Postitas Meelis » Reede 26 Dets 2008, 23:32
Enamasti müüakse koos kontrolleriga kaasa ka potekas, Siemens pani kaasa u 6000.- maksva Bosch-i oma. Elcat ja ZEV Seven kasutab suhteliselt odavat PB-6-e koos pedaalilülitiga, mida müüakse igal pool. Suvalist raadio nuppu ei soovita kasutada...
Akude monitooring on minu arvates üsna oluline, ise olen kõigile autodele sellise seadme ka lisanud. Pobi ja Elcat kasutavad DCC4000-t, aga seda enam ei toodeta. See näitab siis hetkel tarbitavat voolu, pinget, mitu ampertundi ja mitu protsenti akude kogumahtuvusest on järgi. ZEV sevenil on kasutusel Xantrex-i Batt-Meter 2, seda saab ZEV-ist või Elfa elektroonikast. Selline lahendus oleks nagu miinimum mis võiks olla.
Pliiakude puhul, kuna need eriti vanemast peast kipuvad erinevaks muutuma, oleks hea, kui igal akul oleks eraldi jälgimisseade, mis siis märku annaks kui aku pinge läheb liiga madalaks. Meil on välja töötatud lihtne värviliste LED-idega lahendus, mis annab liiga madalast pingest teada. Siis on võimalik veel akut päästa, seda eraldi laadides, vett või hapet lisades vms. Kui katsetused läbi, ilmub vastav toode ka ZEV kodulehele.
Liitiumakude puhul pole selline lahendus oluline, kuna akukontroller peaks sellega ise toime tulema.