Lisaseadmed.

Lisaseadmed.

PostitusPostitas bitbull » Reede 26 Dets 2008, 21:51

On ka ypris oluline palju tarvitavad voolu masina köik lisaseadmed...
Tuled,klaasipuhastid,salongi soojendus.
Ka miski muusika peaks ehk autos olema muidu ehk hakkab trollis söitmise hääl ehk närvidele käima.

Kas mitte poleks kasulik kasutada LED tehnoloogiat tuledes vöi xenon lahendusi?
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas Meelis » Reede 26 Dets 2008, 23:05

Pobedal on 12V ahelas 50A peakaitse, tavalised H4 tuled, gabariidid ja suunatuled on tavalised hõõglambid, Pioneeri 4x 30W CD-mängija ka. Selline helitehnika reaalses kasutuses läbisõitu mõõdetavalt ei mõjuta.
Lisaks käib 12V pealt ka salongi puhuri ventilaator, soojendus ise on 120V pealt. 500W elektrisoojendi võimaldab veel plusskraadide juures sõita, alla selle läheks külmaks. Ilmselt 1500W oleks piisav väiksemal autol.

Elcat-il on tavaline 12V süsteem, midagi muudetud ei ole. Kõige suurem energia kulutaja on lähituled, ehk siis 110W, seda olen vähendanud kasutades Hella piklikke päevatulesid, mis on kokku 12W. Seda saab siis teha ainult päeval. Arvutuslikult hoiavad need nii palju kokku, et õrreldes päevatuledega saab umbes 3 km saab päevas rohkem sõita. Xenon peaks olema 2 x 30W , aga neid ei saa lihtsalt ise panna, vajalik on automaatne tulede kõrguse regulaator, seda kontrollitakse ülevaatusel ja ka tänaval. Igavusest vahetasin Elcatil ka parktuled ja armatuurlaua tuled LED-ide vastu aga erilist kokkuhoidu need ei anna, maksimaalselt 30W. Paar korda on õiendatud ka, et miks mu esimesed parktuled nii sinakad on. Trahvi pole veel saanud. Isegi päevatulede pärast on politsei mind kinni pidanud, arvates et need on udutuled.
Elcat kasutab salongisoojenduseks bensiiniga töötavat soojendust, Smiley-l on gaasiga töötav salongisoojendi. Ilmselt meie kliimas ongi see suhteliselt mõistlik lahendus. Bensiini kulutab Elcat 200g tunnis, igapäevase kasutuse juures külastan üks-kaks korda aastas tanklat ka.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas bitbull » Laupäev 27 Dets 2008, 00:23

Mul xenonid ees ja ylevaatus punktis kallale pole veel tuldud ... ka tagatuled on ledidega
Kas seda bensu v gaasi soojendit saab kuskilt soetada?
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas Meelis » Laupäev 27 Dets 2008, 01:43

Ebersprächer, Webasto, Truma jne. Kui ei leia ühtegi sobivat, siis ZEV-il on täiesti koostööpartner olemas.
Üldiselt on väga hea kasutada gaasiga õhusoojendit, kuna see hakkab sooja andma hetkeliselt ja tarbitav võimsus on suurusjärgus 10W. Bensiini ja diiselsoojendid kulutavad oluliselt rohkem elektrienergiat.
Samas on väga lihtne kasutada auto olemasolevat soojendussüsteemi lisades sinna näiteks Ebersprächer-i bensiini/diisli veesoojendi. Kes tahab keskkonnasõbralikum ollaja kasutada etanooli või biodiislit peab kindlasti järgi uurima, kas antud seade seda võimaldab, näiteks Elcatil olev bensiinipõleti etanooli ei kannata, mingid tihendid pidid läbi minema.
Elektriliste soojendite puhul kasutatakse keraamilisi elemente, nende hea omadus on see, et temperatuuri tõustes nende takistus tõuseb ja nad on nii-öelda isereguleeruvad ehk siis ohutumad. Saab neid ZEV linkide all olevatest veebipoodidest.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas bitbull » Pühapäev 28 Dets 2008, 08:40

Täna hoidsin näpuvahel LED H3 pirni mis just möeldud päevaduledes kasutamiseks.
Voolutarvet ei tea kuid eeldan mitte rohkem kui 5w ja päris ergas oli kah teine.
Saadaval peaksid olema ka H1 ja H7 ning paljud ameeriklastele sobilikud tyybid
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas Meelis » Pühapäev 28 Dets 2008, 13:54

bitbull kirjutas:Täna hoidsin näpuvahel LED H3 pirni mis just möeldud päevaduledes kasutamiseks.
Voolutarvet ei tea kuid eeldan mitte rohkem kui 5w ja päris ergas oli kah teine.
Saadaval peaksid olema ka H1 ja H7 ning paljud ameeriklastele sobilikud tyybid


Kas sellel H3-l E märgis ka peal oli? Minul on ülevaatusel kontrollitud, kas kasutatavad pirnid vastavad EL nõuetele...
Praeguseks on EL päevatuledes ja parktuledes LED-ide kasutamise lubanud, lähi- ja kaugtuledes minu teada veel mitte.
Müügil olevatel LED pirnidel E märgiseid sageli peal ei ole ja need on ette nähtud kasutamiseks väljaspool liiklust.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas bitbull » Esmaspäev 29 Dets 2008, 04:19

Vaatan mis peal v all aga mitte enne uut aastat. Annan teada....
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas viktor54 » Esmaspäev 09 Mär 2009, 16:03

Soojendusest. Minu Yaris liigub täna küll veel bensiini jõul, aga sel on elektriline eelsoojendus. Salongi peab ajama soojaks ja klaasid jääst puhtaks puhuma keraamiline 2kW puhur. Ajab küll, jäätunud klaasid sulavad sõltuvalt välistemperatuurist 1-2 tunni jooksul ja selle ajaga saab isegi inimlik temperatuur salongi. Tunniga siis tõesti 0-lähedastel temperatuuridel, -10 ja madalamatel kraadidel pean taimeri 2 tunni peale sättima, esimese tunniga ei märka krõbedama ilma puhul salongis ega klaasidel mingit muutust. Ja kusagil -25 juures ei puhugi 2kW klaase klaariks, uhagu või päev otsa. Kardan, et eelpoolnimetatud kogemust arvesse võttes, jääb mingi 1-1,5kW soojendusseade lahjaks, sest kui esiklaasigi ei saa kenal talvepäeval tunni jooksul läbipaistvaks, mis linnasõidukist me siis üldse räägime, kus tööle ja koju sutsakad ehk 15-30 minutit vaid kestavadki. Ma olen proovinud, auto oma küttesüsteemiga võrreldavalt (ca10 minutiga) toimib elektriküte kolme sarnase puhuri kasutamisel koguvõimsusega 6kW. Pakun, et alla selle ei saa meie talvele rahuldavat soojendust.
Mu toodud number tundub ehk müstiline, ma ise ka alul ei uskunud, et 2kW nii lahjalt kütta võiks, sest sama võimsus kütab mul tervet elutuba (25m2) edukalt, mis on pisiauto salongikene selle kõrval. Ometigi, nii on. Üks põhjustest kindlasti ka selles, et soojusisolatsiooni kui niisugust minu uuema aja autodel (mazda ja toyota) praktiliselt pole, ilmselt kulub suur osa küttevõimsusest lihtsalt ilma kütmiseks. Seda näitab fakt, et niipea kui mootor on välja lülitatud ja soojuse puhumine lakkab, jahtub ka sisemus märgatava kiirusega, klaasidele tekib paari minutiga jääkirme jne. Millegipärast aegadetagused mossed ja zigullid pidasid kabiinis sooja paremini kinni. Aga neil oli lae peal mingi vahukiht, ka uksepolstrite sees oli vilt jne, praegu ainult plastik ja plekk. Et siit selline mõte, kui ehitada meie kliimatingimusteks autot, peaks ehk aru pidama ka soojusisolatsiooni otstarbekuse üle, ehk isegi mingid pakettaknad ühekordsete klaaside asemel. Bussidel ju on sellised.
Või kuidas elektriauto reaalsed kasutajad kommenteerivad, kas klaasid püsivad selgetena ja salongis saab ilma karvamütsita hakkama ning milliste vahenditega (võimsusega) see saavutatakse?
viktor54
 
Postitusi: 2
Liitunud: Esmaspäev 09 Mär 2009, 14:31

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 09 Mär 2009, 20:19

viktor54 kirjutas:Soojendusest.
Või kuidas elektriauto reaalsed kasutajad kommenteerivad, kas klaasid püsivad selgetena ja salongis saab ilma karvamütsita hakkama ning milliste vahenditega (võimsusega) see saavutatakse?


Natuke tundub see Yarisele kuluv võimsusetarve kummaline. Elcat on oma olemuselt väga suurte akendega plekist kuut. Seda kütab vedeliku vahendusel 3kW/1,5kW Ebersprächer. Täisvõimsusega (3kW) saab salongi soojaks 10..12 min-ga kui väljas on -5C nagu praegu. Sealjuures kulub 5 min, enne kui vedelik süsteemis korralikult soojaks saab. Ka -25C juures pole veel veel lausa külm hakanud, +20C muidugi salongis just pole aga 10-15C ikka. Seetõttu pole ka soojustamisega vaeva näinud, ilmselt saaks Elcati ka oluliselt soojemaks, kattes plekki näiteks õhukese vildikihiga.
Elcatil on küll akud soojustatud, aga sellest hoolimata eraldub salongis olevast akumahutist niipalju soojust, et enamasti hommikul aknad jääs ei ole.
Pakuks, et normaalselt soojustatud väike auto peaks 1,5kW-ga iga ilmaga ilusasti soojaks saama.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Lisaseadmed.

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 24 Jaan 2013, 15:32

Meelis kirjutas:Elcat kasutab salongisoojenduseks bensiiniga töötavat soojendust, Smiley-l on gaasiga töötav salongisoojendi. Ilmselt meie kliimas ongi see suhteliselt mõistlik lahendus. Bensiini kulutab Elcat 200g tunnis, igapäevase kasutuse juures külastan üks-kaks korda aastas tanklat ka.


Kas kuskil on infot või pilti selle smiley gaasiga salongisoojendi kohta?
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05


Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron