Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Laupäev 20 Veebr 2016, 21:57

Aitäh Vootele! Üritan jah elu keeruliseks teha ja see tuleb päris hästi välja! Aga samas on see ideaalne võimalus selle masina näitel süvendatult aru saada selle sajandi alguse elektriautode ehitusest ja süsteemide toimimisest.
I-MiEV mootor on 3 faasiline sünkroonmootor neodüümmagnetitega ning vedelikjahutusega. Mootori rootoril on asendianduriks resolver. Tippvõimsuseks märgitakse 49kW aga selle määrab muidugi mootori kontroller. Ma arvan, et mul on olemas ju kogu komplekt ja see peab uuesti tööle hakkama. Seal on väga vähe vaja taastada ja ümber teha, et see taas käivituks. Probleem on hetkel selles, et mul pole veel piisavalt teadmisi kuidas seda teha. Kindlasti on see originaalkontroller parim selle mootori jaoks. Auto reklaammaterjalides kirjutatakse spetsiaalsetest mootorijuhtimisalgoritmidest, saavutamaks ideaalselt sujuvat jõulist kohaltminekut.
Ma ei usu, et asünkroonmootorile loodud kontroller suudab sünkroonmootorit juhtida ja kui suudab siis kindasti mitte nii hästi kui originaal. Lisaks on tööstuskontrollerid õhkjahutusega ja selline 50kW võib päris hea hinnaga olla.
Jah Audi puhul saaks tõesti elektrimootori taha panna ja eest bensiinimootori koos käigukastiga minema visata. Saaks tagaveolise Audi!
Ma leian, et see mootor sobiks väga paljudele tagaveoga autodele: BMW, Opel Omega, Mercedes-Benz, Jaguar. Kuid küsimus jääb kas sellest mootorist piisab, et need masinad ootustele vastavalt ka edasi liiguvad? I-MiEV liigub selle ajamiga küll väga vilkalt aga ta tühimass on ainult 1110kg. Kiirendust saaks muidugi paremaks kui reduktori ülekandsuhet muuta kuid siis kaotaks tippkiiruses. Samas kas meil on vaja 130km/h sõitvat elektriautot, minul küll ei ole.
Viimati muutis Ruudi, Pühapäev 21 Veebr 2016, 13:34, muudetud 1 kord kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Laupäev 20 Veebr 2016, 22:10

Nädala lõpus selgus, et laadimine ikka ei tööta veel usaldusväärselt, akukastis sees olev jahutusventilaator tekitab veakoodi, mis ilmselt, ei luba laadimist alustada. Kood P1AC1: Main Battery Cooling Fan Failed (driving abnormal) mul ongi see "driving abnormal" ehk ta läheb käima täisvõimsusel.
Kardan, et skeemil märkimata ja selle auto peal teisiti tehtud ühenduse tõttu, katsetasin ventikat, relee klemme otse kokku ühendades ja sellega vist põletasin läbi BMU ehk BATTERY MONITORING UNIT'i ventilaatori juhttransistori. Nüüd ventilaator läheb käima täie võimsusega kuigi peaks käivituma sujuvalt PWM signaaliga. Uurin veel asja, pean üle mõõtma ventika juhttransi mis tüürib teda massi poolt (eelmisel lehel on skeemil npn trans)ja kui vaja võtan BMU lahti, et transistor vahetada.
Siin lehe lõpus on juhend, kuidas kontrollida ostsilloskoobiga BMU ventika väljundi õiget signaali PIN.13 pealt
http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual_2011_2012/2012/54/html/M154940170002000ENG.HTM
Signaal peab olema 10% PWM (mis tähendab, et ventilaator töötab 90% kiirusega)
Pilt
proovisin ka ventikale jadamisi lampe vahele ühendades seda saavutada aga ilmselt ei saand õiget kiirust kätte. Oleks pidand vist reguleeritava toiteplokiga proovima? Seal ventilaatoril on mingi pöörlemiskiiruse andur ka aga ma ei tea mis tüüpi niiet BMU juhtplokk sealt siis kontrollibki kas on ok ja kui ei ole siis annab veakoodi mis omakorda läheb EV-ECU-sse ja laadimine ei käivitugi.
Samas manual väidab, et ventika viga P1AC1 võib tekkida ka CAN võrgu vigade ilmnemisel?
Võib lugeda nädala saavutuseks seda, et ühendasin külge taas pidurivõimandi vaakumi anduri ning taastasin ühendused taga asuva piduri vaakumpumba ja ees asuvate releede vahel. Selle tulemusena ei anna enam näidikuteplokk pidevat helilist häiresignaali mis oli suht tüütu diagnostika tegemisel.
Nüüd on EV-ECU vigade arv langenud kõigest 13-ni! Kuid akukasti ventika viga ilmub koguaeg ka BMU plokki.
Tagasilöögiks võib lugeda muidu usaldusväärse BOSCH KTS-340 rikkimineku. Mingi tarkvaraviga, mistõttu ta enam üldse ei käivitu. Loodan kolleegide abil sellele kiiret lahendust. Ilma selleta on selle masina remont küll võimatu või siis kordades aeganõudvam.

Varsti igatahes on mul vaja töötavat i-MiEV või selle laadset autot, et sealt õigeid signaale mõõta ja salvestada. Kui keegi teab kellel on selline masin mis poleks kaugel Viljandist või millel oleks siiakanti asja siis oleksin huvitatud selle laenamisest.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 21 Veebr 2016, 13:03

siit saab lugeda Eesti keeles i-MiEVi tutvustust kasutajatele. http://koolitus.laanepere.ee/assets/files/elektriauto_i-MIEV_koolitus.pdf
reklaammaterjal edasimüüjalt, koos tehniliste andmetega http://www.mitsubishi.ee/miev/iMiEV_EST.pdf
täpsemalt auto süsteemidest inglise keeles http://media.mitsubishicars.com/releases/dc8be352-eeff-4d6b-a6e0-e62dec3a22fb
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas vootele » Kolmapäev 24 Veebr 2016, 15:46

Ruudi kirjutas:Aitäh Vootele! Üritan jah elu keeruliseks teha ja see tuleb päris hästi välja! Aga samas on see ideaalne võimalus selle masina näitel süvendatult aru saada selle sajandi alguse elektriautode ehitusest ja süsteemide toimimisest.
I-MiEV mootor on 3 faasiline sünkroonmootor neodüümmagnetitega ning vedelikjahutusega. Mootori rootoril on asendianduriks resolver. Tippvõimsuseks märgitakse 49kW aga selle määrab muidugi mootori kontroller. Ma arvan, et mul on olemas ju kogu komplekt ja see peab uuesti tööle hakkama. Seal on väga vähe vaja taastada ja ümber teha, et see taas käivituks. Probleem on hetkel selles, et mul pole veel piisavalt teadmisi kuidas seda teha. Kindlasti on see originaalkontroller parim selle mootori jaoks. Auto reklaammaterjalides kirjutatakse spetsiaalsetest mootorijuhtimisalgoritmidest, saavutamaks ideaalselt sujuvat jõulist kohaltminekut.
Ma ei usu, et asünkroonmootorile loodud kontroller suudab sünkroonmootorit juhtida ja kui suudab siis kindasti mitte nii hästi kui originaal. Lisaks on tööstuskontrollerid õhkjahutusega ja selline 50kW võib päris hea hinnaga olla.

Ilmselt kui paigaldada 120-kraadise nihkega halli sensorid staatori külge, saaks selle üsna lihtsalt tavalise AC kontrolleriga tööle. Püsimagnetite puhul on isegi siis väga lihtne case. Staatori pooluste arv on neil enamasti 3 kordaja, rootoril 2 kordaja(püsimagneteid teatavasti on 2 poolusega).
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 25 Veebr 2016, 12:04

vootele kirjutas:
Ruudi kirjutas:Aitäh Vootele! Üritan jah elu keeruliseks teha ja see tuleb päris hästi välja! Aga samas on see ideaalne võimalus selle masina näitel süvendatult aru saada selle sajandi alguse elektriautode ehitusest ja süsteemide toimimisest.
I-MiEV mootor on 3 faasiline sünkroonmootor neodüümmagnetitega ning vedelikjahutusega. Mootori rootoril on asendianduriks resolver. Tippvõimsuseks märgitakse 49kW aga selle määrab muidugi mootori kontroller. Ma arvan, et mul on olemas ju kogu komplekt ja see peab uuesti tööle hakkama. Seal on väga vähe vaja taastada ja ümber teha, et see taas käivituks. Probleem on hetkel selles, et mul pole veel piisavalt teadmisi kuidas seda teha. Kindlasti on see originaalkontroller parim selle mootori jaoks. Auto reklaammaterjalides kirjutatakse spetsiaalsetest mootorijuhtimisalgoritmidest, saavutamaks ideaalselt sujuvat jõulist kohaltminekut.
Ma ei usu, et asünkroonmootorile loodud kontroller suudab sünkroonmootorit juhtida ja kui suudab siis kindasti mitte nii hästi kui originaal. Lisaks on tööstuskontrollerid õhkjahutusega ja selline 50kW võib päris hea hinnaga olla.

Ilmselt kui paigaldada 120-kraadise nihkega halli sensorid staatori külge, saaks selle üsna lihtsalt tavalise AC kontrolleriga tööle. Püsimagnetite puhul on isegi siis väga lihtne case. Staatori pooluste arv on neil enamasti 3 kordaja, rootoril 2 kordaja(püsimagneteid teatavasti on 2 poolusega).


Idee pole üldse halb. Kuid Pingega 370V kontrollerid (mis on i-MiEV-i max akupinge) BLDC kontrollerid on päris soolase hinnaga, seega eelistan edasi pusida ja kui paari kuuga hakkama ei saa siis vaatab mida edasi teha.

DIY electrciccar foorumist: controller for PMS (BLAC) motor

Now what I came upto:
obviously all the high-voltage systems do cost !

I have following price quotes so far respectively

Unitek Bamocar D3 for Eur 3.400,-only sold to OEM, from Turn-E (Munich) Eur 4.400,-
tritium wavesculptor200 for Eur 4.700,- (AU$ 6.000) NO CE-Mark!
EVE quantum330 for Eur 5.900,-
Paragon MoDrive40 for ca. Eur 7.000,-
Sevcon Gen4 size 8 for ca. Eur 7.000,-
Mes Dea Tim 600 for ca. Eur 7.000,-
Rinehart PM100DX for Eur 7.200,- (US$9.500)
Brusa DMC 524 AC Eur 19.200,- !

all prices excluding taxes & shipping
Last edited by Peterhase; 04-13-2012 at 09:35 AM.

Päris jahmatavad hinnad või mis?

Vahepeal olen nuputanud masina juhtmestiku kallal. Kuid Boschi diagnostikaarvutile tekkis mingi tarkvara viga. Võtsin siis teise TEXA arvuti mis ka näitab üht-teist selle auto süsteemidest ja isegi vigu laseb kustutada.
Et kaotada ära SRS ehk airbagi mooduliga seotud vead ühendasin ka selle süsteemi sisse. Kuid selle tulemusena käseb SRS moodul auto välja lülitada sest tal on mälus airbagide avanemine ja löök. Neid kustutada ei saa,tuleb plokk välja vahetada. Mitmetes veakõrvaldamise juhendites on kirjas, et kui mõni plokk on puudu siis tekivad ka CAN võrgu vead. Lugesin välja mingist dokumendist, et peab olema ABS või ETACS (kaitsmeplokk) mis teeb auto sisselülitamisel CAN võrgu kontrolli. Minu masinal pole kumbagi seega neist vigadest ma lahti ei saa. Neid plokke ei soovi ma ka hetkel osta (ETACS maksis esinduses 200€). Võibolla saan nende plokkide signaale kuidagi teisiti tekitada. Tulevikus mul ju need süsteemid käiku ei lähe nt. See ETACS on salongi releede ja kaitsmeplokk mis tegeleb tulede ja muude 12v elektriseadmete juhtimisega põhiliselt ja lisaks on tal tarkus suhelda CAN võrguga ning lugeda immo koodi võtmest.
Ühendasin ära rooli asendi anduri see läheb otse can võrku arvuti hakkas näitama, et temaga on ok. Rooli asendianduri on tootnud BOSCH.
Veel ühendasin ära piduripedaali asendianduri, kuigi see oli katki muljutud näitas ta diagnostikaarvuti ekraanil piduripedaali asendit millimeetrites.
Ühes postituses oli juttu jahutusventika veast, sellest olen nüüd lahti saanud. Mõõtsin igaksjuhuks ka ostsilloskoobiga selle PWM signaali diagrammi ära ja see oli õige. Vastas täpselt juhendis näidatule. Kuid laadima ta akut ikkagi ei hakka?
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Reede 26 Veebr 2016, 21:37

Sain laadimise taas tööle! Arvuti ei näidanud selle kohta viga aga laadija ja mootori jahutusvedeliku tsirkulatsioonipumba relee oli vigane.
Siin üks klipp masina CAN võrgu signaalide kohta https://youtu.be/-_9Q-ddYWzg
dokument i-MiEV mootori juhtimise kohta http://www.ortronic.com/ENGLISH/pdf/CEVSCM.pdf
dokument, elektriautode uuring euroopas, pisut infot i-MiEVi kohta http://www.transport-research.info/sites/default/files/project/documents/20140203_154611_45611_Deliverable_1.4__Learning_from_EV_Field_Tests.pdf
elektriautode crash testid sealhulgas i-MiEV http://www.eversafe-project.eu/files/pages/554/deliverables/d3-1-eversafe-guidelinesforbatterysafetyandsafehandling-recommendationscrashcompatibility.pdf
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Kolmapäev 02 Mär 2016, 23:21

Hakkasin tegelema ETACS-ECU relee ja kaitsme juhtplokiga. Üritan uuesti käima saada selle ploki mis mul olemas on.
https://www.youtube.com/watch?v=J0hRiOAzIrs
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas maidor » Kolmapäev 16 Mär 2016, 17:22

Mida see peaks tähenda, kui element hakkab mingit hapet välja ajama? Elemendid ei olnud kasutuses. Lihtsalt soojas toas seistes ja bms kenasti küljes.
Jutt on ikka nendest samadest LEV50 elementidest.
maidor
 
Postitusi: 126
Liitunud: Laupäev 01 Okt 2011, 11:19

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 17 Mär 2016, 18:31

Ei oska öelda. Vaata kas pinge on normis. Kui laadimist ei toimunud siis äkki juhtus midagi bmsi-ga?
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Mitsubishi i-MiEV'i uurimine.

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 26 Apr 2016, 20:07

Nüüd pole tükk aega midagi uut saavutanud mistõttu pole ka infot mida jagada. Etacs ecu trükkplaati ma tööle ei saanud. Ostsin ebay kaudu saksast kasutatud citroen C-zero Etacs relee ploki. Panin selle külge ja sain ploki tööle kuid seal on nüüd ju teise auto VIN kood ja käivitusvõtme immo kood. Kahjuks, kasutada olevate diagnostika arvutitega ei saa ma võtme immobilaiserikoodi programmeerida. Vist esinduse lugu?
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron