palju asju, mida teised ei tee - näiteks akude soojusmahutid (mida keegi pärast elcati põhjaminekut ei ole teinud).
Mujal maailmas on üldse pliiakud ajalooks tunnistatud, aga me leiame, et päris ära ei tasu unustada - sellel on palju plusse.

Pakid on jah ühendatud rööbiti.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas mesilane » Teisipäev 22 Dets 2009, 23:16

Kas ma olen akude kohapealt õigesti aru saanud et: LiPo akudel on laadimistsükleid kuni 2000 seega - 2000*450km= kogu läbitav kilomeetrite summa on 900000km. Ning rahas teeb see siis,ainult akude maksumuse pealt - 300000ekk/900000km= ühks kilomeeter maksaks 35 senti. Mis ei olegi iseenesest palju. Kui veel võtta, et läbitav kilomeetrite arv aastas on keskmiselt(arvestades et kindlasti tõuseb, tänu elektriautule, kilomeetrite läbitav summa) 30000km siis kestaks see akude pakk 30 aastat. Ja see on ju väga pikk aeg, isegi liiga pikk, ühe auto jaoks. Või on siin mingi konks?
Eeldusel, et eespool toodu on reaalne, siis ongi kogu ehitamine ühekordne töö. Kui maksaks need akud 100k siis olekski mul plaan koos ja ehitamine võiks alata. 300k on ikka niisugune summa, mida naljalt nii lihtsalt ei leia.
mesilane
 
Postitusi: 17
Liitunud: Laupäev 17 Okt 2009, 20:33

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Teet » Neljapäev 24 Dets 2009, 18:21

Üldiselt on eeldused enamvähem õiged - välja arvata akude hind.
maksimaalselt saab lifepo4 akusid 200km jagu 100 000 eest.

Muidu kilomeetri hind aku kuluna tuleb jah kuskil 35-45 senti - oleneb auto massist, sõidukiirusest ja paljust muust.

Elektriauto on investeering, mis tasub end ära - enam ei pea ostma iga paari aasta tagant uut autot, saab ühega pikalt sõita.

300 tuhande eest ma arvan saaks juba üht-teist ehitada. Pakuks, et kuskil 100km/h tippkiirusega ja kuskil 300km läbisõiduga masina peaks vähemalt saama.
Oleneb muidugi, millisele kerele - juhul kui väga väike auto (Smart või analoogne), siis vast rohkem.

Päris hea variant oleks ka võtta toyota prius ja ehitada korralik akupakk külge.
Vaatasin, et mobiles on müügil 135k kõige odavam prius, ilmselt saab ka tingida - pannes akud laadima ja aku kapasiteedi piisavaks kuskil vähemalt 50-100km läbimiseks oleks väga hea lahendus.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas Teet » Neljapäev 24 Dets 2009, 18:22

Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Alustame ABC'st

PostitusPostitas hullmaks » Reede 25 Dets 2009, 13:15

Kuna siin ABC-st juttu, siis mul selline küsimus, millest sõltuvalt valitakse mootori pinge?Või mis sõltub mootori pingest? Füüsika ja elektronikakauge inimesena tundub, et mõtekas oleks hoida pinge madal ja mahtuvus suur, pääseks kaugemale sõitma.
hullmaks
 
Postitusi: 11
Liitunud: Reede 06 Nov 2009, 11:01

EelmineJärgmine

Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron