Smiley L7e Nordic

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas veloElektrik » Neljapäev 15 Apr 2010, 01:46

Täitsa äge, soovin edu.

ARK kohta niipalju, et ma ise üritan bürokraatiast madalamal lennata ja ehitan oma trike'i nii, et mahuks L2e kategooriasse, ehk kolmerattaliseks mopeediks. Võimsus tuleb 3 KW, kiirus lõppeb väändemomendi graafiku põhjal kuskil 45 juures otsa, ja tühimass peab jääma alla 350 kg.

Küsimus kogenumatele: kui ma neisse piiridesse jään, siis millest veel võivad sinimundrilised bürokraadid nokkapidi kinni hakata? Registreerimisele ja tehnoülevaatamisele L2e ei kuulu, aga huvitav, kas seda tasuks igaks juhuks siiski ARK tüüpidele näha viia?

Sõltumatud pidurisüsteemid tulevad. Tuled saavad korralikud, sealhulgas pidurdustuled ja suunatuled. Kas keegi teab, mis nõudeid üldse mopeedi tuledele kiputakse esitama?
veloElektrik
 
Postitusi: 201
Liitunud: Neljapäev 28 Jaan 2010, 02:53

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 15 Apr 2010, 22:10

veloElektrik kirjutas:Täitsa äge, soovin edu.

ARK kohta niipalju, et ma ise üritan bürokraatiast madalamal lennata ja ehitan oma trike'i nii, et mahuks L2e kategooriasse, ehk kolmerattaliseks mopeediks. Võimsus tuleb 3 KW, kiirus lõppeb väändemomendi graafiku põhjal kuskil 45 juures otsa, ja tühimass peab jääma alla 350 kg.

Küsimus kogenumatele: kui ma neisse piiridesse jään, siis millest veel võivad sinimundrilised bürokraadid nokkapidi kinni hakata? Registreerimisele ja tehnoülevaatamisele L2e ei kuulu, aga huvitav, kas seda tasuks igaks juhuks siiski ARK tüüpidele näha viia?

Sõltumatud pidurisüsteemid tulevad. Tuled saavad korralikud, sealhulgas pidurdustuled ja suunatuled. Kas keegi teab, mis nõudeid üldse mopeedi tuledele kiputakse esitama?


Minu teada peavad kõik tuled ja viled olema E märgistusega, ma ei kujuta muidugi ette, millal seda kontrollitakse. Karta on, et mingil ajal tuleb ka rollerid arvele võtta. Meil on plaanis järgmise sõidukina samuti L2e valmis meisterdada. (smardilaadne sõduk, 2 ratast ees, üks taga) L2e pole ma massipiirangut leidnud ( huvitav, kas 4 kw teerull kvalifitseerub rolleriks?)
ARK vastas meie küsimusele L2e sõiduki registreerimise kohta, millel on kõik vajalikud komponendid E tähisega (ARK kodulehel on kirjas, et registreerida saab ainult EÜ- kogutüübikinnitusega rollereid) , et tooge kohale vaatame üle, kui hästi läheb võtame arvele. Veel küsisin, et kui L2e sõidukil on iste, kas peab olema kiiver või turvavöö ja sain vastuseks, et komplektis on sadul-kiiver ja iste-turvavöö.
Tallinna linna käest küsisin ka, kuidas on reguleeritud L2e tüüpi, autosuuruse elektrisõiduki parkimine, millele vastati, et see on tasuta.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Neljapäev 15 Apr 2010, 22:13

Tasapisi liimin isolatsoonikihti külge:

Pilt
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Kolmapäev 28 Apr 2010, 22:22

Lõpuks sai siis selle auto taas kord sõitma. Akukast sai valmis, akusoojendus paigaldatud.

Pilt

Igaks juhuks sai akujuhtmed ka korralike 25mm2 vastu vahetatud, need hiinlaste omad tundusid väga ebausutavalt peenikesed.
Lisaks olid nad juhtmed ka kohutavalt pikad teinud ja vastavalt nendega paar ringi autole peale teinud.
Kaitse sai ka tõstetud sinna, kus ta olema peab, ehk siis akude juurde.
Akulaadija sai tehtud lihtsalt äravõetavaks, nii et alati ei pea seda kaasas vedama.

Auto põhi sai ka oluliselt ilusam:

Pilt

Varem nägi põhi ja akukast välja selline:

Pilt

LIsaks sain kätte akude indikaatori, mille kavatsen armatuurlauda integreerida:

Pilt

Tegemist on siis voltmeetrite komplektiga, mis näitab LED-riba abil eraldi iga aku pingeti.
Lihtne ja väga vajalik seadeldis, võimaldab aru saada, kui ühe või mitme akuga mingi
probleem juhtub olema. Eriti vanade akude puhul kipuvad suuremate tsüklite puhul akud
balansist välja minema ja siis on võimalik mõni aku nulli lasta või isegi osaliselt tagurpidi
ära laadida. Tulemuseks on aku surm (ja seda sain ma oma eelmiste Elcati akudega ka järgi proovida)
Nüüd on mu Elcatis samasugune ja üks kord on see mu akud juba päästnud. Kui üks aku jääb
millegipärast teistest tühjemaks, saab teda eraldi laadijaga "järele aidata".
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas xmasta » Pühapäev 02 Mai 2010, 17:23

kas sellise led-voltmeetri skeemi asja oleks kuskilt pakkuda, või on seda complektina saada suisa?
et joodaks omale ka ühe sellise värgelduse kokku, viie akuga variandi tahaks teha siis, ehk eraldi teema teha kui pikema arutluse tekitab
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas mgvali » Pühapäev 02 Mai 2010, 21:37

xmasta kirjutas:kas sellise led-voltmeetri skeemi asja oleks kuskilt pakkuda


http://www.evconvert.com/article/led-ba ... tor-part-2

Vaatasin, et seal saidil on üle pika aja isegi üks värske sissekanne tekkinud.

Palju selle L7e akude suhe kogumassi tuleb?
mgvali
 
Postitusi: 21
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 20:55
Asukoht: Tartu

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Teisipäev 04 Mai 2010, 21:41

mgvali kirjutas:
Palju selle L7e akude suhe kogumassi tuleb?


550 kg autot pluss 330 kg akusid. Päris hea suhe. Kogumassist on 37% akusid.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Teisipäev 04 Mai 2010, 21:43

Auto on nüüd küll põhimõtteliselt valmis aga selgus, et uuest akupakist on üks aku täiesti vigane, nii et sõidukatsetusi veel teha ei saa. Loodetavasti paari nädalaga saab uue aku kätte.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas Meelis » Pühapäev 23 Mai 2010, 22:26

Lõpuks jõudsid akud kohale ja auto sai liikuma. Maksimumkiirus on u 75km/h, kiirendus on normaalne (nii normaalne, kui 6,5kW mootor võimaldab)
Huvitaval kombel on see auto võimeline suvalise käiguga suhteliselt reipalt kohalt ära minema, erinevalt Elcatist, millel on rohkem võimsust (aga ka kaalu).
Maksimumvõimsus peaks jääma kuhugi 18kW juurde (Elcatil on 26kW), kaal koos akudega 850kg (Elcatil 1600kg).
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Smiley L7e Nordic

PostitusPostitas vootele » Teisipäev 14 Sept 2010, 20:22

Vaatasin just TV3-st saadet "Kaua võib". Hämmastav, milline pühendumus ARK-ilt - kui neile mõni lahendus "ei meeldi", siis saadetakse tootja persse, isegi kui auto on valmistatud kehtivate nõuetele vastavalt...
Tundub, et jupijumalatest ametnikud on võtnud endale rohkem õiguseid, kui neile on ette nähtud...
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Eelmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron