Ise uut kohe ehitama ei tahtnud hakata, internetis surfates jäin kahtlema kolme valiku vahel: Kewet, Citroen Electric ja Elcat. Kewet oli küll naljaka välimusega aga saada oli suhteliselt vana mudel, mis oli suhteliselt kallis ja ka soojustamata akudega, mistõttu talvised sõidud oleks jäänud lühikeseks. Citroen oli küll jube odav aga ilma akudeta, selle seisundit ei oleks saanud enne ostu kontrollida, originaalakud maksid üle 200 000.-. Ümberehitamine poleks olnud väga keeruline, auto ise aga suhteliselt igav.
Sai käidud ka Soomes valikuvõimalustega tutvumas ja tol hetkel avanes meile seal selline pilt.

Praeguseks on see kontor juba uksed praktiliselt kinni pannud Elcat-id on kas maha müüdud või kohalikule hooldusfirmale varuosadeks antud.
Lõplik valik jäi siis Elcati peale, Elcati töötajatega nendega oli ka väga hea suhelda, auto iseenesest talvetingimustele hästi sobiv.
Välja valitud elcat nägi välja siis selline:


Hinnas saimekokkuleppele, auto jõudis kohale novembri keskel.Auto tõi ära Elcat OY direktor isiklikult, kellega koos läksime ARK-i autot vormistama. Seal selgus, et Eestis on vaja sellele autole eraldi tüübikinnitust. Lubati, et äkki saab paari päevaga korda. Nadalaga oli selge, et midagi ei toimu, küll väideti, et Subaru esindajat, Mariine Autot ei saada tel teel kätte jne. (Elcat põhineb Subaru E12 -l). Vedasin Elcati treileriga koju. Ahistasin iga natukese aja tagant ARK-i, lõpuks saatis Soome Elcat neile kõik Soome tüübikinnituse paberid. Novembri viimastel päevadel sain auto arvele.
Mingil segasel põhjusel märkis ARK mulle passi ka rehvide mõõdud, mis ei vasta ei Subaru, ega ka Elcati soovitustele, ilmselt all olnud kitsamate talverehvide järgi.
Kuna Elcat oli müügis ilma akudeta, sain talle ise akud valida, milleks hinna ja lubatud omaduste tõttu olid Trojan TE-35. Iseenesest käitusid akud alguses hästi, esimesed 10 000km möödus probleemidevabalt.
Elcat-il on peal soomes välja töötatud laadija, mis kasutab temperatuurikontrolliga IUI tsüklit ja on tore selle pooles, et praktiliselt kõiki parameetreid saab muuta suhteliselt suurtes piirides. Saab kasutada 72V- 78V eri mahutavusega ja eritüübilisi pliiakusid, nii vedela elektrolüüdiga, AGM, kui ka geel tüüpi. Kogu elektroonika (laadija, kontroller, DC/DC muundur, kontaktorid ja mõõdikute ja juhtimise kontroller) on ära mahutatud ühte kasti.

Kuna Elcat nägi algselt välja nagu seitmekümnendate külmik, otsustasin teda väheke normaalsemaks muuta. Mariine Auto tuli ka appi ja Elcat sai värvitud Ammeco Autos Subaru-siniseks. Töö sai päris põhjalikult ette võetud ja auto üsna laiali lammutatud.

Sisemuse disainis Andro Kööp, valisime sinise vastandvärvi, ehk siis oranži.

Lõpptulemus sai siis selline


Et saada natukenegi täpsemat infot, kui palju energiat Elcat kulutab, lisasin talle sama akumonitori DCC 4000, nagu on ka Pobedal.

Et energiat kokku hoida lisasin talle Hella pikilikud päevatuled 2 x 6W, enamuse tuledest, mida sai legaalselt LED-tuledega asendada, ka asendasin.

Plaanisin ka päikesepaneelide paigaldamist katusele, kuid kõrge maksumuse (üle 20 000.-) ja suhteliselt väikese kasuteguri, ilmselt oleks lisandunud päevas 3 kuni 4 lisakilomeetrit, jäi see ära.
Talvel oleks need ilmselt suurenenud õhutakistuse tõttu ka läbisõitu vähendanud.
Akudega hakkas jama peale 12..13 tuhande km läbimist, akud hakkasid soojenema, läbisõit vähenema. Üks aku läks ka laiali. Peale 18 000 kmn läbimist ei viitsinud enam jamada ja vahetasin akud Hawkeri omade vastu välja.
Tõenäoliselt juhtub vanade akudega selline paha lugu, et kuna akude omadused muutuvad erinevateks, laetakse ka neid erinevalt. Nõrgemalt laetud akude pinge langeb varem ja sõidu jätkudes võidakse mõni purk nulli lasta, isegi tagurpidi laadida. Kogupinge sellest eriti ei muutu. Selline tegevus tapab aku paari korraga, nagu mul ilmselt üks kord ka juhtus. Et seda vältida konstrueerisid tuttavad elektroonikud väikese mõõteseadeldise, mis siis eri värvi valgusdioodidega annavad märku, kui mõne aku pinge langeb alla lubatud piiri, siis on võimalik, sellega midagi ka ette võtta, näiteks eraldi laadida, hapet lisada, taastada vms.
Praeguseks on autol peal Hawkeri tõstukiakud, tüübiks 5PZB160E.