uurisin natuke Liiklusseadust ning mootorsõidukite tehnonõudeid ja kas keegi aitaks aru saada sõnastusest:
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvile:
M, N ja O kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas sõiduki valmistaja
poolt ettenähtud direktiivi 92/23/EMÜ või DOT või E-reegli nr 30 (sõiduauto ja tema
haagise rehvid), E-reegli nr 54 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid), E-reegli nr
64 (ajutiseks kasutamiseks ette nähtud varurehvid ja -rattad) nõuetele vastavaid
taastamata rehve või E-reegli nr 108 (sõiduauto ja tema haagise rehvid), E-reegli nr
109 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid) karakteristikutele vastavaid taastatud
rehve.
Ma saan aru, et loogiliselt on lause ehitus selline:
M, N ja O kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas:
A: sõiduki valmistaja poolt ettenähtud direktiivi 92/23/EMÜ või
B: DOT või
C1: E-reegli nr 30 (sõiduauto ja tema haagise rehvid),
C2: E-reegli nr 54 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid),
C3: E-reegli nr 64 (ajutiseks kasutamiseks ette nähtud varurehvid ja -rattad) nõuetele vastavaid
taastamata rehve või
D:E-reegli nr 108 (sõiduauto ja tema haagise rehvid), E-reegli nr 109 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid) karakteristikutele vastavaid taastatud rehve.
Ehk kas ma tõesti saan aru, et siis kui ühele neist vastab võib kasutada?
Seega juriidiliselt peaks olema lubatud kasutada näiteks DOT sertifikaadiga mootorratta rehve?
(loomulikult kui nad vastava antud sõiduki kiirus ja koormusindeksitele)
See oleks kõigile elektriauto omanikele hea uudis, kuna mootorratta rehvidega saaks teadupärast läbisõidu õige rõõmsaks.
Mina igatahes panen kevadel mootorratta rehvid alla!
Leidsin juba oma Mia-le sobilikud .... range remains to be seen
