Aku Ja Laadia

Re: Aku

PostitusPostitas Teet » Pühapäev 28 Dets 2008, 16:32

LiFePo4 oleks meie valik ka - hind on suhteliselt mõistlik, võrreldes Li-Ion-ga.

Arvutusvalem suurema süsteemi hinnale on umbes selline:
(pinge V)/3.2*(mahtuvus Ah)*32.8EEK

Seega näiteks meil Smiley, millel on 72V200Ah pliiaku pank, siis sama suur LiFePo4 pank maksab: 72/3.2*200*32.8=147600

See on koos käibemaksuga hind, mis sisaldab ka laadijat ning akukontrollereid.
Eluiga on LiFePo4-l ~2000 tsüklit.

Soetushind on muidugi kallis, kuid sama pakk liitiumakudega sõidab kaugemale kui pliiakud - Smiley, mis sõidab 130km ühtlasel kiirusel, linnas 80km suvel (talvel 30km linnas), siis LiFePo4 akudega on see distants suurusjärk 150km linnasõitu või 220-240km ühtlasel kiirusel (seda aastaringselt).
Akud kestavad ka peaaegu igavesti - 2000 tsüklit kilomeetrites (linnareziimis) on siis ~300000km.
Kokku siis linnas akude kilomeetri kulu on ca 50 senti. Pliiakul on see umbes 20-30 senti.
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Aku

PostitusPostitas bitbull » Pühapäev 28 Dets 2008, 18:52

Olen ka kohanud Li Ioneid millel selline pisike PCB kyljes mis kaitseb yle ja liiga tyhjaks laadimise eest samuti temperatuuri kaitse juures
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas bitbull » Esmaspäev 29 Dets 2008, 01:26

Huvitavat lugemist Li-ioni kasutamisest....
Manused
acp_liions.pdf
(690.98 KB) Alla laetud 1274 korda
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 29 Dets 2008, 14:43

Selle pcb nimi on BMS ehk battery managment system. Ilma selleta neid akusid laadida polegi võimalik, kuna tuleb iga elementi eraldi monitoorida. Eriti pulliks läheb veel siis, kui tahad regenereerivat pidurdust kasutada.
Liitiumakudel on muidu ebameeldiv omadus ülelaadimise puhul põlema minna.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas bitbull » Teisipäev 30 Dets 2008, 02:04

See teeb asjad lihtsalt huvitavamaks.... :p
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas bitbull » Teisipäev 30 Dets 2008, 15:31

Kas ZEVi tootevalikusse ei ilmu li ion batareisid? paistab et mönedel teie pakutavatest agregaatidest on sellised akud. Kas neid saab eraldi ja mis maksab?
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas Meelis » Teisipäev 30 Dets 2008, 16:03

bitbull kirjutas:Kas ZEVi tootevalikusse ei ilmu li ion batareisid? paistab et mönedel teie pakutavatest agregaatidest on sellised akud. Kas neid saab eraldi ja mis maksab?


Tõenäoliselt varsti ilmuvad akuda ka tootevalikusse .

LiFe akud 320V, 40Ah (eluiga 2000tsüklit) pakk, mis koosneb 108 akust, maksab Eestis ilmselt 125 000.-, laadija (2.2kW )9000.-, akumanager (BMS), DC/DC muundur , vaakumpump ja veepump kokku 13 000.-.
Need hinnad ei ole muidugi veel 100% kindlad. Aga kui te tahate kogu smardiklubi elektriliseks konverteerida, siis saab ilmselt paremaid hindu... ;)
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas bitbull » Teisipäev 30 Dets 2008, 16:24

Ma pakun et see number vöiks esialgu 1 olla. siis vaataks kuidas on ja katsetaks nii ja naa.

Hinnad ei olegi ehmatama panevad....suht normaalne. anna infi kui miskit selgub....
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 30 Dets 2008, 17:34

Meelis kirjutas:
bitbull kirjutas:Kas ZEVi tootevalikusse ei ilmu li ion batareisid? paistab et mönedel teie pakutavatest agregaatidest on sellised akud. Kas neid saab eraldi ja mis maksab?


Tõenäoliselt varsti ilmuvad akuda ka tootevalikusse .

LiFe akud 320V, 40Ah (eluiga 2000tsüklit) pakk, mis koosneb 108 akust, maksab Eestis ilmselt 125 000.-, laadija (2.2kW )9000.-, akumanager (BMS), DC/DC muundur , vaakumpump ja veepump kokku 13 000.-.
Need hinnad ei ole muidugi veel 100% kindlad. Aga kui te tahate kogu smardiklubi elektriliseks konverteerida, siis saab ilmselt paremaid hindu... ;)

Kas vähe kõrgevõitu pinge ei ole, enamus komplekte on õnnrlikud nii 100 voldi kanti. Pigem võiks mahtuvust olla.
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Aku Ja Laadia

PostitusPostitas Meelis » Teisipäev 30 Dets 2008, 23:51

vootele kirjutas:Kas vähe kõrgevõitu pinge ei ole, enamus komplekte on õnnrlikud nii 100 voldi kanti. Pigem võiks mahtuvust olla.


Kui vaadata uuemaid elektriautode kontrollereid ja mootoreid siis enamus, Brusa, Siemens, Azure, MES-DEA, ZEV Z30 jne tehakse just kõrgema pingega. Antud komplekt on otseselt välja töötatud ZEV poolt pakutavate Z30-e ja AC 24 jaoks. Võimalik on tellida ka madalama pingega ja suurema mahutavusega akupakke aga need on juba erijuhtumid. Põhimõtteliselt on olemas ka 12V Li moodulid, millega saab asendada tavalist pliiakut ja teda tavalise püsipinge laadijaga ka laadida.
Li akude puhul on vist tehnoloohiliselt keerulisem teha suuri akusid. Ja kuna igal elemendil on niikuinii BMS küljes, siis pole järjestikku ühendamine ka probleem. Lisaboonusena saab kõrgema pinge ja vastavalt väiksemate voolude puhul kaablid teha peenemad, kulub vähem vaske, natuke saab vist mootori kasuteguri ka kõrgemaks. Kindlasti muutuvad mootor ja kontroller kergemaks.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

EelmineJärgmine

Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron