Smiley L7e Nordic

Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 25 Mär 2010, 23:27

Tegevuse käigus jäi üks Smiley 4 üle ja kunategemist oli 100% Hiina toodanguga, mis meie talvetingimustesse eriti hästi ei sobi, tuli mõte ehitada sellest talvetingimusteks sobilik L7e sõiduk.
L7e kategooria (neliratas) on neljarattaline mootorsõiduk, mis ei ole L6e kategooria mootorsõiduk, mille tühimass, elektrisõidukitel akude massi arvestamata, ei ületa 400 kg (kaubaveoks ettenähtud sõidukil 550 kg) ja mootori suurim kasulik võimsus ei ületa 15 kW. L7e kategooria vajab juhtimiseks B või B1 kategooria lubasid.

Kuna selle sõiduki tühimass on natuke alla 550 kg siis tuleb tast teha kahekohaline kaubaveoks ette nähtud neliratas.
Ega midagi, tagaistmed välja, hiinlaste leiutatud akukinnitused samuti.
Tagumised uksed võtsin ka igaks juhuks eest ära, et need ei segaks ja et ma neid ära ei lõhuks.

Selline on siis pilt pärast paari õhtut lammutamist:

Pilt

Pilt

Ühtlasi on muidugi plaanis ära parandada hiinlaste monteerimisvead.

Päris suur hunnik igasugu metalli jäi järgi:

Pilt

Akumahutid on plaanis teha sarnaselt Golf ZE-le, ainult et kaalu kokkuhoiu huvides ei kasuta ma nelikant torusid, vaid lasin 2mm tsinkplekist vajalikud detailid valmis lõigata/painutada

Pilt

Loodetavasti saan nädalavahetusel akukasti kokku keevitama hakata
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Tagaveoline » Reede 26 Mär 2010, 17:17

Ma saan aru ,et on vaja masin teha talvekõlbulikuks aga mis võidu annab see L7e kategooria ? Kas see ,et 16 aastane laps võib sellega juba liikluses osaleda ?
   
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Reede 26 Mär 2010, 18:47

Tagaveoline kirjutas:Ma saan aru ,et on vaja masin teha talvekõlbulikuks aga mis võidu annab see L7e kategooria ? Kas see ,et 16 aastane laps võib sellega juba liikluses osaleda ?

Tüübikinnituse saamine on lihtsam, lihtsam peaks olema ka ülevaatus. L7e neliratas on nö tüübikinnitusega tänavasõidu ATV ahk siis igasugused nõuded on lihtsamad. Eks me anname teada kuidas sellise sõiduki arvele saamisega on.
Juhtida peaks saama jah juba 16 aastaselt:
16-aastane isik võib juhtida A1-alamkategooria (Mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 cm3 ja võimsus ei ületa 11 kW ) mootorratast, B1-alamkategooria (Kolme- või neljarattaline auto, mille tühimass ei ületa 550 kg ja valmistajakiirus on üle 50 km/h või millel on sisepõlemismootor töömahuga üle 50 cm3 või mõni muu vastava võimsusega mootor. Elektrilise ajamiga sõidukite tühimassi puhul ei arvestata aku massi .) autot ning R-kategooria mootorsõidukit.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Tagaveoline » Reede 26 Mär 2010, 22:48

[/quote]
Tüübikinnituse saamine on lihtsam, lihtsam peaks olema ka ülevaatus. L7e neliratas on nö tüübikinnitusega tänavasõidu ATV ahk siis igasugused nõuded on lihtsamad. Eks me anname teada kuidas sellise sõiduki arvele saamisega on.
[/quote]

Oot aga kas sellel Smiley4 -l poldki siis Eesti tüübikinnitust ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 29 Mär 2010, 22:36

Tagaveoline kirjutas:Oot aga kas sellel Smiley4 -l poldki siis Eesti tüübikinnitust ?


Smiley-d on saanud ja pidid ka edaspidi arvele saama üksiktüübikinnitusega. Kuna selle Smiley saatus oli senini lahtine, polnud see kaarvele võetud. Ja kuna arvele võtmiseks oleks tulnud ükskõik millise tüübikinnitues korral seda modifitseerida, siis valisime sellise tee.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 29 Mär 2010, 22:40

Nii akukast sai ka valmis.

Pilt

Loodetavasti jõuab saabuval pikal nädalavahetusel selle ka paika panna
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Teet » Teisipäev 30 Mär 2010, 14:33

Tagaveoline Wrote:
Oot aga kas sellel Smiley4 -l poldki siis Eesti tüübikinnitust ?

Sellest, mis probleemid meil selle auto registreerimisega olid, sellest on pikemalt teises teemas räägitud.
Sisuliselt me oleme endiselt seisukohal, et antud sõiduk vastab ka kõigile M1 kategooria Eesti tehnoseisukorra nõuetele, kuid reaalselt on Eestis ametnikel nii palju võimu, et selle tõestamiseks oleksime pidanud minema kohtusse. Lõpuks otsustasime, et ei hakka kohtuvaipa kulutama ja teeme lihtsalt sõiduki siis L7E kategooriasse.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Tagaveoline » Kolmapäev 31 Mär 2010, 08:58

Akukast on küll ilus ja kindlasti ka väga hea kerge ja mitte ulme kallis võrreldes näiteks sellega kui oleks tehtud see alumiiniumist. Kindlasti oli päris paras nikerdamine selle tsinkpleki keevitamine see tsingi kiht ei soodusta hea keevisõmbluse teket. Kas keevitasid MIG/MAG (traat+CO) keevitusega ? Kas soojustus tuleb kastile ka ?
Tagaveoline
 
Postitusi: 99
Liitunud: Esmaspäev 17 Nov 2008, 11:12
Asukoht: Viljandi

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Kolmapäev 31 Mär 2010, 23:29

Tagaveoline kirjutas:Akukast on küll ilus ja kindlasti ka väga hea kerge ja mitte ulme kallis võrreldes näiteks sellega kui oleks tehtud see alumiiniumist. Kindlasti oli päris paras nikerdamine selle tsinkpleki keevitamine see tsingi kiht ei soodusta hea keevisõmbluse teket. Kas keevitasid MIG/MAG (traat+CO) keevitusega ? Kas soojustus tuleb kastile ka ?


Üllatavalt kerge tuli jah, ma olen ikkagi lennukiehitaja taustaga ;) (no tegelikult mudellennuki). Kasutan MIG keevitust ja CO2-ga, argooni jaoks ei ole ballooni. Loodetavasti varsti leian, sobivad nii hapniku kui ka argooni balloonid. Ja siis muidugi võiks TIG keevituse ka ette võtta, et korralikku alumiiniumi keevitust teha, siis saaks juba eriti häid ja ja kergeid elektriautosid teha.

Tsinkpleki keevitamisel pole midagi keerulist, tsink põleb keevituse kohalt heleda leegiga ära. Tsingiaurud on muidugi mürgised, kinnises ruumis pole eriti soovitav keevitada. Tsinkoksiid ehk põlenud tsink enam mürgine pole seda kasutatakse nahakreemide koostises, ka laste omades.

Loomulikult tuleb akudele soojustus, muidu ei annaks "nordic" versiooni välja. Peab tõdema, et meie talved ikka soojustama pliiakudele ei sobi, need hakkavad ikka väga kummalikselt käituma. Ja ega ilmaasjata soomlased Elcati akutermosega ei ehitanud. Norrakate Kewetist ei saa ma tegelikult aru. Aga jah, Hiinas-Itaalias-Hispaanias, seal pole probleemi.

Lisaks tahaks ka kere natuke soojustada, mingi 230V soojapuhuri ja lisasoojendi sõidu ajaks ka. Hetkel on sellel 500W/72V elektriline puhur, millega saab klaasid puhtaks, aga mugavaks sõiduks jääb ilmselt väheks.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Reede 09 Apr 2010, 22:31

Nagu plaanitud sai eelmisel nädalavahetusel akukast paika

Pilt

Kinnitasin akukasti selliselt, et see muudaks ühtlasi ka kere jäigemaks, igasugused raamide vahelised diagonaalid jms.
Natuke sai üle ka pingutatud, vist tuli liiga pommikindel. No vähemalt üks osa sellest autost ( või siis kvadrikust nagu ARK seda peaks nimetama hakkama )on tugav.

Akukasti põhjaks tuleb 2mm ilmastikukindel alumiiniumleht, mis saab kinni liimitud ja needitud. 2mm paksune selle pärast, et 1,5mm oli otsa saanud ja 1mm tundus liiga õhuke.

Pilt
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Järgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron