Elcat

Re: Elcat kestvussõit

PostitusPostitas Ruudi » Pühapäev 08 Veebr 2015, 13:32

Odomeetri näit on 29000km
Ülevaatus läbitud, auto on arvel N1 kategooria sõidukina mis oleks teinud ÜV hinnaks 40€ kuid kuna heitgaasi testi pole vaja teha sain 35€-ga
Sõitsin ringi Viljandi vallas kuni nõrgim akuelement tühjaks sai ja sain DCC4000 andmetel akupakist kätte 175Ah eelmine suvi veel õnnestus 210Ah kätte saada niiet akud on kannatada saanud küll kuid toimivad veel. 80% aku endisest mahutavusest on alles. Kindlasti tuleb nüüd rohkem vaatada akude pingeid sest nüüd nagu oleks väiksema mahutavusega akud suurtega kokku pandud. MiniBMS mis sellel autol peal on tegelikult töötab hästi ta annab kohe märku kui mõni element pakist liiga tühjaks saab ning laadimisel lõpetab laadimise kui mõni element esimesena täis saab.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas vootele » Esmaspäev 09 Veebr 2015, 18:53

Äkki on mõttekas kõige nõrgemad elemendid vaid välja vahetada? Kui suured erinevused on?
3D CAD joonised, modelleerimine, prototüüpide valmistamine. vootele@biker.ee Soovid lehtmetallist laserlõigatud detaile, custom võresid vms? tel. 56950388
vootele
 
Postitusi: 316
Liitunud: Kolmapäev 22 Okt 2008, 21:54

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Esmaspäev 09 Veebr 2015, 21:13

vootele kirjutas:Äkki on mõttekas kõige nõrgemad elemendid vaid välja vahetada? Kui suured erinevused on?

Kindlasti oleks mõtekas välja vahetada. 6 elementi on kõige rohkem haiget saanud aga ma ei tea erinevustest midagi kuna pole nende mahutavust millegiga mõõta ühekaupa. Kui nüüd päris uued panna 6 tk siis on kindlasti need ülejäänd jälle nõrgemad ning 1500€ +transa+km oleks ka soolane hind selle eest. Tehniliselt oleks jah korrektsem nii teha. Ilmselt nõrgim nendest nõrgematest ongi 175Ah kui tal pinge hakkab kukkuma ja siis bms enam edasi sõita ju ei lase. Praegu sõidan nii nagu on ja panen siia jälle kirja kui midagi juhtub. Mõlgutan mõtteid 24s led ribadega akupaki voltmeetri ehitamisest, et täpsemat pilti saada erinevustest.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcatid soomes

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 10 Veebr 2015, 10:32

leidsin auto24 foorumist huvitava postituse mis puudutab elcat autot:

Kärss 23:14 12.12.2011

Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ei ole see akude hind midagi nii üle mõistuse, näiteks alles mõni aeg tagasi veeti enamiku Lapimaa post laiali Elcatitega ja selle akukomplekt maksab olenevalt mudelist ja akude põlvkonnast 2500-3800EURi (nõudlus on suurenenud, alles hiljuti olid hinnad veel 2000euri ringis). Viimati kasutasin elektriautot reedel endises töökohas, kuhu see osteti millaski 90ndate lõpus ja praegu hakkab teine akukomplekt näitama nõrgenemise märke.

www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=146911
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat rootsist liitumakudega

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 10 Veebr 2015, 12:50

kopeeritud aadressilt: http://www.evalbum.com/3811

Huvitav siin on autole pandud 26 akut jadamisi ja nagu olevat sõitnud. Mäletan, et minu autol on Meelise jutu järgi esinenud hetk kus peale laadimist ei taha Curtis kontroller kohe ülepinge tõttu sõitma hakata.

tagaiste:
Pilt

akud:
Pilt

BVM-8S akupingete mõõtjad 3tk.
Pilt

Asukoht Örebro, Rootsi
Sõiduk 2000 Subaru ELCAT Cityvan 200

Mootorikontroller Curtis
Akud 26tk, 3.30 V, Lithium Iron Phosphate, akupinge 85 V

Laadija PowerConversion OY BCU-3500/2 22A (bulk charger)
EcityPower 240W/95V/2A (balansseerimiseks)

Energiamõõtur JLD404
(Mõõteviga 1%-3% näitab sama näitu nagu FLUKE multimeeter)

Tippkiirus 104km/h
Läbisõit laadimisega 96Km (kiiruste vahemikus 50-80km/h, Sõites kiiremini kui 80km/h väheneb läbisõit märgatavalt)
Energiakulu 200 Wh/Miili kohta
Istekohti 1+3
Tühimass 818 Kg
Viimati muutis Ruudi, Laupäev 16 Mai 2015, 22:12, muudetud 1 kord kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Esmaspäev 02 Mär 2015, 12:51

1.03.15

Laadisin autot esimest korda Eesti kiirlaadijas. Sel korral küll tavalise 3,3kW laadijaga millega kogueg laen aga vähemalt asi toimib!
Nüüd oleks vaja kuskilt võimsat laadijat, kuni 22kW lubavad ju koormata seda kiirlaadija vasakpoolset 3 faasilist pesa.
Mul on olemas tõstuki 6,3kW laadija aga see kaalub 60kg, järgmise katsetuse teen sellega.

USAs inimesed tegelevad tõsiselt chademo "uurimisega". Teslale on juba üleminek müügil, võibolla saab kunagi ka Elcat'i otse alalisvooluga laadida? See sõltub kui madalale chademo laadija väljundpinge suudab reguleerida, hästi ei taha uskuda, et 80Voldini kui enamus autodel mis seal laevad on pinged üle 300V.

Kohtumiseni kiirlaadija juures :)

Pilt
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 21 Apr 2015, 22:13

Mõni nädal tagasi kadus ära regenereeriv pidurdus. Kahtlustasin mootori harjade kulumist. Vaatasin järgi, nii oligi. Need 4 harja 8-st mis ma kulunud, kuid veel kasutatavad originaalid jätsin, olid lõpuni ära kulunud. Uued harjad (grafiit traktori starteri harjadest lõigatud) olid täitsa tipp topp korras. Kuid ilmselt pooled harjad tekitasid sädelust ja regenereeriva pidurduse süsteem tuvastab selle kuidagi ning lülitab regeni välja. Rootori kollektorile seekord veel kahju ei tekkinud :)
Laadija ahelasse oli vahele pandud kaks 50A auto kaitset üks plussile teine miinusele. Seal oli ilmselt kehva kontakti tõttu kaitsmepesa ära sulanud ja ka osaliselt rikkunud pesa lähedal juhtme isolatsiooni. Üritan leida sinna mingi asjalikuma kaitsme, kahte ei näe küll mõtet panna.
Viimati muutis Ruudi, Teisipäev 12 Mai 2015, 18:24, muudetud 1 kord kokku.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Teisipäev 12 Mai 2015, 18:23

31135km näitab läbisõidunäidik.
Vahepeal vahetasin mootoril ülejäänud harjad ära ning sõitsin palju ringi.
Esimesed piduriklotsid kriuksusid häirivalt väikestel kiirustel alla 20km/h nt. õuealadel sõites, mõnedel klotsidel olid katted lahti hakanud tulema. Japanparts klotse ei leidnud mu Subaru Libero e12-le. Õnnestus leida mujalt, 16€ komplekt.
Kuna esistabikal olid ka mõned puksid ära kulunud siis mõtlesin mis saaks kui see üldse ära võtta. Sel juhul mõjutab ühe ratta august läbi käimine vähem auto kere kaldumist selle augu poole seega peaks sõit pehmemaks minema. Ja nii tegin ja mulle tundub, et läkski paremaks. Meil siin Viljandis on teeaukudega väga hästi, neid on palju ja sellise jäiga vedrustuse, väikse rööpe ja teljevahega auto panevad need hästi kõikuma.
ZEV'i meeste käest õnnestus saada endised Pobeda peal Monacos ära käinud võimsad TCcharger 8kW 72V laadijad. Proovin need elcatile paigaldada, et paremini osa saada maailma parimast elektriautode laadimisvõrgustikust.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Laupäev 16 Mai 2015, 22:49

Sain nüüd suurema laadija peale ja ühendatud. Laadisin kahe laadijaga 3,3kW ühe faasi peal teine 8kW teise faasi peal. Kokku reguleerisin laadimisvooluks 100A siis jäi tööle. Praegu mul on Mennekes pistikus takisti mis näitab kiirlaadijale, et umbes üle 20A ei tohi faasi pealt võtta. See 8kW Tccharger laadija tahaks aga faasivoolu 32A pean selle takisti ära vahetama. Tegelikult selle mõte on, et laadija teab mis ristlõikega laadimiskaabel on ja siis kontrollib, et vool üle normi ei oleks.

Esimesed piduriklotsid on vahetatud sain häirivast kriuksust lahti ja nüüd ei ole esipidurid niipalju peal ka enam - veereb kergemini.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

Re: Elcat

PostitusPostitas Ruudi » Neljapäev 28 Mai 2015, 18:03

ls. 31594km
Viimati 10.aprillil paigaldatud 4 harja juba kulunud! Need olid nüüd uuemad vene põllutehnika harjadest lõigatud. Vanemat tüüpi harjad olid heas korras. Rootori kollektor jälle must, lasin üle treida. Vist oli viga selles, et lamellide vahelist isolaatori kihti sai liiga vähe eemaldatud.
Ruudi
 
Postitusi: 112
Liitunud: Neljapäev 07 Juul 2011, 11:05

EelmineJärgmine

Mine Liikmete projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron