Konversioonide registreerimine.

Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas Teet » Pühapäev 27 Veebr 2011, 13:04

Kuna leidsin palju küsimusi konversioonide registreerimise kohta, siis teen eraldi teema selle kohta.
Eelkõige, kuna küsimus on eelkõige juriidika vallast.

ZEV Motorsis oli esimene asi, mis tegime - viisime kurssi ennast vastava seadusandlusega. Meil küll on Maanteeametiga nüansside üle teatud juhul vaidlusi, aga konversioonide kohta meil vaidlusi esialgu ei ole ja seni oleme kõik konversioonid probleemideta arvele saanud. Seega meilt tellides saab kindluse, et asi tehakse õieti ja saab arvele sõiduki.

Golf ZE teemas olid järgmised spetsiifilised küsimused:

K: kas saab conversionit registreerida veel või milliseid seaduseauke peab kasutama et midagi teha?
V: Terminoloogiliselt on tegemis tüübikinnitusega, konversiooni puhul üksik-tüübikinnitusega ning seda saab teha küll, eeldusel, et töö on tehtud vastavalt nõuetele. Seadusaukudega me ei tegele - kõike normeerivad seadusaktid, Eestis on nendeks: "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri" ning "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" Eks loomulikult on määrustes teatud mänguruum, aga see on siis juba konkreetsest nõudest lähtuv.

K: Kas keelustatud on mingi tootja masina kasutamine?
V: Oma projektides me ei eelista ega välista ühegi tootja masinat - juhul kui kliendil on auto, millel mootor on amortiseerunud ning ta soovib seda konverteerida elektriliseks, siis meie pakume oma teenust ehitusele, tarnime vajalikud elektrilised komponendid ning abistame tüübikinnitusel ja registreerimisel. Me ei müü konversioone ning ei reklaami konkreetse tootja autosid.

K: kas näiteks mingil hulgal muudatuste tegemisel saab asja endaomaks kuulutada ja seda registreerida?
V: Ei, sõidukil on tootja ning enda omaks ei saa kuulutada näiteks sellel mootorit vahetades. Juhul kui sa ehitad ise autot, siis võib ka probleem tulla kui sa kasutad mõne tootja osasid. Näiteks ehitad auto BMW kerele, siis ARK keeldub seda kinnitamast kui uut autot, kuna kere on BMW tehtud - küll aga sa võid taodelda siis selle tüübikinnitamist üksikkorras kui ümberehitust ning kui kõik korras, siis väljastatakse üksik tüübikinnitus, millega saad auto registreerida.

K: Kuidas õnnestus see auto üldse registrisse saada ? Kirjutatakse ,et alates selle aasta (2010) algusest ei lubata üldse autol mootorit vahetada välja arvatud sama automargi mootori vastu.
V: 27.02.2011 seisuga mingit sellist kehtivat õigusakti pole Eestis, mis keelaks autodel mootoreid vahetada. Küll on mootori vahetusel teatud nõuded, mida tuleb arvestada. Seega meil õnnestus auto (VW Golf) saada registrisse eriliste probleemideta.

K: ...lugesin just ka Soome vastavat foorumit ja peale räige pessimismi ka sealt muud ei leia. Juba valmistehtud ÜHTE ainsat autot ei suudeta arvele võtta, aga planeeriti 500 tükki ehitada.
V: Soome projekti probleem on teine - nende lahendus baseerub konkreetsel automudelil ning nende plaan on ehitada konkreetse mudeli baasil 500 autot - tootja protesteeris selle vastu. Meie pakume tootjast sõltumatut teenust, mistõttu meil seda probleemi ei ole.

K: Kuidas siis väljavaade on, kas ümberehitamise mõtted jäävad vaid ajugümnastikaks ja kinnistel territooriumitel eksperimenteerimiseks või õnnestub nendega tulevikus ikka ka avalikku liiklusesse pääseda?
V: Seni on kõik ZEV Motors poolt ehitatud konversioonid liiklusesse saanud. Samuti on registreeritud mitmete entusiastide enda poolt ehitatud autod.

Loodetavasti see vastab küsimustele.

Teet Randma
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas xmasta » Pühapäev 27 Veebr 2011, 16:13

xmasta likes this post (y)
Aitähh informatsiooni eest, võibolla lisaks ühe küsimuse veel.

Kui sa registreerid oma auto näiteks plii pakiga ja salaja planeerid aasta-kahe pärast liitiumile üle kolida, kas tüübikinnituses jne läheb kirja mis akupakk sul oli ja kas seda vahetades tuleb palju uut paberitööd ja värki teha, et jätkuvalt legaalse sõidukiga olla?
Muutub ju näiteks auto tühikaal, see vist on kirjas, kui akupaki tüüp mitte?
xmasta
 
Postitusi: 135
Liitunud: Pühapäev 26 Juul 2009, 02:25
Asukoht: Tallinn

Re: Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas Meelis » Esmaspäev 28 Veebr 2011, 00:57

xmasta kirjutas:xmasta likes this post (y)
Aitähh informatsiooni eest, võibolla lisaks ühe küsimuse veel.

Kui sa registreerid oma auto näiteks plii pakiga ja salaja planeerid aasta-kahe pärast liitiumile üle kolida, kas tüübikinnituses jne läheb kirja mis akupakk sul oli ja kas seda vahetades tuleb palju uut paberitööd ja värki teha, et jätkuvalt legaalse sõidukiga olla?
Muutub ju näiteks auto tühikaal, see vist on kirjas, kui akupaki tüüp mitte?


Akupaki andmed ei lähe kuhugi kirja. Passis on muidugi kirjas auto tühimass. Probleem ilmselt tekib ülevaatusel, kui auto läheb raskemaks, või kui teljekoormused ületavad lubatut.
Meelis
 
Postitusi: 213
Liitunud: Neljapäev 28 Aug 2008, 17:38
Asukoht: Harjumaa

Re: Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas puurmaa » Esmaspäev 28 Veebr 2011, 10:41

Suur AITÄHH konkreetsete vastuste eest. Nüüd võib vist edasi mõtlema hakata ;)
Üks suur lubaja, kes 2020astaks pea 20% eestimaa autodest elektriliseks lubas teha on vaikselt "uttu tõmmanud" , sait uuendamata jne. Ju siis ei lubanud projekt kohe ja "ratsarikkaks " saada.
Tore et Teie pole asja unarusse jätnud ja tööstuslike elektriautode ootamisega aega ei raiska.



Veelkord , aitäh.
puurmaa
 
Postitusi: 17
Liitunud: Esmaspäev 29 Sept 2008, 11:21

Re: Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas Teet » Teisipäev 01 Mär 2011, 19:46

Kuna viidatud on vist Elektromobiilne Eesti 2020 projektile, siis nende koduleht jätab natuke vale mulje, et mis projekt see oli ja mis selle mõte oli.
Esiteks oligi see lühiajaline projekt, mille eesmärk oli Eesti ettevõtete ja Tallinna linna harimine elektriautonduse vallas.
Sellel oli väike välisrahastus ja põhimõtteliselt selle eesmärgi ta täitis - ZEV Motors näiteks sai sealt mitme toreda Eesti ettevõttega tuttavaks, kes loodetavasti tulevikus vähem või rohkem on partneriks ja samuti loodi välisvisiidil palju uusi kontakte elektromobiilsuse vallas.

Lehe järgi tundub jah olevat tegemist suure hüppega, tegelikult on vaid väike samm, aga progress koosnebki väikestest sammudest kindlas suunas ja seda laita on ka mõttetu. Mingit raha teenimise eesmärki seal pole kunagi olnudki kui vaid selles mõttes, et tutvustada ettevõtjatele võimalusi antud vallas.

Iga uus auto või kergem elektriline liikur tänaval on oluline ja samm edasi.
Äkki tasuks ka mõelda elektrisõiduki omanike huvide koondamisele mingi liidu kaudu, oleks ka samm edasi. jne.

Ma informaatikuna näen eelkõige probleemi kvaliteetse info puuduses. Näiteks tehti Eesti Säästva Transpordi Raport, muidugi keegi asjatundjatelt ei küsinud ja kuigi on head tööd tehtud, siis mõned olulised järeldused on puudulikud.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55

Re: Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas mart » Neljapäev 03 Mär 2011, 23:57

Teet kirjutas:
.....
K: kas saab conversionit registreerida veel või milliseid seaduseauke peab kasutama et midagi teha?
V: Terminoloogiliselt on tegemis tüübikinnitusega, konversiooni puhul üksik-tüübikinnitusega ning seda saab teha küll, eeldusel, et töö on tehtud vastavalt nõuetele. Seadusaukudega me ei tegele - kõike normeerivad seadusaktid, Eestis on nendeks: "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri" ning "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" Eks loomulikult on määrustes teatud mänguruum, aga see on siis juba konkreetsest nõudest lähtuv.
....


Siin on veel üks väike klausel asjal juures. Kui doonor on toodetud enne 1998 aastat, siis vormistatakse ümberehitus ning 2008 aastal piirdus see siis ekspertiisiakti tasuga ning muudatuse vormistamisega tehnilises passis.
Sisuliselt minu auto andmetes muutus vist vaid tühimass ning kütuseks sai elekter.

Kui teed üksik tüübikinnituse, siis saad vist endale ikka "päris uue" auto. Teet oskab seda kinnitada või ümber lükata. See aga tähendab, et näiteks kvalifitseerud paremini kindlustuste silmis.
mart
 
Postitusi: 36
Liitunud: Reede 29 Aug 2008, 13:20

Re: Konversioonide registreerimine.

PostitusPostitas Teet » Reede 04 Mär 2011, 13:39

Tegelt siin ma vist natuke ise ka väljendasin ennast valesti.
Juriidiliselt on "Üksik tüübikinnitus" ja "ümberehitus" erinevad mõisted.

Ehk siis konversioon on siiski ümberehitus, aga tegelikult kontrollimiseeskiri on sama mis Üksik tüübikinnituse korral ja samu asju vaadatakse ka - ainuke oluline erinevus on see, et ümberehituse korral vaadatakse sõidukit selle esmaregistreerimise ajal kehtinud nõuete kontekstis.

Riigilõiv tuleb minu mälu järgi maksta ka "üksik tüübikinnituse" eest ehk €191,73 + registriandmete muutmine €19,17

Lisaks siis keegi peab veel kontrollima sõidukit - minu kogemus on, et MNT nõuab sõltumatut eksperti, kes kas soovitatakse Maanteeametist või idee poolest on nende kontaktandmed ka Maanteeameti kodulehel olemas ja kui soovitatud ekspert liiga palju küsib siis keegi ei keela võrdlevat pakkumist küsida. Sisuliselt on tegu lihtsa ümberehitusega ja MNT võiks seda ise ka teostada, aga nad ei viitsi.

Teet
Teet
Site Admin
 
Postitusi: 112
Liitunud: Kolmapäev 27 Aug 2008, 10:55


Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron