mootori konstrueerimine

mootori konstrueerimine

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 05 Jaan 2011, 20:09

Tekkis selline idee, et mis oleks kui konstrueeriks ise autole sobiva elektrimotoori ja ehitaks valmis.
Konstruktsioon võiks olla järgmine:
* harjavaba, kolme faasi, kolm halli andurit.
* suure diameetriga, püsimagnetitega rootor; selle ümber staator. Rootor võiks olla seest õõnes, ehk siis alumiiniumist treitud südamik, mis on seest läbi puuritud.
* sundjahutus ehk ühes otsas tiivik, mis paiskab õhku ümber mootori

Niisiis, mida oleks vaja. Kõigepealt kõige suurem takistus tundub kohe vajaliku suurusega püsimagnetite leidmine. Tean, et Audese kõlaritehases tegeletakse ka püsimagnetite tootmisega...võibolla õnnestub hankida õiget materjali ning see seal näiteks magnetiseerida?
Teiseks, magnetahelate jaoks on samuti vaja õiget materjali. Plekid saab laseris välja lõigata, sellega probleemi pole.
Küsimus oleks, mitme poolusega võiks mootor olla?
Üks variant oleks ka võtta mingi suvaline nõukaaegne mootor ja see ümber ehitada...
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 06 Jaan 2011, 04:59

Ühte asja võin kindla peale öelda: nende mootorite püsimagnetid pole ferriit, vaid NdFeB (neodüüm, raud ja boor). Magnetvälja annab neodüüm, aga puhtal neodüümil poleks õigeid mehhanilisi omadusi.

Neid müüvad paljud tuulegenekate ja tuulegeneka osadega tegelevad ärid. Ma pole Eestist veel ühtegi leidnud. Rootsist küll, näiteks: http://www.solbergavind.se/

Vaata kindlasti, kus küljel magnetil poolused on. Tuulegenekaid tehakse meeletult palju aksiaalse polaarsusega (poolused piki pöörlemistelge). See, mida sa kirjeldad, on radiaalsega (poolused piki raadiust).
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas mesilane » Reede 07 Jaan 2011, 15:44

Isetegemine on alati kiiduväärt mõte olnud. Kui sul on võimalused olemas, siis kindlasti võta asi ette.

Eestis saab magneteid täitsa osta, http://www.amagnet.eu lehelt.
mesilane
 
Postitusi: 17
Liitunud: Laupäev 17 Okt 2009, 20:33

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas maits » Reede 07 Jaan 2011, 19:47

Mul on Vooteliga sama idee olnud juba pikka aega, ainult selle 3faasi ja andurid jätaks välja. Ainult termoanduri lisaks. Kahjuks pole võimalusi katsetada.
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas vootele » Reede 07 Jaan 2011, 20:32

3faasi ja andurid on valgusaastaid kergem teha, kui kommutaator ja harjad.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas maits » Reede 07 Jaan 2011, 21:15

pidasin silmas alalisvoolu harjavaba mootorit, kus rootoriks on magnetid. Ei mõista, miks see nii vähe levinud on. Ehitus ju päris lihtne.
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas vootele » Reede 07 Jaan 2011, 21:34

Mida sa selle all mõtled. Minu teada ei ole olemas sellist asja, nagu alalisvoolu harjavaba mootor. Näiteks need, mis arvuti ventikates leidub, on tegelikult samuti 3F vahelduvvoolu harjavabad. Lihtsalt elektroonika, mis neid faase ümber lülitab, asub mootori sees.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas maits » Reede 07 Jaan 2011, 22:35

Mõtlesin selle all sellist mootorit. http://www.youtube.com/watch?v=_cl17vKS ... re=related
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas vootele » Laupäev 08 Jaan 2011, 15:32

Nii, sisuliselt on ikkagi tegu vahelduvvoolu (õigemini impulssvoolu) mootoriga. See reed switch seal on tavaline herkon-lüliti, mis magneti liginedes lülitab mähisele voolu peale. Herkon on kahjuks mehhaaniline asi, mis ei ole suurtel kiirustel ja vooludel kuigi töökindel (tekib sädelemine). Sellepärast kasutataksegi tänapäevastes harjavabades lahendustes halli andurit, mis on samalaadne asi, ainult et elektrooniline (puuduvad liikuvad osad). Ehk siis - magneti lähenedes andurile tekib väljundis 5V pinge, millega tüüritakse näiteks transistori, mis omakorda lülitab mähisele voolu peale. Kiire, töökindel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_ ... tric_motor
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: mootori konstrueerimine

PostitusPostitas maits » Pühapäev 16 Jaan 2011, 16:58

Magnetmootorid on huvitavad asjad. Paljude meelest puhas pettus. http://www.youtube.com/watch?v=PFGiWiXM ... r_embedded
maits
 
Postitusi: 91
Liitunud: Teisipäev 14 Apr 2009, 16:51


Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron