Golf ZE

Golf ZE

PostitusPostitas Meelis » Pühapäev 13 Sept 2009, 21:31

Siin saab nüüd jälgida, kuidas üks Golf elektriliseks saab. Projekti nimeks sai GOLF ZE ehk siis Golf Zero Emission , mis on siis null saastega Golf. Ja kui sellel akud tühjaks saavad, siis on see Golf Zero Electricity. Antud hetkel pole tal ei akusid, ega ka saastet, nii et mõlemad tõlgendused sobivad. Mis selle auto päris nimeks saab seda veel ei tea, eks omanik otsustab
Auto näeb välja selline.
Pilt

Eesmärk on lihtsate vahenditega panna võimalikult kiiresti auto elektri jõul liikuma, lisaks peab auto olema kasutuskõlblik aastaringselt. Maksimumkiirus võiks olla nii 70km/h.

Autos kasutame elektriautodele mõeldud Z20 kolmefaasilist mootorit ja kontrollerit (http://www.zev.ee/index.php?id=34&id_lang=1), elektrisüsteem tuleb 72V.
Esialgu on plaanis kasutada hooldusvabasid süvatsükli AGM tüüpi pliiakusid.

Nüüdseks on autole mootor juba peal, see on istutatud sidurikorvi otsa. Käigukast ja sidur on VW enda omad. Mootori flantsi tegemine jäi spetsialistide hooleks.
Pilt

Akukastid on ka juba olemas, kaalujaotuse huvides nii ees, kui ka taga.
Kuna ruumi oli vähe tuli esimene akukast üsna keeruka kujuga:

Pilt

Kontroller mahtus ilusasti mootoriruumi akukastide taha

Pilt

Kuna plaanis oli auto teha aastaringselt kasutatav (ilma, et läbisõit oluliselt väheneks), siis tuleb akukastid teha soojustusega.
Akukastida soojustamiseks kasutan 15..25mm paksu vundamentide soojustamiseks kasutatavat isolatsioonimaterjali nagu BASF Styrodur vms. Kuna sobiva paksusega materjali saada ei ole, tuli see kuuma traadiga õhemateks lehtedeks lõigata.
Kleepisin esimese akukasti seest isolatsioonimaterjaliga ilusasti üle.

Pilt
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Golf ZE

PostitusPostitas mart » Pühapäev 13 Sept 2009, 23:27

Väga tore, et veel üks elektriline Golf saab Eesti teedel ringi vurama.

Kuidas auto talvel sooja hakkab saama? Elektrist või miskit muud moodi? Gaasiga?

Kui suure mahtuvusega akud tulevad? Mis laadija?

Kuidas pidurivõimu lahendada plaanid?

Roolivõim?
mart
 
Postitusi: 36
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 13:20

Re: Golf ZE

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 14 Sept 2009, 11:43

mart kirjutas:Väga tore, et veel üks elektriline Golf saab Eesti teedel ringi vurama.

Kuidas auto talvel sooja hakkab saama? Elektrist või miskit muud moodi? Gaasiga?

Kui suure mahtuvusega akud tulevad? Mis laadija?

Kuidas pidurivõimu lahendada plaanid?

Roolivõim?


Roolivõimu sellel autol õnneks juba sünnist saati ei ole.
Pidurivõimendile hakkab vaakumit tootma Taiwanimaal toodetud vaakumpump (spetsiaalselt elektriliste Golfide jaoks toodetav:)
Sooja hakkab andma ilmselt nii elekter kui ka mingi eraldi soojendi, kas bensiini, gaasi, piirituse, rapsiõli, hakkepuidu vms. Selgub tööde käigus. Originaalne salongisoojendussüsteem on selle tarbeks igatahes alles jäetud.
Laadija tuleb Hiina päritolu Huaway oma, kolmeastmeline, täisautomaatne, AGM akudele ette nähtud.
Akud ilmselt 150Ah.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Golf ZE

PostitusPostitas xmasta » Esmaspäev 14 Sept 2009, 12:22

Kas selle 150AH äramahutamiseks pead tagaistmest või suuremast osast pagasiruumist loobuma?
Ja kaugele 150Ah 60-70km/h juures peaks kandma nende AGM-plii akudega?
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Golf ZE

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 14 Sept 2009, 13:06

xmasta kirjutas:Kas selle 150AH äramahutamiseks pead tagaistmest või suuremast osast pagasiruumist loobuma?
Ja kaugele 150Ah 60-70km/h juures peaks kandma nende AGM-plii akudega?


Tagumine kast on juba olemas, eks ma teen pildid ka, kui ehitusega sinna maale jõuan.
Tagaistmetest loobuma ei pidanud, küll aga bensiinipaagist...
Väga ei tahaks vahemaa üle ette spekuleerima hakata, 50 km poole üritaks püüelda..
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Golf ZE

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 14 Sept 2009, 23:11

Nüüd üks väike pilt tagumisest akukastist ka.

Pilt

See tehti piisavalt suur, et sinna igasugused akud igat pidi ära mahuks.

Nagu ka esimene akukast tuli ka see seestpoolt soojustada.

Pilt

Kuna soojustusmaterjal ei ole piisavalt kõva, et sinna saaks akud otse peale panna, tuli teha veekindlast vineerist veel üks kiht

Pilt

Nüüd paistab akukast juba piisavalt külma-, vee-, happe-, meteoriidi- jne kindel, et sinna sisse võiks hakata akusid panema.

Akude vastu tunti ka huvi, need näevad välja sellised ja kokku tuleb neid 6 tükki kaks ette ja neli taha.

Pilt
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Golf ZE

PostitusPostitas xmasta » Teisipäev 15 Sept 2009, 02:11

Kuidas see aku soojenduse värk täpsemalt töötab?
Kui mina iseleeritud karpi ronin ja kaane peale tõmban siis varsti on seal ikkagi külm ja tatine olla, mind you et mina muidugi annan ise sooja veel välja mis natuke kompenseeriks aga me paneme siiski akud karpi et kas neid siis ässitatakse kuidagi soojenema veidike või mis?
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Golf ZE

PostitusPostitas Meelis » Teisipäev 15 Sept 2009, 09:01

xmasta kirjutas:Kuidas see aku soojenduse värk täpsemalt töötab?
Kui mina iseleeritud karpi ronin ja kaane peale tõmban siis varsti on seal ikkagi külm ja tatine olla, mind you et mina muidugi annan ise sooja veel välja mis natuke kompenseeriks aga me paneme siiski akud karpi et kas neid siis ässitatakse kuidagi soojenema veidike või mis?


Akud soojenevad kolmel juhul, siis kui neid laetatakse, siis kui neid tühjendatakse ja siis kui neid soojendatakse.
Antud juhul kasutan siis kõiki kolme varianti. Elcati kogemus näitab, et isoleeritud akupakk soojeneb 15km läbimisel 2kraadi, teist sama palju ka laadimisel.
See on muidugi parem, kui mitte midagi aga ikkagi vähem kui vaja. Ja selle puuduva soojuse kavatsen akudele saada küttekaabliga, mis soojendab akusid sel
ajal kui auto on vooluvõrgus.
Akud, kui nad juba kord soojad on, püsivad sellises kastis enam-vähem normaalsel temperatuuril kaks ööpäeva.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Golf ZE

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 21 Sept 2009, 22:42

Vahepeal on ka esimene akukast valmis saanud.

Pilt

Ja isegi akud mahuvad sisse

Pilt

Esimese akukasti puhul on halb see, et akud ei ole päris kõrvuti, mistõttu tekib oht, et nende temperatuurid ei ole ühesugused.
Kas ja kui suur see probleem on selgub muidugi hilisemate katsetuste käigus.
Hetkel tegelen sellega, et välja mõelda, kuidas ja kuhu kontrolleri juurde kuuluvad seadmed kõige paremini ühendada...
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Golf ZE

PostitusPostitas mgvali » Teisipäev 22 Sept 2009, 14:49

Kena, millega mootor tagantpoolt toestatud on...ega ta ju ainult flantsi peal seisa? Sidurikoja kate ja flants on üks-sama justkui ja eriti põnev et terasest tehtud kui pildid rooste järgi hinnata...mis paksus on ja kas oleks saand ka õhema teha?
Mootori tagaosas on miski põnev ringi sektor karbiks tehtud....seal on võlli kiiruse mõõtmise riist?
Mis akud need veel on? Trojan poleks kindlam mats olnud?
mgvali
 
Postitusi: 21
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 20:55
Asukoht: Tartu

Järgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron