Ülekanne ja käigukastid

Ülekanne ja käigukastid

PostitusPostitas bitbull » Laupäev 27 Dets 2008, 17:30

Mootorit valides ...mu masina käigukast ei ole manuaal see on automatiseeritud manuaal seega käike vahetab el mootor
Kastile kontrollerit ehitada ei viitsi sest kui peaks käike vahetama lisandub ka siduri vajadus see aga teeb asjad keerulisemaks.
Seega lukustaks kastis 2 käigu ja korjaks muud rattad ja pudinad kastist välja saaks kaalu vähemaks.
2 käiguga söidab smart orig.mootoriga 55kmh 5500rmp seega mulle on siis veel tähtis uue mootori pöörded?
Kuidas on tavaliselt lahendatud ylekande probleemid?
Kas on kasutuses käigu vahetus ...... variaator oleks ehk parim lahendus?
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Ülekanne ja käigukastid

PostitusPostitas Meelis » Pühapäev 28 Dets 2008, 02:32

Kui vaadata AC24 näitel siis selle normaalsete pöörete vahemik on 0-4700rpm, maksimum 11000rpm.
Fikseerides teise käigu oleks normaalsete pöörete juures maksimaalne kiirus 50km/h juures, maksimaalsete pöörete juures üle saja, mida iseenesest oligi vaja.
Samas kipun kahtlema, et kas Smardi käigukast on disainitud töötama teise käiguga 11000 rpm juures. Pobeda puhul tegin selle vea, et kasutasin GAZ24 käigukasti.
Maksimaalsed 6000 rpm sellele iseenesest veel midagi väga hullu ei tee, küll aga teeb käigukast üle mõistuse palju lärmi.
Põhimõtteliselt saab AC24-le tellida fikseeritud ülekande, mis kannatab välja ka 11000rpm aga ma ise kipuks eelistama tavalist käigukasti, mis on odavam ja lihtsam.
Sageli annab käigukast eeliseid, näiteks parem kiirendus, mootori vaiksem töö, suurem tõusunurk jms.
Kas Smardi käigukasti ei saa sundida manuaalrežiimis töötama? Kõige levinum elektrimootori ühendamise meetod ongi siduri külge.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Ülekanne ja käigukastid

PostitusPostitas bitbull » Pühapäev 28 Dets 2008, 03:03

Sidur kah elektri mootoriga... Parim oleks ehk jätta 2 käiku 6 est 2 se ja 5enda
5 käik ja 2000rpm = 80km/t 4000rpm =120km/t Peab selle kasti laiali lammutama ja vaatama kui palju pudinaid välja saab korjata.

Kuidas lahendatakse tagurpidi manööverdamine? Voolu polaarsust muutes?
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn

Re: Ülekanne ja käigukastid

PostitusPostitas Meelis » Pühapäev 28 Dets 2008, 14:30

Iseenesest elektrimootoriga sidur on tore asi, ma oleks jube rahul kui Lotusel selline oleks. Teeme vahetust? Vaevalt ta eriti palju energiat ka kulutab.
See pudinate välja korjamine erilist säästu ilmselt ei anna, küll aga võiks teoorias käigukasti õlitus kehvemaks minna. Ilmselt tühja kõhuga sõitma minemine annaks suurema kaalusäästu.
Tagurpidikäik on lahendatud erinavalt, alalisvoolumootoritel saab mootori panna tagurpidi käima aga käigukasti olemasolu korral on lihtsam kasutada tagurpidi käiku.
Enamusel AC lahendustel saab mootori panna ka tagurpidi käima, samas Siemensi osadel versioonil seda omadust pole, osadel on.
Lihtsalt voolu polaarsuse muutmisega hakkama ei saa, osad kontrollerid võivad selle peale ka otsad anda.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Ülekanne ja käigukastid

PostitusPostitas bitbull » Esmaspäev 29 Dets 2008, 04:17

siduri mootor jääb kindlasti yle....
www.smartclub.ee
bitbull
 
Postitusi: 51
Liitunud: Esmaspäev 22 Dets 2008, 19:37
Asukoht: Tallinn


Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron